Waarden dagcurve (zwangerschapsdiabetes)

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Dalysa, 4 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Jeetje lijkt mij ook heftig. Dus zowel langwerkende als kortwerkende insuline?

2. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Na 1 uur weet ik zeker dat ik ook wel rond die waarde zou hebben gezeten :( jij moet dus steeds zelf een curve bijhouden, gezien je de suikertest niet mag? Ik zou met een waarde van 8.2 echt wel iets gaan doen. Schommelende suikers kunnen flink wat problemen zorgen geloof ik. Hoop dat je je suiker snel onder controle mag hebben!

@Loolaa4 wanneer zou je aanbevelen om te gaan prikken nuchter. Snel na wakker worden of eerst even douchen/bijkomen?

@Whoopie Het lijkt mij dat het niet uitmaakt dat het maar 1 waarde is die eroverheen gaat, gezien je lichaam alle maaltijden zou moeten kunnen verwerken, anders zou een suikerdrankje test ook geen zin hebben, dat is ook maar 1 waarde denk ik. Met de suikertest zat ik bij mn vorige zwangerschap maar 0.1 punt boven de max en toch diagnose gekregen en later insuline. Bedankt voor je tip mbt wandelen en ik ga zeker kijken of ik wat simpele aanpassingen kan maken zoals volkoren producten eten. Ik had bij het prikken van de lunch toevallig veel gewandeld dus daar heeft het toen niet aan gelegen :(

3. Loolaa4

Loolaa4 Actief lid

4 aug 2016
    216
    21
    18
    Ik heb geen idee of het beter is de nuchtere waarde voor of na het aankleden te prikken. Mss ga ik het dinsdag even checken bij de internist. Hij verschilt iig bij mij. En ik weet dat de waarde bij een infectie (als verkoudheid) ook verhoogd kan zijn. Bij mij reageerde hij daar wel op iig.

Rox88 vindt dit leuk.
  4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik heb het met de gyn besproken en die wil er nu nog niks mee doen. Nuchter zit ik rond de 4 en mijn andere geprikte waardes waren allemaal rond de 5-6 en soms 7.

Ik heb al 2x zwangerschapsdiabetes gehad dus de kans is groot, maar ik weeg nu wel 45 kg minder dus er is enige hoop. Helaas ben ik allergisch voor insuline gebleken dus het is nogal een probleem.

Voorlopig ga ik er niet meer naar kijken. Ik test over 4 weken weer een paar dagcurves en tot die tijd vind ik het wel prima :p

Alleen pas na 2 uur prikken is voor mij echt onmogelijk. Vanwege mijn sleeve eet ik heel weinig en kan ik niet drinken en eten tegelijk. Als ik steeds 2 uur ertussen moet laten dan weet ik niet hoe ik nog voldoende kan drinken en eten.

5. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik spuit beiden en heftig.. nee. Ivm icsi ben ik gewend aan het spuiten. Maar als je vraagt of ik het leuk vind, uiteraard niet. Maar alles voor een gezond kindje❤

6. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    @poppetje77 merk je wat aan jezelf als je gespoten hebt?
    Bijwerkingen?voel je je beter?
    Voor het spuiten zelf ben ik ook niet bang ivf gehad.

7. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik vindt jou waardes er goed uitzien nuchtere waarde zit op het randje.

Ik heb bij mn eerste zwangerschap ook suikerdiabetes gehad en dat ging na een goed dieët prima in balans. Alleen toen kwamen ze er met 33wkn achter, ivm groei van kindje.

Nu weer zwanger en kans was groot dat ik weer zwdiabetes zal krijgen. En dit bleek ook zo te zijn. Alleen nu blijft mn nuchterige waarden te hoog en de rest redelijk goed in balans.

Hier hanteren ze dat de nuchterige waarde onder de 5.1 moet zitten en 2 uur na een maaltijd onder de 6,8

Ik had eerste instantie ook teveel vruchtwater, maar dat is gelukkig wel wat minder geworden. Alleen de groei van de kleine is ver boven het gemiddelde en krijg dus elke 2 wkn een echo en controle

8. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik voel totaal geen verschil. Is echt dat zij het nodig vinden. Prikken in je buik is een appeltje eitje.. Prikken in je vinger een beetje rot maar went ook ;)

9. rijswijkse

rijswijkse Fanatiek lid

26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    In vinger doe ik al,merk dat ze steeds beurzer worden.

Deel Deze Pagina