Paroxectine en 5 week zwanger

Discussion in 'Gezondheid' started by Lifewithatoddle, Apr 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lifewithatoddle

Lifewithatoddle Actief lid

Apr 7, 2016
    124
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik gebruik 10 mg paroxectine ivm een paniek/angststoornis..
    Zonder dit kan ik echt niet..
    Mag ik dit gebruiken in mijn zwangerschap?
    Morgen een afspraak maken bij de huisarts, maar was benieuwd naar ervaringen..

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik ben aan de paroxetine begonnen na mijn zwangerschap, dus er geen ervaring mee. Maar volgens mij mag je deze niet gebruiken tijdens de zwangerschap.

3. Foefoes

Foefoes Lid

Feb 19, 2016
    97
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag of je ha je terug kan bellen. Zou niet wachten tot morgen. Sommigen anti depressiva is veilig tijdens de zwangerschap. Slikte t ook en kon geen kwaad.

4. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    Ik heb bij beide zwangerschappen paroxetine gebruikt. Ook 10 mg. Dit middel mag je gebruiken tijdens de zwangerschap. Echter blijf je dan wel vaak onder controle bij een gynaecoloog, volgens mij kun je er ook voor kiezen om bij een verloskundige onder behandeling te blijven maar dat weet ik niet zeker. Ik ben op dit moment zelf ook weer zwanger van mijn derde en gebruik nu een ander middel: escitalopram. Ook dit middel mag ik blijven gebruiken, voorwaarde is dat ik weer in het zkh beval en onder behandeling van de gynaecoloog sta. Tevens ben ik bij de poppoli geweest maar vond dit zelf niet zo heel veel toevoegen. Mijn eerste twee kinderen zouden 48 uur onder controle moeten blijven na de geboorte maar mochten beide na 24 hr naar huis. Laat je goed voorlichten!

5. noppi

noppi Actief lid

Mar 18, 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag je dan zelf ook in het zkh blijven of moet jij wel naar huis?

6. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    Ik mocht zelf ook gewoonblijven.

7. noppi

noppi Actief lid

Mar 18, 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig! :)

8. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Ik slik 20 mg en mijn gynaecoloog maakt er niet echt iets van. Geen probleem aldus hem.
    Ik kan ook niet zonder hoor ivm.angst/paniek.

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,303
    2,583
    113
    niet alle huisartsen hebben even veel verstand van AD en zwangerschap.

Je mag dit gebruiken tijdens de zwangerschap .

Op poppoli.nl kun je veel informatie terugvinden.

Heb je nu nog begeleiding. Tijdens een zwangerschap kan je door hormomen soms wat meer ontregelen ( hoeft niet per se hoor)

10. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier in mijn zwangerschap net een week geleden begonnen met Sertraline 25 mg. Vind het wel eng maar zonder was nog veel gevaarlijker geweest want het ging echt niet goed met me. Hopelijk heeft kleine jongen er geen last van na de geboorte, maar volgens de gyn en psychiater is het veilig dus daar probeer ik maar op te vertrouwen.

11. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

Sep 29, 2014
    1,949
    56
    48
    Zaandam
    #11 jaleisha28, Apr 14, 2016
    Last edited: Apr 14, 2016
    Heb het ook gebruikt, maar ben wel meteen gestopt toen ik zwanger bleek te zijn!

Uberhaupt is er van paroxetine veel in t nieuws geweest de laatste tijd.

Ik heb destijds zelf van alles gezocht en gegoogled en ik wil je echt niet bang maken, maar de amerikaanse versie hiervan heeft de naam Paxil. Wat exact hetzelfde is.
    en ik vond allerlei babys die zijn overleden doordat er paxil is gebruikt in zwangerschap, waarbij dan werd vermeld wat er in het bloed werd gevonden, hoeveel maanden ze waren en ze wogen etc.
    En als je leest of opzoekt hoeveel een o.d. kan veroozaken kwa gewicht etc.. dan zul je zin dat er maar 50 mg voor een levende baby nodig is om een dikke o.d. hiervan te krijgen, met coma / overlijden als bij sommige consequentie.

ik zou je sterk aanraden om toch proberen zonder te gaan.
    10 mg is geen hoge dosis en dus zal de stap naar afbouwen niet zo heel groot zijn ook. bij de meeste paniek of angststoornissen wordt er gemiddeld 20 tot 40 mg. gebruikt.
    dus ik zou zeggen to be sure voor je kindje echt stoppen ermee het is gewoon troep! toen ik ermee begon voelde ik me alsof ik drugs had gebruikt de eerste 3 dagen, nou ik weeg 65 kilo en dan weet je dat t niet goed kan zijn voor een baby al helemaal en vooral in het eerste trimester!
    Ook in de bijsluiter staat NIET DOEN.

Ik citeer eventjes, hopelijk geen moeite met engels:
    The drug is also linked to serious developmental disorders in babies born to mother who took the drug in tje first, second en third trimesters of pregnancy. The latest study published in a 2015 issue of JAMA pediatrics by Anick Bérard of the University of Montreal and other researchers found that mother who took SSRI's like Paxil (Paroxetine) had double the risk of having a baby with autisme. Some parents may decide to file lawsuits against GlaxoSmithKline for failing warn.

Met andere woorden, ze zijn niet eerlijk geweest, mensen klagen ze aan na de laatste onderzoeken van 2015. Al ruim 5.000 moeders die het hebben gebruikt in zwangerschap hebben de producent al aangeklaagd in amerika!!! sinds 2015 doordat er in zwangerschap of met de baby iets niet in orde is te linken aan de medicatie..
    Tsja.... ik kwam liever een jaar me deur amper uit (had ook paniekaanvallen)..

Generatie voor ons kreeg zelfs DES voorgeschreven door artsen in zwangerschappen om zogenaamd miskramen te voorkomen.
    Uiteindelijk is er een generatie ontstaan met afwijkingen in het geslacht en 50 % meer kans op baarmoederhalskanker etc.
    Artsen zijn ook commercieel en doen soms maar wat, ik vertrouw wat dat betreft het oordeel niet als ik weet wat het met mijn volwassen lijf doet...

Hopelijk kun je het redden en afbouwen zonder, zou mooi zijn!!!!
    Heel veel succes en sterkte iig gewenst!!

12. noppi

noppi Actief lid

Mar 18, 2013
    149
    0
    0
    NULL
    NULL
    #12 noppi, Apr 14, 2016
    Last edited: Apr 14, 2016
    stoppen met ad tijdens zwangerschap wordt juist afgeraden. Ook dosering wijzigen. Je slikt het niet voor niets.... Dit moet je met de gyn bespreken en die kan je het beste adviseren en begeleiden .Dat je iemand adviseert om te stoppen vind ik nogal wat.
    Al snap ik zeker je punt/standpunt

Share This Page