help! gestopt met roken!

Discussion in 'De lounge' started by Jewel22, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oke.. na 10 jaar gerookt te hebben met wat pauzes en laffe stoppogingen is het klaar. sinds gister gestopt met roken!
    ik weet 100 procent zeker dat ik dit vol ga houden alleen zal het echt doorzetten worden!
    momenteel een wat korter lontje en goed duizelig..
    eigenlijk zoek ik succesverhalen en goede tips!
    alvast super bedankt! !!

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier nu 14 weken gestopt ook ik stond en sta er nog steeds helemaal achter. Wat een verademing ! Meid zet door je kan het. Zin in een sigaret duurt max 30 minuten achtereen dat is nog wel uit te zingen toch ! Zet m op :D

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Heel goed dat je gestopt bent, en als je er echt helemaal achter staat komt het goed, echt!

Zelf inmiddels 4 jaar gestopt, zo van de een op andere dag. Ik was er klaar mee, pakje weg gegooid, aanstekers erachteraan. En nooit meer een sigaret opgestoken.

4. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Al ruim 2 jaar gestopt met roken. Ik ben gestopt 4 dagen na een positieve test en mijn man 14 dagen later. Ik had er eigenlijk geen moeite mee want had iets tastbaars.

Heb het even moeilijk gehad toen ik het ziekenhuis verliet en mijn meisje nog in de couveuse lag en toen mijn moeder de diagnose kanker kreeg. Eerder in de trant van nu zou ik wel een peukje lusten, maar doe het niet.

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    hier al 7 jaar gestopt.
    altijd veel gerookt (van mijn 14e tot mijn 30e) en in 1 keer gestopt.

Ik kon het maar ik weet zeker dat jij het ook kan! Succes.

6. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,546
    2,016
    113
    Oh ja, mijn hele instelling was toen: ik mag wel roken, maar ik wil het niet.
    Dat was voor mij het belangrijkste punt

7. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    1,601
    1,098
    113
    Ben al eens een keer eerder 3jaar gestopt... stom om weer te beginnen

Ik ben nu 12 weken gestopt, ik had een goede reden.... ik was toen zwanger (helaas MA)
    Omdat ik nog steeds voor een wondertje wil gaan, heb ik besloten om niet meer te beginnen.

Als je het echt wil dan kan je het ook... hou vol :D

8. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Ik ben een dik jaar gestopt :D Maar moet wel eerlijk zeggen.. heeeeeel soms mis ik dat momentje nog wel hoor, even lekker rustig zitten met een sigaretje erbij. Ik zag het echt als een moment van ontspanning.. Maar ik hou ik goed vol hoor :D Het is mij het geld niet waard, zo moet je gewoon denken!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Afgelopen augustus was ik 3 jaar gestopt met roken. En ik was ook een stevige roker, bijna een pakje per dag.

Heb het wel eens moeilijk gehad en ik sprak dat dan ook uit.
    Zo van goh, dit was zo'n moment geweest dat ik...

Maar hoe langer ik gestopt was, hoe meer tijd ik opeens over hield.
    Dacht ik dat roken hielp tegen de stres, maar eigenlijk kreeg ik er meer stres van: oooh ik moet roken! Nou, nog maar even snel een peuk etc etc.

Maar nu...moet en hoef ik dan niet meer.
    Heb ik mijn koffiepauze alle tijd om even een appeltje of een broodje te eten. Even te kletsen...
    Hoef nooit meer in de zeikende regen te staan....nooit meer de stres van "shit mijn peuken zijn op".

En ik STINK niet meer!

Ik moet er echt niet meer aan denken om weer te roken, getverderrie!

10. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik was ook een zware roker en vond het stoppen echt super super moeilijk... Vooral die eerste twee weken waren echt een hel vond ik. Maar na de eerste 2 dagen dacht ik: hoe ik me de afgelopen twee dagen heb gevoeld, dat wil ik echt nooit meer... Als ik nu weer ga roken was dat voor niks en zal ik daar weer doorheen moeten... Dat heeft mij behouden van het weer te gaan roken.
    En na een tijdje....begint het zoooo vies te worden. Ik hou mijn mond er maar over omdat ik het een beetje hypocriet vind van mezelf maar ik ga echt over mijn nek als er iemand bij me in de buurt staat die net gerookt heeft... Schaam me achteraf nog als ik denk dat ik ook zo heb geroken. Als je zelf rookt dan ruik je dat gewoon echt niet en denk je dat het allemaal wel mee valt... Dat dacht ik althans. Sorry als ik hiermee trouwens rokers beledig, dat is niet de intentie, maar bovenstaande was voor mij echt een eye-opener toen ik gestopt was.

Zet door en hou vol!

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

zet hem op. hier ook al drie weken bijna gestopt. zit op gemiddeld een peuk per dag. E sigaret doet nog steeds zijn werk. en rook deze ook al met kortere pauzes.

Denk dat ik het ook gaat redden.

12. dank jullie!!! ik slaap wel rommelig maar t valt me reuze mee!!! geen idee wanneer je op je piek van afkicken zit?
    wel steeds momenten dat ik wil opstaan om te gaan roken buiten.heel stom haha!

13. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    tip, vooral vele water drinken de eerste weken, helpt tegen hoofdpijn.

en de momenten waarop je het zwaar hebt iets gaan doen ter afleiding :)
    Na een week of 2 heb je het ergste gehad

Share This Page