Heb het idee dat Jesper de 6e ziekte heeft. Hij heeft allemaal vlekjes/stipjes op zijn rug en buik. Die van zijn rug lopen door in zijn nek en achterhoofd. Hij is al een hele week moeilijk eigenlijk. We waren op vakantie in center parcs en ja daar sliep hij heel moeilijk. Ik dacht eigenlijk dat er een sprongetje aan zat te komen die van 8,5 maand. Aangezien hij 2 weken te laat is geboren. Jesper is vooral hangerig en snel huilerig, hij kan weinig hebben en is snel moe. Hij heeft niet echt koorts, wel wat verhoging. Ik vind hem zo zielig.....hij is ook echt gewoon zielig. Normaal zo'n snel mannetje dat nu alleen maar wat jammert en moppert. Weet iemand hoe lang je daar ziek van kan zijn? Ik heb foto's op zijn site staan van de vlekjes/stipjes... Ja ik wilde het gewoon ff kwijt....
Toen Youri de 6e ziekte had, is er eerst 3 dagen hoge koorts vooraf gegaan, hij zat op de 40 graden en daarna kwamen de bultjes en toen was de koortd ook weg! Zijn het niet de waterpokken?
Agossie wat zielig... hopelijk is hij snel beter! Ik heb even wat info van Wiki gehaald voor jee Zesde ziekte, ook wel driedaagse koorts genoemd, is een kinderziekte die niet helemaal zo onschuldig is als de vijfde ziekte, maar toch nog vrij ongevaarlijk. De Latijnse benaming is exanthema subitum of roseola infantum. De ziekte wordt veroorzaakt door het humaan herpesvirus type 6, een virus dat verwant is aan de verwekker van de koortslip en van genitale herpes. In tegenstelling tot deze andere virussen geeft de verwekker van zesde ziekte geen terugkerende problematiek. De incubatietijd is 10 tot 15 dagen. De ziekteverschijnselen bestaan uit een vrij plots optredende, enige (meestal 3 tot 5) dagen durende hoge koorts, (39 tot 40,5 °C), meestal zonder duidelijke lokaliserende symptomen zoals oorpijn of een zere keel. De koorts zakt dan vrij abrupt waarna het kind een uitslag ontwikkelt. Soms gaat de uitslag gepaard met keelontsteking, oorontsteking en/of vergroting van de lymfeklieren in hals en nek. Het kind hoeft geen erg zieke indruk te maken en een koortswerend middel zoals paracetamol is meestal reeds voldoende. Meer is er trouwens niet aan te doen, de ziekte geneest vanzelf. Ps. Leuk he in het Meerdal, wij zijn 2 weken geleden een midweek geweest.
youame heeft ook de 6e ziekte gehad maar heeft geen koorts gehad alleen verhoging nu zit ze alweer 2 dagen onder de rode vlekjes/bultjes ook in der nek enz volgens mij ligt het ook aan het weer hoor er overal mensen over dat hun kindjes dit hebben
Het zijn volgens mij geen waterpokken aangezien dat echt blaasjes zijn en dit echt een soort van vlekjes. Jesper heeft een week of 2 geleden wel een oorontsteking gehad. Hij kreeg daar een antobiotica kuurtje voor. Zou dat dan een voorbode geweest kunnen zijn? Nou hopelijk is het snel weer weg...hij lijkt gelukkig geen jeuk of zo te hebben.
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde gehad ! Zoon anderhalve week geleden kreeg hij een midden oor ontsteking. hoge koorts 3 dagen en moesten oordruppels gebruiken. Volgende dag was het over. Paar dagen daarna werd hij hangerig huilen niks willen eten snotneusje weer koorts 2 dagen toen kwamen er ook allemaal rode vlekjes over zijn rug en borst Ook kreeg hij een soort van blaartjes op zijn tong. Hij is nu wel weer wat aan de betere hand.. maar wat het nou precies geweest is weet ik niet Beterschap !
Hmmm blaartjes op de tong....het valt me wel op dat Jesper minder eet en ook zijn speentje niet in zijn mond kan hebben zoals anders. Ik mag alleen niet in zijn mond kijken van hem...
Ik heb net de foto's op je site gekeken, en het lijkt inderdaad wel heel veel op de 6e ziekte, zo zagen ze er hier ook uit. Ps wat een lekker koppie heeft je mannetje, en die oogjes *smelt*
Noortje heeft volgens mij de laatste week de 6e ziekte doorlopen. Begon 's middags spontaan met hoge koorts. Heeft 3 dagen aangehouden (40,2 grade). Dronk en plaste gelukkig wel goed. Daarna koortsvrij en toen begon de uitslag. Maar zij heeft alleen uitslag op benen, voeten en handen gehad. Zou dit dan toch de 6e ziekte zijn? Binnen 2 dagen was uitslag ook weer verdwenen. Ze is vandaag gelukkig weer helemaal de oude! Is erg ziek geweest..
me zoontje heeft ook de 6de kinderziekte.maar hij heeft geen koorts gehad,alleen een beetje verkouden.We dachten eerst dat het van de zon kwam maar dat was toch niet zo.een beetje hangerig en huillerig dat wel en erg veel slapen! Ik wilde even dit laten weten Groeten