medicatie om de ontwikkeling van borstvoeding tegen te gaan ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bllondiie, Aug 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bllondiie

bllondiie Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb 2,5jaar geleden een operatie gadaan aan mijn borsten. Voor ik mijn 2de kreeg ben ik 27 kg afgevallen en daarna heb ik hem dik 10 maanden borstvoeding gegeven, daarna was niet veel meer over van mn borsten en heb ik ze "laten opknappen";) zeg maar.
    Nu ben ik zwanger van de 3de en ga ik geen borstvoeding geven, dit omdat ik het gewoon weg zonde vind omdat ik bang ben dat daarna het effect van de operatie weg is. Ik heb een hele slappe huid.
    Ik hoorde via via over een tablet die je al tijdens je zwangerschap mag gebruiken die de ontwikkeling van bv helemaal tegen gaat, aangezien mn borsten nu al flink aan het groeien zijn, weet iemand wat voor tabletten dit zijn, en is iemand hier bekend mee?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Voor zover ik weet wordt dit alleen gegeven in zeer uitzonderlijke situaties bijv bij kindjes die veel te vroeg komen of overleden zijn.
    Dit om de emotionele kant iets te verlichten de medicijnen schijnen echt rotzooi te zijn trouwens.
    Ik denk dat je gewoon een zeer stevige bh aan moet doen na je bevalling en zonder stimulans zou je bv niet op gang moeten komen.

3. bllondiie

Dankjewel, ik dacht al dat het iets was wat niet echt goed kan zijn voor je baby, je verstoord natuurlijk de hormoonhuishouding die belangrijk is voor de baby ... dan wordt het idd tijd om de sportbh's weer uit de kast te halen ;)

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    trouwens ook van de zwangerschap zelf gaan ze hangen. ze hebben iig onderzocht dat borstvoeding niet de borsten laat hangen maar de zwangerschap.
    weinig aan te doen denk ik....

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik denk dat je dit met je vk moet bespreken,heb er in ieder geval nog nooit van gehoord;)

6. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn wel tabletten om de melk sterk te verminderen.
    Ik heb na een maand besloten te stoppen maar had zoveel melk dat ik van de pijn amper iets kon doen.
    Dus heb ik tabletten gekregen om dus de melkproductie te stoppen.
    Maar of het tijdens de zwangerschap genomen mag worden weet ik niet....

7. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

Jun 21, 2013
    2,006
    0
    0
    Bedoel je dostinex :(

Dat slik je NA de bevalling.. Binnen 24 uur na de bevalling moet je die innemen..

Dan stopt de productie vd borstvoeding en gaat dus stuwing tegen ;)

Een pil IN de zwangerschap die de productie stopt/tegengaat is er niet.

8. bllondiie

Ik ken idd alleenmaar de pil van na de bevalling, bij de eerste gehad en nergens last van gehad, denk dan idd dat die pil waar het over gaat een sprookje is ;). bedankt voor de reacties iig.

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik kan helaas geen borstvoeding gaan geven aangezien ik na de bevalling / keizersnede direct weer morfine ga gebruiken en dit geef je anders via de borstvoeding door aan de kleine en dat willen we niet. Toch ga ik niet kijken of er medicatie is om de melkproductie tegen te gaan want al die medicijnen is toch ook niks? Ik slik sowieso al genoeg ivm mijn rugklachten.

Zover ik weet is het gewoon 'de schuld' van de zwangerschap dat je borsten redelijk 'uit model' raken en heeft het niet direct met borstvoeding geven te maken. Dat hoort er gewoon bij, niks aan te doen ;)

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

Jan 11, 2014
    4,629
    2,405
    113
    ik heb ook bij mijn eerste vantevoren al besloten geen BV te geven. Een vriendin van mij deed dit ook en had van haar vk idd tabletjes gekregen na de bevalling om stuwing/melkproductie tegen te gaan. Toen ik bij mijn eigen vk daarnaar vroeg zei ze dat hun beleid was om dit niet te doen omdat het door de hormonen erin de kans op een postnatale depressie zou vergroten?

11. mrsb

mrsb Actief lid

Oct 24, 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb enorm slappe borsten gekregen na mijn zwangerschappen en nooit borstvoeding gegeven. Dat word veroorzaakt door de zwangerschaps hormonen. Dat borstvoeding dat veroorzaakt is een fabeltje.

12. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

Oct 17, 2011
    1,435
    320
    83
    Female
    Ik ben het eens met de dames hierboven! Je borsten gaan niet per se hangen of slap worden van bv maar juist al van de zwangerschap zelf. Dus het heeft naar mijn mening geen zin om het om die reden te laten, maar goed dat is wat ík vind natuurlijk ;) Hoe dan ook, je borsten zullen hoogstwaarschijnlijk sowieso slapper worden en anders van model, of je nou wel of geen bv gaat geven.

13. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Ik kreeg bij de eerste ook Dostinex voorgeschreven voor NA de bevalling, omdat ik al besloten had om geen borstvoeding te gaan geven. Echter had ik een hoge bloeddruk, wat een contra was voor het gebruik van Dostinex. De boel dus op zijn beloop laten gaan en maar 1 avond last gehad van. Goede bh doet al veel.

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Heb al veel redenen gehoord om geen bv te gaan geven maar deze nog niet:$:)

Een goede bh na de bevalling en kool bladen helpen de stuwing goed tegen te gaan.

15. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

#15 sunshineS1976, Aug 26, 2014
    Last edited by a moderator: Aug 26, 2014
    ik wou dat er een pil was die de melkproductie gegarandeerd op gang hielp... bij mijn dochter zoveel problemen gehad terwijl ik het zo graag wou. Het wordt nu spannend of het nu wel gaat lukken straks.
    Sorry offtopic ieder mag de keus zelf maken voor wel/geen bv maar wordt altijd toch eenb beetje "verdrietig" van zulke wensen.

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,473
    4,924
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Volgens mij heeft het gewoon met aanleg te maken, net als met striae.
    Ik had geluk. De eerste twee heb ik bijna een jaar borstvoeding gegeven en mijn borsten zijn nog net zo vol en stevig als voor mijn zwangerschappen. Dit terwijl ze tijdens zwangerschap en borstvoeding meer dan een cup (bijna twee) groter zijn.

17. bllondiie

Waar de pil zou gaan was om het hele proces wat zich nu al afspeelt eigenlijk stop te zetten tijdens de zwangerschap, dus dan zouden ze daar ook niet van gaan hangen, maar neem aan dat die pil dan hier niet bestaat, of dat de des betreffend persoon het iets verkeerd heeft uitgelegd. Dankjewel voor de reacties.

En ukkie1985 ik respecteer jou mening en keuze, zou jij dat dan ook met die van mij willen doen?

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Het hangen van borsten heeft helaas niet met bv te maken maar puur met de zwangerschap. Het vet verdwijnt uit de borsten en de melk klieren worden groter. Helaas begint dit al vanaf het moment dat je zwanger bent. Dus je bent nu 18 weken. Dan zou je ook al te laat zijn. De melkklieren zijn al volop aan het groeien. Je hebt al eens bv gegeven dus waarschijnlijk zijn ze er al helemaal klaar voor en zijn ze al ruimschoots gegroeit

Share This Page