wat gebruiken jullie zelf allemaal na herhaalde miskramen

Discussie in 'Miskraam' gestart door qasim, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    Inmiddels 3 miskramen achter de rug!

naast alle onderzoeken die ik nu moet ondergaan in umc Radboud en in het UZ Gent wil ik ook zelf vitamines en andere producten gaan ugebruiken zoals vitamine B, D, visolie, foliumzuur, aspirine, tarwekiemolie. Hopelijk komt daar binnenkort utrogestan en prednison bij.

Wat gebruiken jullie zelf allemaal, graag de volledige naam benoemen en waar het goed voor is. Misschien hebben anderen er ook iets aan.

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Ik gebruikte na 5 mk's Utrogestan (3x200), Prednison via De Sutter, aspirine (80mg) en Clexane (heparine) wegens stollingsafwijking, tarwekiemolie, magnesium, vitamine D en visolie, foliumzuur (5mg) en B12 (1mg).

Iets hielp, maar wat? (Ik denk de prednison bij mij, de rest gebruikte ik bij de meeste mk's ook.)

3. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    ben blij te horen dat het bij jou na 5 miskramen toch goed gekomen is dat geeft me echt hoop

4. Trees

Trees Niet meer actief

Eerst 8 miskramen, waarin ik veel van onderstaande al gebruikte behalve de Utrogestan en de Thyrax.

Bij de eerste goede zwangerschap utrogestan (3x200), ascal (80mg), selenium (200 mcg i.v.m. sterk verhoogde anti-TPO), thyrax (wisselende dosering afhankelijk van mijn schildklierwaardes), B12-injecties, foliumzuur (5mg) en verder zwangerschapsvitamines.

Hier werd duidelijk dat het een progesterontekort was i.c.m. mijn schildklieraandoening. Deze keer alleen Utrogestan, thyrax, selenium en zwangerschapsvitamines gebruikt.

Tussen de twee goede zwangerschappen geen miskramen meer gehad met dank aan deze combinatie!

5. qasim

qasim Actief lid

17 apr 2012
    116
    0
    0
    mag ik je vragen met hoeveel weken je die miskramen had,

demijne waren met 13 weken 9vrucht was dood met 7wk), 5 weken en nu met 10 weken 9vrucht was met 9 weken dood)

6. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb na 4 miskramen, volgend op verschillende onderzoeken, bij mijn 5e (succesvolle) zwangerschap 150 mg aspirine per dag geslikt, tot 35 weken.
    Daarnaast (beetje zweverig onder het mom 'baat het niet dan schaadt het niet') heb ik een robijn halfedelsteen gedragen. (Die had ik na mijn 4e miskraam gekocht en heeft braaf 3 jaar liggen wachten op mijn 5e zwangerschap aangezien het ineens niet zo vlot meer ging met zwanger worden.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Tarwekiemoliecapsules en Utrogestan (3x200).

2 miskramen (11 weken, vruchtje gestopt met 8w en 10 weken, vruchtje gestopt met 9 weken).

Sterkte, vond het de zwaarste tijd uit mijn leven....

8. Trees

Trees Niet meer actief

MA 10 weken (geen idee hoe oud het vruchtje was)
    MK 5,5 week
    MK 8 weken (vanaf 6 weken al groeiachterstand)
    BBZ 11 weken (vruchtje 6 weken)
    MK 6 week
    MA 7 weken (vruchtje 6 weken)
    MK 6 weken
    MA 8 weken ( vanaf 6 weken te trage hartslag plus groeiachterstand)

Ik heb ook nog een paar hele vroege miskramen tussen de 4-5 weken gehad, maar dat was gelukkig emotioneel en fysiek voor mij niet zwaar.

Opvallend bij mij is dat rond de 6 weken een kritiek punt lijkt te zijn. Geen idee of dit iets met een progesterontekort te maken heeft.

9. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Heel interessant topic! Bedankt voor jullie uitgebreide info!
    Ik heb 6 mk gehad tussen de 5 en 10 weken en daarvan 1 bbz. Nu slik ik ook 3x200 utrogestan (dankzij 2 forum meiden. Mijn ha, gyn en Vk staan er niet voor open) en zwangerschaps vitamine en tarwe kiem olie. Wat doet aspirine eigenlijk? Ik krijg maandag de 1e echo omdat t mij niet helemaal lekker zit, ik heb er geen goed gevoel bij.. Ik had wat symptomen maar nu helemaal niet meer :( dus ik ben heel benieuwd.

10. Papaver

Papaver Niet meer actief

Aspirine verdunt je bloed en helpt dus tegen het vormen van bloedklontjes die de bloedtoevoer naar het kindje kunnen belemmeren. Bij mij was er een lichte stollingsafwijking geconstateerd waaruit bleek dat ik hier baat bij zou kunnen hebben.

Het al dan niet hebben van symptomen maakt écht niets uit. Ik had bij mijn laatste (en enige goede) zwangerschap óók praktisch geen symptomen.

Veel succes met de echo. Ik hoop dat er iets moois te zien is.

11. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Ik hoop t ook, dank je! Maar begin vd week voelde ik wel van alles en nu helemaal niks meer... Ik ben heel benieuwd!

12. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 3 miskramen en uit onderzoek bleek ook stollingsziekte (Factor V Leiden). Ik moet nu van mn ei tot mn NOD aspirine nemen (asaflow 80 mg). En als ik zwanger ben moet ik daarnaast dagelijks Fraxiparine spuiten (een bloedverdunner) en 3x 200 mg Utrogestan nemen (vaginaal).
    Ik hoop dat t dan een keer goed mag gaan, pff....

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Hier 9miskramen gehad en nu met behulp van 3x200mg utrogestan
    80mg ascal en 5000 eh fragmin eindelijk een goede zwangerschap. Ik heb een factor 2mutatie dit is ook een probleem met bloedstolling.

14. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Met slikken bedoel je inbrengen toch? Dat had ik er toch wel bijgezegd hè? Heeeeel veel succes met de echo, pb je de uitslag ff?

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

Heb je de echo al gehad?

16. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

#16 Inger1979, 9 jul 2012
    Laatst bewerkt: 9 jul 2012
    Ja, vanmiddag.. Er was n vruchtzakje te zien, wat overeen komt met t termijn dus ik heb goeie hoop. Maar vind t nog wel heel spannend!
    @ chantal ik slik ze indd niet (meer) maar breng ze in :)
    Bedankt voor je interesse!
    Liefs inger

Deel Deze Pagina