Zwemband voor baby 4 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Inez01, Nov 4, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Onze kleine man gaat binnenkort een keer met ons zwemmen. Ik vraag me af wat je hem aan kunt doen. De baby-float is volgens mij nog niet geschikt, aangezien hij dan nog veel te klein is ( bijna 4 maanden).

Ook zag ik net dat de zwemluiers ook pas vanaf 7 kg gaan, daar zit hij dan ook nog niet aan vermoed ik.... maar beter iets dan niets aan de billen, toch?

2. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik had mijn kindje van 3 maand in een babyzwemband en dat ging helemaal perfect! heb hem wel de zwemluier kleinste maat toen aangedaan ,maar met een zwembroekje erover

3. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ja wij ook.
    idd een zwemluier met zwembroek erover.
    en ze ging bij ons in de babyfloat.weet alleen niet zo goe meer wanneer t exact was.
    maar er zit zo'n broekje in die ze tegenhoudt he
    en zolang ga je meestal toch niet.
    die van ons was snel moe al erna.is erg inspannend voor ze.
    zelfs nu nog..
    maar in die babyfloat vondt ze t super.
    ik heb er een bij de blokker gehaald voor €6,- of €7,- in t zwembad waren ze €17,-

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Had jij ook zo'n babyfloat of een ander? Zwemluiers zijn er toch alleen van Huggies?

5. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Dacht dat ze al redelijk zelfstandig moesten kunnen zitten in het stoeltje wat erin zit, maar dat heb ik blijkbaar mis. Natuurlijk houden we ons mannetje goed vast. ;) ;)

6. Ntombi

Ntombi Actief lid

Jun 8, 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Kruidvat heeft ook zwemluiers.
    Ook deze zijn vanaf 7 kilo.

7. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    Wij gaan sinds mijn meidje 10 weken is elke week met haar zwemmen.
    We hebben de babyfloat, maar die is eigenlijk nog te groot vind ik. Je moet echt je kindje goed vasthouden. Bij de kruidvat koop ik de zwemluiers. In het begin zaten ze aan de grote kant maar met een badpakkie erover ging het erg goed!

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ik weet t eerlijk gezegd niet meer hoe oud ze exact was.ze is met alles vrij vlot geweest en ik denk dat ze bij ons wel kon zitten zelfstandig maar alleen als je dr neerzette.denk ik hoor...
    tijd gaat zo snel dat ik helaas een aantal dingen niet meer weet.

maar ze hangen r toch wel een beetje in. t is een soepel ding waar ze in hangen net een soort broekje
    dus eigenlijk hangen ze meer in t water als dat ze echt zitten vindt ik. t is gewoon n soepel stuk plastic.

en broekjes hebben ze ook bij kruidvat eigen merk
    is gewoon t zelfde vindt ik....
    alleen die van huggies hebben een leuk printje maar met zwembroek zie je die toch niet

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij hielden C gewoon vast met 4 maanden. Zo'n zwembad is al redelijk koud, dus hij kon lekker tegen ons aan hangen, en warmte stelen. Maar ook af en toe op onze armen/handen door het water drijven.

Ik dacht dat de kruidvatluiers (of etos?) al vanaf 6 kilo gaan...

10. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    jammer genoeg mag je bij ons in het zwembad niet je kindje op de arm nemen in het water, je moet dus verplicht een zwemband gebruiken.

Dacht ook dat kruidvat vanaf 6 kilo is.

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik had een ander en mijn zus een babyfloat, onze beiden kinderen waren 3 maand. Ze hanger er idd een beetje in, maar er zit een broekje in. Zowel het dochtertje van mijn zus als mijn zoontje vonden het heerlijk er in te liggen en vielen meteen de eerste keer in slaap :), lekker leunen met het hoofje op de zwembandrand. De 2e keer ,ging hij echt rondkijken.

Desgewenst heb ik wel een foto voor je.

Ik had trouwens Etos zwemluiers.

12. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    t is idd meer hangen wat ze doen.vandaar dat t wel kan al.
    maar idd in t warme water...heerlijk en dan die beentjes trappelen.
    zo lief om te zien en dan in de kleedkamer in slaap vallen in je armen als je zelf net half aangekleed bent...hahaha
    maar al zitten die broekjes wat ruime maakt toch niet uit.
    als je er een broekje over doet....
    ik had een zwembroekje maatje 62 geloof ik erover heen toen.nog ffies iets te groot maar gaf niet.
    t zakt toch niet af want ze lopen er toch niet mee

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Oke, typisch.. Hier moeten kindjes zonder zwemdiploma wel perse bandjes. Maar de allerkleinsten (die dus continu met de ouders spelen) mogen ook wel zonder.

14. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    ja dat is vreemd. Ik vind het juist zo lekker om mijn meidje lekker in mijn armen te hebben in het zwembad. Toen we op vakantie waren in België mochten we haar ook zonder band het water mee in nemen.

15. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is de regel ook, dat alle kinderen vleugeltjes om moeten als ze niet kunnen zwemmen. Maar bij baby's geld eigenlijk, dat dat niet hoeft. Wij houden in de praktijk meestal aan: Kindjes die kunnen lopen, moeten bandjes aan. Of ouders er nu bij blijven of niet, maar kindjes die kunnen lopen, kunnen ook weglopen en zo in het water vallen.
    Voor die hele kleintjes zijn de ouders meestal het beste: Voor de warmte, maar ook voor de ondersteuning van nek en ruggetje

16. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ze hoeven toch niet perse een zwemluier aan. Ik had voor Manon een zwembroekje van Prenatal met goede elastieken randjes, zodat eventuele ontlasting erin blijft zitten. Nu is die te klein geworden en gebruik ik zwemluiers.

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja die heb ik ook voor Fae, dat zijn speciale zwembroekjes , dan heb je geen luier nodig idd. Ideaal als ze nog zo klein zijn en die zwemluiers zo groot.

18. theangels

theangels Bekend lid

Jul 20, 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    In het zwembad bij ons in de buurt hebben ze een heleboel van die babyfloat dingen liggen. Die mag je gewoon pakken als je daar met je baby bent. Ideaal dus. Ik weet niet of dat bij meer zwembaden is

19. Ntombi

Ntombi Actief lid

Jun 8, 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk

Sorry, je hebt gelijk. Die zijn vanaf 6 kilo. Even in de war ;)

20. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Tot zover allemaal bedankt voor jullie reacties. Wij nemen de babtfloat gewoon mee op vakantie en zullen dan terplekke bekijken of het bevalt of liever zonder en tegen ons aan.

Ik zal de Kruidvat eens een bezoekje brengen voor de zwemluiers.

Share This Page