Deze vakantie vond ik het weer maar prut.. we gingen niet weg, heb een zwembad in de tuin en dacht zo de dagen wel door te komen. Maar helaas.. of het was te fris voor het bad, of het regende, of het was stikbenauwd met dreigende lucht.. de "lekkere" zomerdagen op 1 hand te tellen.. ML had eindelijk paar dagen vakantie, vandaag besloten een dag naar zee te gaan.. verwachtingen waren goed ... groot in Telegraaf nog van de week... DE ZOMER KOMT TERUG... vandaag ook enige dag zonder verplichtingen voor ons gezin, dus hup, auto in... 250 km gereden om in zeeland uit te komen.. donkere lucht, regendruppels met af en toe een bui... na 3 uur is humeur weer naar nulpunt gezakt, kids met schepjes weer in de auto... terug naar huis. Afgelopen dagen waren ook niet goed voor het zwembad.. ondanks alle zorgvuldige onderhoud was bodem groen.. kleine pomp, alles uit kast gehaald om bad schoon te krijgen maar helaas... bleef groen.. dus net, terwijl het begon te schemeren het bad maar leeg laten lopen ... en ineens overviel het me... ik ben gewoon klaar met deze zomer!! als het dan toch herfstweer is.. dan kan de herfst net zo goed vandaag beginnen toch? Dussssssssssssssssssssss ... zit ik nu opgekruld in mijn lekker warme trui, dikke sokken, warme kop thee en kaarsjes aan... en van mij hoeft die kwakkelzomer niet meer terug te komen.. verwachtingen voor morgen, 27 graden en veel zon... hmmm, morgen die dikke sokken maar uit en toch nog keer dat bad vullen, wie weet komt er nog een mooie nazomer, zoals we al eerder hebben gehad en kunnen de kids nog een aantal weken lekker zwemmen na school.. we hebben nog een week vakantie, stel nou dat onze weergod ineens besluit wel die mussen van dak te laten vallen in de blakende zon? Nu maar ff in herfstmodus, wie weet zie ik het morgen weer allemaal heel zomers in.. zucht...
250km rijden voor een strand? Oh meeenn. Balen dan zeg! Beter ff eerst hier op 't forum gevraagd hoe het weer in Zeeland was. Ik woon er! Straatje uit, dijkje over en we zijn on the beach.
zie mijn topic...en toch is het anders. maar nee..echt klaar met mooi weer ben ik niet. Ik vind het heerlijk om zonder jassen mutsen en sjaals de deur uit te lopen. Regen vind ik alleen leuk als ik snachts op bed lig. Dat het weer vroeger donker word vind ik ook niks. Plus daarbij nog een maand of anderhalf en mijn man moet weer een week of zeven ongeveer 80 uur per week werken. Dus ben ik alleen. Wij hebben een eigen zaak en oktober november tot kerst is topdrukte hier. Ben het na 10 jaar gewend maar gezellig is anders. Plus daarbij heb ik weinig met kerst ofzo. Er is dan ook altijd wel iemand ziek ook hier. Dus nee van mij mag het nog wel wegblijven
Ik vind het ook maar een klotezomer zo. Ik ben trouwens gek op de herfst! Maar ik had wel graag een lekker constante zomer gehad, zo rond de 23 graden.
Ik lees vol verbazing je verhaal. Ik woon in brabant maar kan niet zeggen dat het een slechte zomer is hoor. Tuurlijk zijn er mindere dagen, maar over het algemeen goed te doen hoor vind ik. Zo ook vandaag, heerlijke dag gehad en toch echt buiten vertoeft. Beetje wolkjes maar heerlijk weer! Tot half 10 buiten gezeten net. Niet teveel zeuren en hoppa nemen zoals het is. (Bij mij is het glas altijd halfvol hoor)
Nou inderdaad zeg! Van de zes weken vakantie heeft het zegge en schrijve zo`n zes dagen geregend... En dat wás me even hard nodig! Alles stond hier te verdrogen en te verpieteren waar niet beregend of gesproeid kon worden. We hebben dagen gehad waarop ik, en anderen met me, snakten naar een beetje verkoeling of een verfrissend regenbuitje... Vandaag was het hier stralend weer, 28 graden. We hebben wel eens minder mooie zomers gehad hoor.
Hier was t schitterend weer vandaag maar mijn zoontje logeert bij mijn moeder in Zeeland. Hij wilde perse naar t strand. Ze hebben t een uurtje volgehouden want het miezerde. Jammer. Verder vond ik t een redelijke zomer. Wel met extremen, nachtvorst in juli, zomerstorm, hittegolf, meeste regen in augustus, enz...
