Geertgen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mees17, 14 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Dames, ik wil jullie even wat vragen. Klopt het dat er ook dames van St. Geertgen aanwezig zijn? Wij werden vanochtend gebeld over formulieren die we moeten ondertekenen. Dit gaat over de overname en dat er het e.e.a. veranderd qua vergoedingen. Ik heb vanochtend met CZ gebeld, zij zijn nog niet bekend met onderhandelingen met Nij Geertgen. Het laatste wat bij CZ bekend is, is dat bij doorstart alle lopende behandelingen gewoon kunnen blijven declareren. In het formulier van Geertgen staat dat voor nu alle contracten stop zijn en dat ze nog in onderhandeling zijn met verschillende verzekeraars. Hoe het nu uit ziet is dat wij ipv 100% vergoedingen nu nog maar 75 % vergoed krijgen. Ook moeten we alle behandelingen zelf vooruit gaan betalen. Ik heb gekeken op de site van Geertgen en van die bedragen wordt je niet vrolijk. Hoe zijn jullie meningen hierover?
    Als we het formulier niet ondertekenen wordt ons traject per direct stop gezet. Vind het eigenlijk schandalig dat wij nu op voorhand iets moeten gaan ondertekenen terwijl er nog helemaal geen duidelijkheid is over hoe het straks verder gaat.

2. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vreemd.... Ik heb ze vanmorgen aan de telefoon gehad en heb er niets over gehoord. Gaat het dan over specifieke behandelingen of alles?
    Hoe kan het nu ineens zo zijn dat het maar 75% vergoed word joh? Ze kunnen daarbij toch niet verwachten dat de bedragen voorgeschoten worden, het is zoveel geld! Heb vanavond een afspraak, ben erg benieuwd of ik er iets over hoor dan!

3. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    wij doen iui en dat word zoiezo vergoed dus weet niks over ivf/icsi.

4. mnr

mnr Niet meer actief

Hier ook gewoon alles vergoed.

5. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Hallo dames,

Ik weet ook niet beter dan dat alles vergoed zou worden. Ik belde vanochtend met Geertgen om een afspraak te maken voor een echo en toen werd me gevraagd of ik al op de hoogte was van de overname en of ik de formulieren al ondertekend had..? Nee dus. Nou binnen 3 min had ze de formulieren via de mail doorgestuurd. Hier staat dus in dat Nij Geertgen geen contracten met verzekeraars heeft. Wel zijn ze in onderhandeling maar daar kunnen ze nog geen uitsluitsel over geven. Het mooie is dat ze wel van ons verwachten dat wij dit formulier NU ondertekenen want anders werd ons traject per direct stop gezet...?! Dat terwijl we vlak voor onze tweede terugplaatsing zitten. Ik heb contact gehad met CZ en deze zegt dat wanneer er geen contract is er teruggevallen wordt op je polis, in mij geval is dat een restitutiepolis en dat betekend dan dat je ipv 100% nog maar 75 % vergoed krijgt.
    Oke, maar wanneer gaat dit dan in? Wij hebben nog 5 embryo's van onze eerste ivf. Krijgen we dit wel nog 100% vergoed en gaat het pas in vanaf de nieuwe ivf? Of gaat het in vanaf NU, dus moeten we volgende week onze echo en terugplaatsing zelf vooruit gaan betalen??

6. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Pff heb geen antwoord op je vraag maar vind het wel schandalig.. Heb je daar je bloedeigen embryo's liggen, kun je het misschien niet betalen om ze te gebruiken. :(

7. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik had vanmiddag een afspraak, en werd er dus nu ook mee geconfronteerd! Wanneer ik niet tekende kon de afspraak ook niet doorgaan! Fijn als je daar zit te wachten.....
    Wat ik begreep is dat zolang hun geen contract hebben je dus nu terug moet vallen op je zorgverzekering! En je nu dus ook zelf moet betalen en je nota's zelf moet indienen! Dus ik ben bang dat je jouw vragen met ja moet beantwoorden! Pas wanneer het contract weer aangegaan word, zal het pas weer vergoed gaan worden (volledig)
    En wanneer dat is?? Ze hebben goede hoop, maar voor nu zit je er dus mee!
    Heel ellendig dus......

8. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Jeetje Wila, ik vind het ronduit schandalig.
    Ik neem dus aan dat jij wel getekent hebt? Tja wat moet je anders he..?
    Heb jij enig idee of het ook met terugwerkende kracht is? Dus de behandelingen die we tot nu toe gehad hebben... punctie e.d.... mag toch hopen dat deze wel nog gewoon 100% vergoed zijn/worden.
    Of krijgen we daar dalijk nog een leuke rekening van?
    We kunnen heus wat missen maar van de bedragen op de site sla je achterover... Dat kunnen wij echt niet telkens voorschieten....:(

9. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik deel je mening volledig hoor!!
    Ik heb getekend, maar eigenlijk meer omdat ik echt met mijn rug tegen de muur stond...... Ik had een afspraak en ze zei als ik niet zou tekenen ik ook niet naar binnen mocht! Ja wat moet je dan?
    Volgens mij is het niet met terug werkende kracht hoor..... Maar echt vanaf nu! Ze mogen naar mijn idee het ook niet terug werkend doen omdat je geen toestemming hebt gegeven!
    Maar ik zei ook: hoe kunnen jullie nou verwachten dat mensen dit voor kunnen schieten? Of 25% maar zelf kunnen betalen?
    Ik snap nl heel goed dat dat onmogelijk is!
    Maar hun zeggen als je direct de rekening indient krijg je vrij snel je geld terug en kunt het dan pas overmaken, zodat je het niet zelf voor hoeft te schieten! Maar goed, blijf je nog met de 25% hangen natuurlijk!
    Ik denk dat we moeten hopen dat het heeeel snel rond komt zodat we niet in de kosten ten onder gaan...... Want dan wordt zwanger worden meer iets voor de rijken mensen!
    Heb er een heel naar gevoel bij allemaal en hou mijn hart vast!
    Ga morgen maar eens even het cz bellen, want geen idee hoe het met de iui behandelingen zit......

10. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Bedankt voor je reactie's Wila, ik kan me goed voorstellen dat je je vanmiddag met de rug tegen de muur geduwd hebt gevoeld. Schandalig! Het punt is dat we ze nodig hebben, we willen iets van ze... dus wat moeten we?! Wij gaan komende week ook gewoon tekenen omdat we geen keus hebben en dan idd maar heel hard hopen dat ze snel weer hun contracten leggen met verzekeraars en dat we gauw weten waar we aan toe zijn!
    Hou je me op de hoogte verder?
    Heel veel succes en zodra ik nieuws heb post ik het hier!

11. Sharonmenzo

Sharonmenzo Actief lid

10 jul 2013
    275
    1
    18
    Maastricht
    Wij balen ook van het voorschoten en declareren, maar eigenlijk kan Geertgen zelf hier niets aan doen. De verzekeraars doen "moeilijk". Ik heb extra de restitutie polis van cz afgesloten, daarom mag ik overal mij laten behandelen en krijg 100% vergoeding. Geertgen zou de extra kosten van deze polis voor iedereen sparen, maar vanwege de overname krijgen we dat geld niet meer terug.. Maja, dat gaat maar om tientjes...

Succes allemaal dames!

12. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Vanochtend met CZ gebeld, blijkt dat ik een zorg op maat polis heb wat inhoud dat wanneer er geen contract is ik maar 75% vergoed krijg. Had ik nu een restitutiepolis dan kreeg ik ondanks er geen contract tussen Geertgen en CZ is toch 100% vergoed.
    Baal dus flink. Ben extra overgestapt naar CZ omdat ik dacht dat ik dan goed zou zitten, me ook nog laten adviseren welke soort verzekering ik het beste kon nemen.... Maar goed, toen had Geertgen wel nog een contract met CZ....

13. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jezus mees, wat is dit balen!!! En de bedragen liegen er idd niet om, heb ook even gekeken!! Keuze is er natuurlijk nog wel door over te stappen naar een ziekenhuis wat wel een contract heeft! Dan krijg je 100% vergoed! Misschien wel iets om over na te denken, 25% op deze bedragen blijft natuurlijk veel!en voor hoe lang?

Heb net het cz gesproken, en ik mag in m'n handjes klappen! Ik ben m'n eigen risico kwijt maar alles rondom iui wordt vergoed!

Ik blijf het zeggen dat ik het niet chique vind hoe geertgen hier mee om gaat!!

14. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Gelukkig is er voor jou wel al duidelijkheid Wila! Ik heb vandaag wederom verschillende verhalen gehoord. Maar het laatste wat ik heb vernomen is dat de patienten die al in behandeling waren vóór het faillisement en alles 100% vergoed kregen, dat nu ook nog krijgen. Voor de nieuwe patienten van Nij Geertgen geldt dat niet meer...
    Morgen heb ik een belafspraak met CZ hopelijk dan weer meer duidelijkheid.

15. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm.... Ik vraag me af of dat zo is mees! Wij zijn nl pas weer in beeld gekomen toen het al falliet was! De vraag was toen of ze nog een doorstart konden maken..... Wij zaten al wel natuurlijk in het klanten bestand. Heb meer mijn vraagtekens bij welk soort behandeling je ondergaat! Maar neem aan dat het cz/geertgen je daar meer antwoorden op kan geven! Laat even weten hoe je bel afspraak is gegaan.......

16. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Hoi Wila,
    Wij waren echt al in behandeling toen ze failliet gingen. Heb toen zelfs contact gehad met CZ via de mail en ik hoefde me nergens zorgen over te maken. Wij zijn een lesbisch koppel en we willen graag zwanger worden dmw interrelationele eiceldonatie. Onze behandeling valt gewoon onder IVF en we krijgen er 3 vergoed. Ik wacht morgen even af maar volgens een lotgenoot hier, die ook in Geertgen onder behandeling is geldt het voor iedereen die bij CZ verzekerd is en al vóór het failliesement in behandeling was. Volgens haar gaan we daar nog een brief over ontvangen.

17. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ligt eraan wat voor polis je hebt. Ik heb een restutie polis van PNO en krijg wel alles vergoed

18. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Zeker ligt het er aan welke polis je hebt. Ik heb het ook over de mensen die voorheen alles 100% vergoed kregen. Schijnbaar zou het zo zijn dat wanneer deze mensen al voor het faillisement in behandeling waren bij Geertgen, de behandeling nog steeds 100% vergoed krijgen. Bij een zorg op maat polis is het normaal gesproken zo dat wanneer er geen contract is er geen 100% meer vergoed wordt maar nog maar 75%. Alleen zouden ze hier nu dan een uitzondering voor maken aangezien de patienten eigenlijk de dupe worden van het faillisement en dit volgens CZ niet kan.

19. Wila

Wila Actief lid

11 okt 2011
    198
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een hoop verwarrende informatie zeg!! Ik hoop gewoon echt voor jullie dat alles vergoed wordt, of je nu wel of niet in behandeling was. Zou het heel erg netjes vinden als CZ de zaak op die manier in behandeling neemt!

20. Mees17

Mees17 Actief lid

30 jun 2014
    297
    0
    0
    Dankje Wila! Ik hoop het ook!

Deel Deze Pagina