insanity workout

Discussie in 'De lounge' gestart door debby82, 17 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Heeft iemand hier ervaringen mee?
    Ziet er wel veelbelovend uit...

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik zie mezelf dat nog niet doen in de huiskamer :D

Maar ziet er inderdaad veel belovend uit..

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom niet?
    of je het nu in je huiskamer doet of in een zaaltje op een sportschool...

4. Fransa

Fransa Niet meer actief

Volgens mij is het meer de vraag of je het gaat volhouden of niet. Een vriendin van mij heeft net P90X afgerond. Vooral de eerste 1,5 maand waren flink afzien voor haar. Echt elke dag een uur aan de slag. Ze probeerde het te doen tijdens het middagslaapje van haar zoon maar als hij dan een keer niet wilde moest ze het uitstellen tot de avond...
    Na ruim 1,5 maand kreeg ze er meer plezier in maar wat ik van haar begreep was het wel elke dag weer een overwinning als de 'play' knop was ingedrukt.

Je moet volgens mij wel écht willen en supergemotiveerd zijn wil je zoiets helemaal afmaken...

(ik zou het niet kunnen overigens....)

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    franse volgens mij is dit een beetje hetzelfde idee... heeft ze goede resultaten geboekt?

6. ecl

ecl Niet meer actief

ik lees mee!

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Das ook weer zo maar mijn huiskamer is niet zo groot haha... Wil je het gaan proberen?

8. ecl

ecl Niet meer actief

Is niet persoonlijk, maar gewoon even info voor iedereen;).

Als je aan zoiets als dit begint, moet je je lichaam wel de mogenlijkheid bieden om te herstellen. Dus dan moet je het echt niet elke dag doen. Voor beginners wordt gezegd 3 dagen trainen en dan geen dag achtereenvolgend. Na elke traindag en dag rust.
    Die dagen bevorderen het effect van de intensieve training.
    Ben je verder gevorderd dan kan je 4/5 dagen trainen. Zo zorg je ervoor dat je spieren opbouwd en niet afbreekt(en hoe meer spieren hoe beter de vetverbranding). Dit maakt je overigens geen bodybuilder ofzo;)

p.s. Ik noem het nu rust dagen, maar het zijn eigenlijk herstel dagen.

9. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Ik ben er mee bezig! Je moet wel motivatie hebben om door te gaan want zwaar dat is het, enorm.

Maar de kilo's vliegen eraf en je krijgt echt een super strak lichaam.

10. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Persoonlijk vind ik het niet gezond klinken voor niet sportende, on ervaren mensen en mensen met overgewicht.

Ik denk dat deze workout icm een dieet je fataal kan worden.

Voor een gevorderder persoon, ervaring in sport en intensive workouts lijkt mij dit perfect, maar voor iemand met overgewicht of iemand die nooit of zelden sport lijkt mij dit extreem gevaarlijk!

Correct me if I'm wrong!

11. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Dat denk ik ook wel.
    Maar al zou je compleet niet sportief zijn en overgewicht hebben dan red je denk ik amper 10 minuutjes van 1 workout, dus sowieso al geen goed idee :p

12. Suzetje

Suzetje Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.234
    0
    0
    Mijn kindjes!
    Mijn kinderspeeltuin
    Met doorzettingsvermogen ga je toch het uiterste randje, deze sport lijkt mij niet voor beginner in ieder geval, ook niet voor mensen met ovegewicht of mensen die zich aan een dieet houden.

Maar voor jou is het iig fijn dat het zijn vruchten afwerpt!:)

13. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    Van insanity is bekend dat je al een conditie moet hebben.

Je moet hier niet aan beginnen als je jaren niet gesport hebt.

Groet joyce

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik loop ook hard. Ben aan het trainen voor 10 km. Insanity is de ene week 5 trainingen en de andere week 4 en een fit test. En elke week een herstel training en een dag vrij.
    Na 4 weken heb je een week alleen hersteltraining.
    En je traint elke dag iets anders dus het is niet zo dat je continu alleen cardio doet bijvoorbeeld.

Ik heb het gedownload maar denk dat ik nog heel even wacht tot ik iets fitter ben

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik doe trouwens wel weightwatchers maar als je sport moet je extra eten

16. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Debby, de Insanity is puur en alleen cardio. Je traint natuurlijk wel spieren doordat je bijvoorbeeld jumping jacks doet en lunges maar het doel is cardio. Het is echt bedoeld voor de doorgewinterde fitnessers. Je kunt natuurlijk wel zelf het programma aanpassen door meer op de pauze knop te drukken en oefeningen minder streng uit te oefenen. Dan ben je dus eigenlijk aan het cheaten. Ik heb het een week gedaan, echt hardcore. Maar toen ik op dag 6 bijna van mn stokkie ging ben ik gestopt. Ik was dus iemand die ook weleens hardliep en middelmatig intensief sporte en het was niet te doen. Je hebt zo veel kracht, conditie en doorzettingsvermogen nodig. Je moet een dieet volgen anders ben je na twee dagen al dood :p. Je heb twee maanden lang ALTIJD spierpijn, je bent ALTIJD aan het dieeten. Het is echte retezwaar. En das zacht uitgedrukt. Maar de prijs is wel een superfit lijf.

Ik zou de Insanity overslaan en eerst gaan voor een soortgelijk high intensity training. Dus plus minus drie keer per week moeilijk, kort maar intensief sporten. Ik doe nu aan touwtje springen gecombineerd met krachttraining. Over een tijd de Jnsanity maar weer eens proberen ;)

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    zo zwollywood dat klinkt echt niet leuk...
    Maar het is toch op dag 1 en 2 cardio. Dag 3 rust, dag 4 buikspieren etc?

18. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ja in principe doe je zes dagen cardio. Varierend van "rustige" cardio tot inderdaad cardio die op je buikspieren gericht is. Die rustige cardio doe je tussendoor. Alsnog zwaar maar wel minder heftig dan de andere dagen. Op zondag heb je een rustdag en hoef je dus niet te sporten. Ook al focus je dus elke keer op een verschillende vorm
    Van cardio het is en blijft cardio.

19. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik heb net die fittest eens geprobeerd. Kapot ben ik en dan heb ik nog gesmokkeld en een keer de pauzeknop ingedrukt.

20. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    haha dat had ik ook, en dan is het nog maar en test ;). Succes!

Deel Deze Pagina