Waaraan merkte je -achteraf- dat de bevalling eraan kwam?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Fem, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik wou niks meer...zat maar te zitten en te zitten 40+5 en aan het hopen dat ik niet met pasen zou bevallen......

Niet gelukt hahaha.

2. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik moest en zou de vouwgordijntjes wassen/strijken en weer ophangen!! Een paar uur later verloor ik mn slijmprop en 's nachts begonnen mn weeen!

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    NIET! haha
    Ik was het hele weekend ziek geweest en liep het ziekenhuis in en uit. Bij mijn kindje sloeg het hartje over en ik had hoofdpijn, werd misselijk en ging overgeven.
    's nachts om 3 uur heb ik nog gevloekt "het ene gezeik nog niet voorbij, begint het volgende alweer!" Om 07.00 uur gebeld met de verloskundige dat ik dit niet meer volhield ( moest nog 4 weken tot uitgerekende datum). Toen ze om 07.30 kwam had ik al 7 cm ontsluiting :$. Ik had ook niet gedacht dat ze de weeen zouden zijn :D
    Het was hier dus een heuse verrassing:p

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Was de hele dag aan het schoonmaken, het huis, de afzuigkap en de radiatoren goed onder handen genomen.

Die dag nog 2x bezoek gehad, tijdens het eten kreeg ik de eerste weeen. Die nacht om 5 uur bevallen.
    Was wel moe dus ben blij dat het zo snel was gegaan!

5. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    39.6 weken. man moest naar zn werk en ik zei nog blijf nou liggen (zeg ik normaal nooit!!) zat in de ochtend aan de eettafel en huilde dat ik niet meer langer wilde wachten en zo graag mijn ventje in mn armen wilde hebben... De rest van de middag alleen maar geslapen en geslapen. Was echt super lui (normaal altijd bezig, dat mijn moeder zei vind je het gek dat dat kind niet komt, want je hebt geen rust in je kont..;)) En toen begon het te rommelen vanaf 23.00 uur en om 00.05 vliezen braken toen..:D Had man lief toen maar geluisterd, want dan was hij niet zo moe tijdens de bevalling..hihi

6. tico

tico Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.311
    0
    0
    ik zou de avond ervoor uit eten gaan met mijn man en oom en tante (mijn familie was bezig ons bezig te houden aangezien ik al 10 dagen overtijd was hahah) en heb in de middag gebeld naar hun omdat ik me echt niet lekker voelde. Wilde niks alleen maar liggen. Mijn tante zei al wedden dat het vannacht gebeurd, en ja hoor om 4 uur moest ik plassen en toen ik weer ging liggen voelde ik de eerste weeen.

7. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

ik had al een paar dagen van te voren dat de kleine erg rustig was en de dag voor de bevalling had ik steeds onzettend harde buiken. die ik eigenlijk daarvoor nooit had gehad.

8. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik bedacht me bij 38 wk dat de baby wel mocht komen, ik had alles in huis schoon en alles voor de komst van de baby voor elkaar en die nacht zijn de weeën begonnen. Een dikke dag later waren we weer thuis met onze baby!

9. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    niet eigenlijk. Was een week overtijd dus het moest wel een dezer dagen beginnen, maar heb geen voortekenen of wat dan ook gehad.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Die ochtend was ik het opeens he-le-maal zat. Ik heb huilend de verloskundige opgebeld en gevraagd of ik eerder mocht worden gestript. Dat zou de volgende dag gebeuren.
    Die late middag voelde ik opeens een hele felle steek. Direct daarna begonnen de weeen, spontaan! Ik was compleet verbaasd :D

11. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    39+0 VK: ik zei bij het maken van de nieuwe afspraak dat we die toch niet gingen halen.
    39+2, moeder aan de telefoon, enorme huilbui gehad dat ik het zat was en ik zei tegen mijn moeder dat ik binnen een dag of 2-3 zou bevallen, ik voelde het.
    39+3, met manlief ergens en gebakje gaan eten en koffieleuten, maar ik zat niet op mijn gemak en wilde alleen maar naar huis. Heel raar gevoel, echt een oerdrang om naar huis te gaan! Nog een buikfoto gemaakt want kon weleens de laatste zijn.
    die nacht begonnen de weeën en ben bevallen met 39+4.

(lichamelijk rommelde er niet echt wat trouwens, heb mezelf ook niet "geleegd" oid.)

Deel Deze Pagina