Niet ongesteld na miskraam -> Gynaecoloog?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Hanneke, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Beste dames hier, ik had even een vraagje of iemand hier ervaring mee heeft.

Tweede helft van februari dit jaar hebben wij een miskraam gehad, ik heb nog een aantal (ongeveer 3) weken bloed verloren maar daarna niets gezien of gemerkt dat kan wijzen op een cyclus/ongesteldheid.

Nu heb ik vorige week de gynaecoloog gebeld, omdat de huisarts het er al over had gehad daar even naartoe te gaan, over anderhalve week kan ik terecht.

Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee of misschien ervaring wat de gynaecoloog zou kunnen gaan doen, eigenlijk meer, wat kan ik verwachten, lekker vaag maar heb er gewoon de zenuwen van :).

Liefs Hanneke.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

He jeetje joh, wat lees ik nu? Wat verdrietig!

Over je vraag; vaak geven gyns dan een middel dat een eisprong op gaat wekken. Ik zou zelf, voordat ik daaraan begin, wel even willen laten prikken op bijvoorbeeld progesteron, een tijdje tempen om te kijken of je iets van een cyclus kunt ontdekken en eventueel liefst eerst een hysteroscopie: dan gaan ze met een camera in de baarmoeder om te kijken of er niets beschadigd is.
    Is je miskraam toen spontaan gekomen en was je ook zonder verder ingrijpen schoon? Of heb je een curettage moeten hebben bijvoorbeeld?

Geef je nog borstvoeding? Want ook dat kan het op gang krijgen van je cyclus wel wat ontregelen, heb ik zelf gemerkt.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Rozemarijke,
    Dankjewel voor je berichtje.

Het is inderdaad vanzelf op gang gekomen en ben nog voor een echo geweest toen was bijna alles weg, daarna nog een tijdje bloed verloren en neem aan dat daarna alles weg is geweest, maar ben niet meer bij de gyn geweest.

Ik geef nog wel borstvoeding maar minimaal, ze krijgt enkel nog smorgens en alleen wanneer ze het zelf vraagt, dat wisselt dus nogal, kan zomaar 3 dagen achter elkaar zijn maar ook zomaar 3 dagen niet.

Dankjewel voor je uitleg, eigenlijk valt er dus van alles te verwachten, maar net waar de voorkeur van de gynaecoloog naar uit gaat als ik het zo mag noemen. Heb in eerste instantie trouwens gezegd dat we medicijnen nog niet gaan doen, dat ik dan liever af wil wachten nog even. Tempen, bloed prikken, etc dat zou ik dan weer niet erg vinden om te moeten doen zegmaar als dat iets kan zeggen. Klinkt misschien gek maar dat met zo een camera vind ik dan weer best heftig klinken.

Werkt me gewoon op mn zenuwen dat ik niet weet hoe of wat en dat het niet gewoon vanzelf op gang komt, al was het voor ik zwanger werd ook heel onregelmatig/minimaal, sinds vorig jaar mei maar 4 keer ongesteld geweest.

Liefs Hanneke.

4. raspberry

In dat geval zou ik me nog niet al te veel zorgen maken. Ik heb trouwens destijds met visolie m'n cyclus weer mooi regelmatig enzo gekregen, dat kun je misschien ook proberen?
    Medicatie zou ik zelf ook niet snel doen: eerst maar eens zien wat er precies is, voor je allerlei chemische zooi in je lijf gaat stoppen. Zeker als je nog voedt...
    Als de miskraam spontaan kwam en je ook zonder verder ingrijpen schoon was, zal het wel loslopen met beschadigingen. Een hysteroscopie is op zich geen heel zware ingreep, maar echt fijn is ie nu ook weer niet idd :( Maar dat zal niet echt nodig zijn dan.

Zou het gewoon maar eens afwachten dan, als je in een jaar tijd maar 4 keer ongesteld bent geweest. Dan komt het nog wel ws.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Rozemarijke,

Ik had gister al afgesloten toen ik bedacht dat ik helemaal niet had gezegd dat het zo fijn is dat deze zwangerschap voor jullie goed mag gaan, super meid!

Visoliecapsule's dat zou ook nog een idee zijn, was dat vanuit de gynaecoloof of had jij dat zelf gewoon gehaald? Zal het even met de man hier in huis overleggen anders.

En inderdaad afwachten, heb eigenlijk meer het idee, we gaan even voor de zekerheid toch maar langs de gynaecoloog onder het mom goed voor mezelf zorgen, maar mijn/ons gevoel zegt vooral nog even tijd gunnen en afwachten. Maar juist om dat mn gevoel dat zegt 'bang' voor wat de gyn allemaal zou willen.

Dankjewel uiteraard nogmaals voor je antwoord.

Liefs Hanneke.

6. raspberry

Thanks :) Straks de 20-wekenecho en dan weten we definitief of we echt mogen gaan genieten :)

Die visoliecapsules heb ik zelf gehaald. Zijn goed voor een hoop dingen, maar o.a. om je hormoonhuishouding in balans te krijgen en daardoor dus goed om een ontregelde cyclus weer op rit te krijgen, (verondersteld uiteraard dat er verder niks raars aan de hand is).

7. tulip

tulip Niet meer actief

hanneke, ik heb 4 februari de miskraam gehad en ben op 15 april pas ongesteld geworden. 70 dagen later. Maar bij mij is het niet vreemd, mijn cyclussen zijn altijd zo extreem.

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Rozemarijke,
    Dankjewel nogmaals, heb het er nog niet over gehad, maar zal dat nog even doen. Spannend de echo, zo te zien in je onderschrift een enorm goed resultaat, een kleine meid erbij, super voor jullie joh!

@ Tulip,
    Ook jij dankjewel voor je berichtje, jij hebt dus ook vrij lang moeten wachten tot er weer iets op gang kwam om het zo maar even te noemen. Fijn dat het gewoon vanzelf is gekomen, hopelijk gebeurt dat hiet ook ook al gaan we dus even op controle voor de zekerheid, zo zie ik het althans.

Liefs Hanneke.

Deel Deze Pagina