Wij gaan thuis het eea omgooien. En dat houd oa in dat mijn dochter een andere kamer krijgt. Nu wil ik een beetje "ala pipstyle" met ruitjes en polkadot behang. En natuurlijk nieuwe meubels. Liefst wit. Echter is het zo dat wij zelf een grote kledingkast hebben. Het is een 3 deurs- schuifdeuren kast met in de middelste deur een spiegeldeur. De kleur is hmmm licht beuken/ahorn. Deze kast kunnen we qua ruimte niet meer voor onszelf gaan gebruiken maar ik vind het zonde hem weg te doen. Hij was erg duur en het is een fijne kast. Dus wil ik em het liefst doorschuiven naar mijn dochter d'r kamer. Alleen past ie natuurlijk totaal niet bij de kamer. Verven is geen optie, behangen weet ik niet (heb daar echt geen verstand van) maar denk niet dat dat mooi word. Stickers zou kunnen maar dan nog blijft ie natuurlijk qua kleur hetzelfde. Heeft iemand een idee?
Plakplastic! Bouwmarkten liggen er vol mee en er zijn echt leuke printjes/kleuren inmiddels te koop. Dat zou ik plakken over het hout. Op de spiegeldeur zou je dan nog wat losse stickers hier en daar kunnen doen van bijv. bloemen/vlinders.
De spiegeldeur wil ik laten zoals hij is. Het is echt een hele grote speigel zeg maar. Ik zat ook te denken aan plakplastic. Maar jeetje, het is een enorm oppervlak. Die deuren zijn ruim 1 meter breed en 2.35 hoog. Zal dat wel mooi en strak worden met plakplasticc? Ik heb wel al leuke designs gezien
Ik wilde ook zeggen plakplastic zeggen. We hebben zelf een ouwe kast opgepimpt om te gebruiken op de kinderkamer. Was van dat beuken kleur en nu heb ik er zwart plakplastic met bloemen overheen geplakt. Het wordt goed strak, je hebt wel een paar rollen nodig maar voor ca 50 euro moet t zeker lukken! Ik was zelf 30 euro kwijt voor een kleine kast. enige wat lastig was, was het omvouwen van de randjes, dit kreeg ik niet zo netjes, maar dat kan ik nog beter krijgen door het eventueel wat bij te knippen/ snijden.
je kunt zo'n kast wel behangen hoor, hebben wij ook al eens gedaan. Maar je moet wel echt goed kunnen behangen, misschien ken je iemand. De randjes moeten nl netjes afgewerkt worden, das anders dan bij een muur. Met pip behang zal het wel heel gaaf worden.
idd zoiets kan je goed behangen. Plakfolie is ook een idee,maar lijkt me pittig als het zo'n groot oppervlak is. Anders verven? je hebt speciale primers om zoiets te verven. zou daarvoor ff bij je bouwmarkt informeren. idee* verschijnt een lampje nu hier.. eerst de deuren 1 kleur verven en dan een smalle strook(in het midden) behang op de deur, zo heb je ook niet te maken met de kantjes van de kast en hoef je geen pro in te huren.
Dit zou ik idd doen. Sowieso is behangen goed te doen hoor! Maar om het jezelf wat makkelijker te maken is dit een goede optie