Vandaag Clomid voorgeschreven gekregen, wat kan ik verwachten?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Em85, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Vandaag op gesprek geweest bij de gyn.
    Omdat ik heel onregelmatig ben heb ik clomid voorgeschreven gekregen.
    Mijn menstruatie moet opgewekt worden met Duphaston en op de derde dag van mijn mensturatie moet ik Clomid gaan slikken.
    Ook moet ik mijn temperatuur bij gaan houden.
    Maar wat kan ik verwachten als je Clomid gaat slikken?

Wie heeft hier ervaring mee?

2. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik heb nu 2x Clomid geslikt. 1e keer had ik weinig bijwerkingen wel 's nachts zweten in bed. Ook de 2e keer zweette ik 's nachts en ik heb de laatste 2 weken hoofdpijn gehad.

Temperatuur ook en daar kan ik duidelijk een eisprong op zien.

Succes met de Clomid!

3. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

21 mrt 2009
    1.195
    0
    0
    schipperin
    Heyhoi,
    Iedereen reageerd volgens mij anders op de Clomid.
    Ik heb het 3keer moeten gebruiken, 50mg, 100mg en 150mg. Allemaal in combinatie met Provera om mijn menstruatie op te wekken. Helaas reageerde mijn lichaam er weinig op en kreeg ik een leo-behandeling 3 weken geleden en ben ik nu nog in afwachting!
    De meeste reageren volgens mij wel op Clomid.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/vruchtbaarheidsbehandelingen/98657-clomid-390.html
    Op dit topic kun je meekletsen met andere Clomid-meiden!
    Veel succes!
    Liefs Kmonootje

4. Roxy83

Roxy83 Actief lid

4 mrt 2009
    235
    0
    0
    Hoi Em85

Heb je eerst bij de gyn. andere onderzoeken gehad?
    Ik ben namelijk zeer benieuwd hoe het bij mij gaat namelijk.
    Ben 4 wkn geleden bij de gyn geweest en heb pcos nu ben ik provera aan het slikken om een bloeding op te wekken morgen mijn laatste pilletje en dan afwachten....dan op dag 3 moet ik bloedprikken en op 29 juni wordt ik door de gyn gebeld en krijg verdere onderzoeken en ik zou hormoonpillen krijgen, waarschijnlijk dus clomid maar ik ben benieuwd of ik dat dus ook direct de volgende keer krijg en kan gaan gebruiken of dat er weer een paar wkn/maanden overheen gaan.

Moet jij tijdens het slikken van de clomid niet op controle naar de gyn? Want daar had ze het bij mij nog over dat ik een maand gevolgd zou worden.

In aug. gaan wij met vakantie en ik hoop dat ik voor die tijd al met clomid kan beginnen en niet nog een maand weg moet gooien.

Graag hoor ik van je hoe het proces bij jou verlopen is.

Succes!

5. Em85

Em85 Actief lid

30 mrt 2009
    174
    0
    0
    Hoi Roxy,

Ik slik nu dus duphaston. Als het goed is krijg ik dan over een dag of 10 mijn menstruatie. Zodra mijn menstruatie begint moet ik een afspraak maken bij de gyn voor over 4 weken.
    Op de derde dag van mijn menstruatie moet ik gaan beginnen met de Clomid.
    Tussentijds geen controle of bloekprikken.
    Ik moet alleen mijn temp. bijhouden.

Zelf had ik neit verwacht dat ik gelijk Clomid zou krijgen. Dit is namelijk de eerste keer bij de gyn. dit jaar.
    Vorig jaar ben ik ook een keer geweest omdat het toen niet duidelijk was of ik zwanger was of niet. Ik moest het toen zeker weten omdat mijn man een behandeling voor kanker kreeg.

Maar vandaag dus weer op gesprek maar gezien de situatie thuis wilde hij er geen gras over laten groeien.

Succes

6. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Hoi,

Ik heb nu 3 keer 5 dagen Clomid geslikt. De eerste keer heb ik , buiten het zweten s´nachts, er weinig van gemerkt. De tweede keer voelde ik me gewoon sip en bleef ik zweten en de derde keer kun ik ineens heel hysterisch gaan huilen om niets... Dus bij mij worden de bijwerkingen steeds erger.

Deel Deze Pagina