Babyshower?

Discussion in 'Zwangerschap' started by LiittleOne, Feb 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Wie van de meiden heeft er of is van plan, een babyshower te houden?
    zelf heb ik door een stofwisselingsziekte mijn leven lang gedacht niet zwanger te kunnen raken, dat is ondanks alle onderzoeken toch gelukt dus vind dat er wel wat te vieren is!

heeft er iemand tips voor de babyshower?
    wanneer is het het leukst om te doen?
    en met wie? manlief er bvb ook bij?

hoor het graag

2. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zeker een feestje waard!
    Maar een babyshower..? Ik dacht dat dat iets is wat je voor een ander organiseert. Een babyshower is ook echt iets met kado's, dus dat zou ik niet graag opgelegd krijgen.. :)

3. Me312

Me312 Actief lid

Feb 2, 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Voor jezelf??
    Dat hoor je eigenlijk nooit hihi het wordt altijd voor je gegeven ;)

Maar meestal is het girls only en no kids (op baby's na dan haha)
    En een beetje wat later in je zwangerschap als je het al een beetje gehad hebt maar nog niet op het punt staat te bevallen!
    Ik heb hem 22 Jan gehad en was toen of 34 weken ;)
    Hoop dat er 1 voor je gegeven word :D!!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Leuk, maar een babyshower hoort iemand je mee te verassen, je hoort het niet zelf te organiseren of van op de hoogte te zijn... Helaas!

5. Melrose

Melrose Fanatiek lid

Jun 26, 2011
    1,601
    14
    38
    Flevoland
    Normaliter organiseer je een babyshower idd niet zelf, maar wordt het voor je geregeld en ben je vaak niet op de hoogte...
    Maar indien je het echt wil zou ik het gewoon gedaan hebben. De komst van een wondertje is idd een reden tot een feestje. :)

Ik wilde zelf aanvankelijk een babyshower geven, maar dacht dat m'n schoonfamilie me raar zou aankijken. Dus mijn man en ik geven misschien een kraamfeest na de bevalling. Dan heb je toch zelf de regie in handen, er wordt feest gevierd n.a.v. je wondertje en word je (normaal gesproken) toch een beetje overladen met cadeaus! :p

Oh en gefeliciteerd met je zwangerschap!

6. Syrse

Syrse Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een babyshower hoor je inderdaad niet voor jezelf te geven ;) Ofwel krijg je er eentje, ofwel krijg je er geen.

Je mag natuurlijk altijd een feestje bouwen om het te vieren, maar dan moet het wel zonder kado's. Dus zeker geen verlanglijstje meesturen met de uitnodigingen. Als er toch mensen persé iets willen geven, en bellen om ideetjes, zeg je gewoon 'wat leuk, dat hoeft helemaal niet, maar als je het echt niet kan laten...'

En een shower is meestal enkel voor dichte vrienden en familie. Meestal enkel vrouwen. Maar als je er een feestje van maakt dan doe je toch gewoon je eigen zin? :)

Gefeliciteerd!

7. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Gewoon een dikke hint geven aan je best friend of zus of iets en dan komt t vast wel goed ;)

Tis typisch amerikaans maar oh zo leuk!!

8. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    Inderdaad, gewoon af en toe een kint laten vallen. Is inderdaad iets wat door anderen voor jou geregeld wordt als verrassing. Hopelijk wordt je nog flink verrast en verwend meid.

9. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    morgen is die van mij, en niemand weet dat ik het weet hahahaha.

maar serieus, zou echt nóóit zelf zoiets organiseren, vind het een beetje hebberig overkomen ondanks dat het je ws om het feestje an sich gaat. Maar ben best wel anti cliché feestjes, dus ben echt verbaast dat er zoiets voor mij wordt geregeld

10. linda221

linda221 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    3,274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Voor mij is e nooit een babyshower georganiseerd:p had t wel leuk gevonden maar helaas pindakaas

11. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Hier weet ik dat er iets gaat komen, maar weet niet precies wanneer. Ik merk het vanzelf wel. :) Mijn vriendin vroeg een paar maanden geleden aan me wie ik eventueel bij zo'n feestje zou willen hebben qua vriendinnen of familie.

Mijn oom was gisteren heel even met m'n vader bij me, hij heeft zich verpraat. "Je hebt binnenkort ook een avondje of middagje feest met allemaal vrouwen, een babyshower ofzo? Dat ken ik ja helemaal niet." (Op z'n Drents ook nog ;)) Hahahahaha... dus...

Het wordt inderdaad voor je georganiseerd. In dit geval zijn twee vriendinnen van me ermee bezig gegaan voor zover ik weet. Behalve mijn oom gisteren dus, houdt iedereen netjes haar mond... ik hoor er niets over. Maar ben benieuwd. :)

Als je het echt zo leuk vindt, wie weet wil een vriendin na een paar hints droppen het wel voor je organiseren, maar zelf zou ik het leuker vinden als mensen er uit zichzelf mee komen. Mocht niemand het initiatief nemen, dan zou ik mooi een kraamfeest geven, als je zin hebt in een babyfeestje.

12. Enchanted

Enchanted Niet meer actief

Ik denk dat ik het zelf zou willen organiseren. En niet vanwege de cadeaus, die hoef ik niet, maar gewoon vanwege een leuke middag. Ik ben een perfectionist dus alles wil ik dan tip top in orde hebben.

Leuke spelletjes, de versieringen, zelf de uitnodigingen maken, zodat ik ook zelf mensen kan uitnodigen die ik mag xD

Veel van mijn vriendinnen zijn niet zo creatief ingesteld zoals ik ben, dus dan ben ik bang dat ik het misschien helemaal niet leuk zal vinden als het niet gaat zoals ik wil haha.

Ik vind wel, dat als je echt een babyshower wilt dat je ipv hints ook gewoon aan je vriendinnen kunt uitleggen wat je graag wilt. Het blijft sowieso altijd een verassing. Of je het nu zelf doet of via iemand anders.

13. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

Sep 30, 2011
    1,765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij geen babyshower. Ik vind het zoiets truttigs en zit daar echt niet op te wachten. Die opgedrongen gezelligheid. Nee, niks voor mij. Ik heb dan ook aan een goede vriendin gezegd dat ze voor mij absoluut niet zoiets hoeft te organiseren en tegen m'n vriend dat als iemand bij hem om mailadressen of telefoonnrs. komt vragen, hij deze zeker niet mag geven.

Was laatst op een babyshower van een vriendin. Vreselijk! Nou was deze ook wel erg slecht georganiseerd, maar dan nog. Ik zag er al tegenop en mijn vooroordeel werd bevestigd. Gelukkig duurde het niet heel lang.

Maar als je het zelf leuk vind moet je het vooral doen hoor! Is natuurlijk wel leuk om cadeautjes te krijgen. Zou het idd wel raar vinden om het zelf te organiseren.

Share This Page