Hallo dames, Wat vinden jullie nou van het volgende? Wij hebben een mannetje in ons nieuwe huis rondlopen die allemaal klusjes doen, maar bovenal is ie vooral schilder en hebben wij hem voor de muren, kozijnen en trap etc. We betalen hem hiervoor. We maken elke keer een roostertje met wat er allemaal moet gebeuren. De bedoeling was dat hij deze week van maandag t/m woensdag nog aanwezig zou zijn en dat hij dan klaar was. Donderdag en vrijdag heeft hij andere klussen. En daarna gaat hij op vakantie. Het moet gewoon deze dagen af en volgens hem zou dat ook lukken. Al weken lang komt hij te laat of moet hij ineens tussendoor weg. Zo ook gisteren alweer. Hij was weer veel te laat, want hij moest zijn vriendin wegbrengen. Het was volgens hem te koud om te fietsen. Het is koud, maar ik fiets ook gewoon naar mijn werk hoor. Tussendoor ging hij weg omdat zijn vriendin bloed moest prikken in het ziekenhuis. En daar heeft ie dan ook meteen een twee uur durende pauze van gemaakt. Vandaag wederom veel te laat. Auto wou niet starten, meneer is niet lid van ANWB o.i.d. (te duur) en wachtte daarom tot de buurman thuis kwam voor een startkabel. Om één uur was hij hier pas. Als je een eigen bedrijf hebt (dat heeft ie namelijk) zorg je toch dat je, als je pech hebt, geholpen kunt worden? Maar dat terzijde. Toen ik vroeg wanneer hij dan zou beginnen met de muur bij de trap zei hij dat ie dat deed als de tijd het toeliet. Ik reageerde meteen dat hij dan maar moet overwerken. Dat moeten wij toch ook als we een deadline moeten halen?! Morgen moet het één en ander af zijn omdat andere werkzaamheden ook door moeten gaan. Pff ben er nu zo klaar mee na al die weken. Hij loopt echt de kantjes ervan af. Hij begon net alweer over een muur die nog moet. Hij kon dat deze twee dagen niet doen. Dat moest maar na zijn vakantie. Ik heb gezegd dat we dat zelf wel doen, dat hij niet hoeft terug te komen na zijn vakantie. Want op deze manier blijf ik steeds in de troep zitten. Sorry, moest het even kwijt...
je hebt helemaal gelijk, of overwerken, of hem er inderdaad niet voor betalen! Maar dit klinkt absoluut niet proffesioneel, niet echt handig van em... zo krijgtie alleen maar slechte mond op mond reclame !
vraagje, is het zwart werk? want dan heb je meestal dit soort situaties, ik herken dit verhaal wel een beetje, vrienden van ons hadden ook een mannetje, zij betaalden hem voor klussen maar wel handje contantje, hij kwam niet opdagen of veel te laat etc etc, zij hebben toen gewoon gezegd, jij maakt eerst je werk af en dan betalen we, reken maar dat het af was maar goed, bij zwart werk heb je geen poot om op te staan, geen garantie en degene die het werk uitvoert ook niet.
Het is niet zwart werk (sinds dit jaar). Hij heeft sinds januari een BTW nummer etc. Wel is ie sinds 1 december hier aan het werk. Maar we wachten nu inderdaad wel even met betalen, want eerst moet het werk maar eens af zijn. Wel balen dat mijn man elke keer alles keurig heeft overgemaakt. Volgende keer even niet.
Oh weet je trouwens wat ook tenenkrommend is? Hij noemt me steeds poppie. Ben daar zo klaar mee. "Heb je ook een bakkie voor me poppie?"
Mijn schoonvader heeft een eigen bedrijf en is dus ook klusjesman. zijn vraag meteen was is hij aangesloten bij een vereniging? Mijn schoonvader zit aangesloten bij vlok, vereniging van klussenbedrijven ofzo. Als dat zo is kan je bij hun aankloppen want ze hebben een geschillencommissie. Daarnaast nog hebben jullie op papier laten zetten wat hij doet en hoeveel dat gaat kosten en hoeveel uur hij dacht eraan te besteden. Want dan kan je hem dat ook onder zn neus duwen. Ik kan me goed voorstellen dat je behoorlijk geirriteerd raakt van die man. Ik zou hem dan ook gewoon in zn gezicht zeggen ik ben je poppie niet en je krijgt koffie als ik vind dat je daar recht op hebt. Ga eerst maar eens werken. Misschien een beetje hard maar weetje bij sommige mensen krijgen ze niet eens koffie en als ze het wel krijgen mogen ze best dankbaar zijn. Mocht je nog vragen hebben over die vereniging misschien kan ik je ermee helpen of als je een goed klussenbedrijf zoekt....(weet niet waar je woont) maar misschien kan ik je daar ook aan helpen. Mijn schoonvader heeft met zijn personeel hier ook alles verbouwd. Geverfd, systeemplavond aangelegd, wc betegeld en ga zo maar door....1 van zn personeelsleden is vroeger schilder geweest en die kan het echt super goed en super netjes....dus laat maar weten!
Het beste is om meteen vanaf het begin duidelijk te zijn wanneer je iets dwars zit, maar dat is dan voor de volgende keer. Niks poppie of vriendin wegbrengen of meer van dat gein, hij is aan het werk en moet zijn zaakjes goed doen anders vliegt ie eruit. Wij hebben hier een paar Bulgaren gehad en mijn man was heel duidelijk waar hij wel of niet blij mee was of zei er ook gewoon wat van wanneer hij vond dat ze te weinig gedaan hadden en ze moesten ook gewoon hun eigen koffie meenemen.
Betaal je hem per uur of per klus? Als je hem per uur betaald dan zou ik echt alle keren dat hij te laat kwam, lang pauze nam en zijn vriendin ging wegbrengen opschrijven en dus niet uit betalen. En ik zou hem nu verder ook niet betalen tot hij de klus af heeft...
Bedankt voor jullie reacties! @ consider: We betalen hem per uur en houden nu elke keer goed of het klopt wat hij noteert. Verder over die verenigingen, daar zit hij dus niet bij. Wel balen. Denk dat we dus verder niet echt sterk staan. Vandaag is zijn laatste dag. Daar was hij heel verbaasd over moet ik zeggen. Hij zei steeds:'dit kan later wel' en 'dat kan later wel'. Tot ik zei 'er komt geen later, het is vandaag de laatste dag'. Haha, je had hem moeten zien kijken! Hij zit nu wel steeds te mopperen dat ie op tijd thuis moet zijn enzovoort. Daar heb ik geen boodschap aan, of hij maakt het af of hij krijgt zijn geld simpelweg nog niet. Ben er klaar mee, hebben jullie het door? haha Wat me wel dwars zit is dat ik alles steeds moet zeggen. Mijn man zegt echt niks. Voel me nu echt een bitch!