Meteorologisch hebben we een hele goede, Hollandse zomer met zelfs een hittegolf. Ik herken je verhaal ook écht niet om eerlijk te zijn.
Herfstmodus?! Hier nog zomervakantie en wij staan met tent op de camping, in Zeeland. Hebben 3 dagen slecht weer gehad maar nu is het heerlijk hoor! Herken het dus eigenlijk ook niet
Ik vond het ook een prima zomer. Van mij mag ie ook nog wel even blijven. Heb totaal nog geen zin in de herfst. Ik vind het wel heel sneu voor jullie dat jullie 250 km hebben gereden voor het strand en het vervolgens zo teleurstellend was.
Ik kijk toch echt terug op een prachtige zomer, dus ik herken je verhaal ook niet... wel vervelend dat je vandaag zover hebt moeten reizen! Van de andere kant: lekker uitwaaien op het strand in de regen en daarna ergens een warme chocolademelk halen is ook erg lekker (hier ook altijd een halfvol glas dus )!
Ik lees het ook vol verbazing hoor.....We hebben inderdaad een dag of 4/5 enorm slecht weer gehad, maar verder??? Ik loop al bijna 3 weken in jurkjes/3 kwartbroeken etc, (op een enkele dag na) en geloof me, dat is langer dan de afgelopen 3 jaar bij elkaar. Ik ben een enorme koukleum en het moet daarvoor echt wel boven de 28 graden zijn!
Wat ben ik toch blij dat het weer mijn stemming niet laat beinvloeden... Ik hoor iedereen alleen maar klagen, klagen, klagen.. Soms hebben we zonnige zomers waarbij een fijn zuchtje wind staat en soms ook niet. Soms hebben we frisse herfstdagen met prachtige volle bomen in alle kleuren en soms stormt het al in september en zijn alle takken snel kaal. Soms hebben we een witte kerst en soms niet.... Verwachtingen kunnen als teleurstelling werken, en dat is gewoon klote. Maar waarom moeten voornamelijk Nederlanders hier altijd zo over zeuren?
Nou ik woon in het midden maar heb ook het idee een top zomer te hebben qua weer. Al werk ik 80% van de mooie dagen haha. Maar niks te klagen!
Niet zo pessimistisch hoor.....was maar 250 km de andere kant op gereden Hier prachtig weer vandaag. Alleen zondag, maandag en dinsdag regen gehad. En ja, de zomervakantie was erg wisselvallig, maar ook met genoeg mooie dagen erin. september kan ook nog erg mooi en warm zijn!
Ik vind dat we een heerlijke zomer gehad hebben... Moet er wel weer aan wennen dat het nazomeren begonnen is; eerder donker en 's avonds en 's ochtends frisser... Ben een seizoenenmens, dus heb het liefst passend weer (zon in de zomer, verkleurde bomen en regen in de herfst, sneeuw en kou in de winter, in de lente wordt alles weer langzaamaan groen), fantastisch!
In mijn vakantie was het weer ook niet geweldig hoor. De weken voor en na mijn vakantie wel. Maar dat is altijd. Dus dames pak geen vrij als ik vrij heb gegarandeerd 'slecht' weer haha. Maar snap wat je bedoelt ik ben wel klaar met die extreme temperaturen. Dan 20 graden en de volgende dag ineens 10 graden warmer. Vind er vrij weinig aan. Sowieso vind ik de herfst en winter heeeerlijk! Lekker de winterjas weer aan en met een dekentje op de bank, kop thee erbij. M'n lekkere wollige truien weer aan, de elektrische deken weer op bed. Ik kan niet wachten! ❤
Als mijn vakantie voorbij is, mag voor mij de herfst wel weer beginnen. Ik hou van de herfst en de winter. Vind het gezellig.
wij gingen heerlijk naar scheveningen met zn tweetjes om weg te spoelen of gezandstraald te worden. Dat was echt onwijs balen. En toen we een dagje met de kids ging was het ook bagger (veel wind en weinig zon). Pech wat dat betreft. Opzich was het weer niet superslecht deze vakantie maar ik vond het toch beduidend minder dan andere jaren. Het bad staat hier nog en is nog goed te doen alleen voor mij is het water gewoon te koud dus ik duik er niet in De kids hebben er wel plezier van gelukkig.