Hoe snel zwanger na Cytotec/Misoprostol

Discussie in 'Miskraam' gestart door snowwhite81, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op 23 december kreeg ik in de ochtend veel bloedverlies tijdens het plassen. Ik ben toen naar het ziekenhuis gegaan en heb bij de gynaecoloog een echo gehad. Helaas klopte het hartje niet meer en was er een bloeding te zien in de baarmoeder: ofwel een miskraam. Ik was toen net 6 weken zwanger. Omdat op 31 december de "vrucht" nog niet gezakt was (gecontroleerd bij een nieuwe echo) werd besloten dat ik op 1 januari met cytotec/misoprostol moest starten. 12 tabletten moest ik inbrengen. Een week later had ik controle en was alles schoon.

Daarna heb ik zo nu en dan nog wat oud bloedverlies/slijm gehad. Precies 4 weken na 23 december had ik iets roder bloed waardoor ik aan menstruatie dacht, maar dit was zo weinig, dat ik het niet zeker weet te zeggen. Vorige week donderdag heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze was positief. Er stond 1-2 weken. Vandaag heb ik de test opnieuw gedaan en stond er weer 1-2 weken. Het kan natuurlijk zijn dat ik vorige week 1 week was en deze week 2 weken. Maar ik betwijfel het. Ik vind het spannend.

Hoe lang blijft het hormoon in je lichaam nadat je de miskraam hebt gehad? Bij mijn eerste miskraam was het na 4 weken "weg"en had ik menstruatie. Nu weet ik het dus niet. Was het menstruatie? Zijn er ervaringen met nog wat oud bloedverlies/slijm 4 weken na de cytotec. Het lijkt me nu in ieder geval geen menstruatie gezien de test positief is.

Misschien nog maar een weekje wachten en dan weer een test doen, dan moet er 3 weken of meer staan...

2. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook cytotec gebruikt na een MA, dit was op 27 dec en ik heb tot nu toe nog maar een paar daagjes geen bruinverlies gehad, dus ik verlies eigenlijk constant oud bloed. Gisteren is t meer geworden en ook rood dus ik denk dat mijn menstuatie gaat beginnen, dit zou aardig kunnen kloppen met mijn oude cyclus al is het vandaag weer gestopt. Ik heb na 1 en na 2 weken na de cytotec een zwangerschapstest gedaan en deze waren nog positief, daarna heb ik ze achter in de kast gesmeten, ik vond het te confronterend positief testen maar niet meer zwanger zijn. En nu ben ik er een beetje "bang" voor geworden om te testen, geen zin in twijfel als er een streep zou staan en geen zin in en wit vakje.... als de menstuatie niet doorzet dit weekend ga ik maandag testen. Dus ik zit in soortgelijke situatie

3. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik snap precies wat je bedoelt. Ik heb normaal een cyclus van 28 dagen en de dag dat ik wat rood (helder) bloed verlies had was precies 28 dagen na de miskraam, dus zou ook passen. Ik weet ook niet of we nou uit moeten gaan vanaf het moment van de miskraam of vanaf het moment van dat we mistoprostol zijn gaan gebruiken.

Ik had ook gelijk een test moeten doen denk ik, dan had ik nu geweten of dat het nog dat hormoon was. Nu twijfel ik. Ik ga over een paar weken weer testen denk ik. Heb nu eigenlijk alleen wat donkerbruin slijmverlies.

4. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je tellen vanaf je miskraam. En kun je niet beter wat goedkopere testen gaan kopen hiervoor? Ik gebruik action testen ik vind ze best gevoelig.

Je zou ook naar de dokter kunnen gaan voor een bloedtest, daar kunnen ze je hcg bekijken omdat het nogal snel oploopt als je zwanger bent zouden ze al moeten kunnen zien of het nog de nasleep is van de miskraam of dat er nieuwe opgebouwd word. Ik wacht nog evenjes rustig af, heb af en toe wat rood maar niet bijzonder veel.

Willen jullie ook snel weer zwanger raken? En heb je het al een plekje kunnen geven? Ik heb goede en slechte dagen, ik kan zo ineens heel verdrietig zijn maar over t algemeen gaat t best goed, ik kan er aardig goed over praten. Ook met mijn man samen al merk ik dat t bij hem wat makkelijker gaat, maar hij was ook niet uber zwanger met alle kwaaltjes erop en eraan en heeft lichamelijk geen miskraam hoeven meemaken (ik was 12 weken maar ukkie was met 9 weken gestopt met groeien)

5. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de goedkopere testen gedaan van Kruidvat en Etos, 2 voor €5 en daar is het ook positief. Gisteren met het ziekenhuis gebeld en daar zeiden ze dat het nu wel uit mijn lichaam moest zijn gezien ik maar kort zwanger was en alles schoon was na de behandeling. Advies is inderdaad om bloed te prikken bij de huisarts of over 2 weken opnieuw een Clearblue test te doen om te kijken of er dan 3 weken staat ipv 1-2 weken. Ik ga voor het laatste wacht het maar af.

6. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend.... ik zal voor je duimen :) laat je t nog even weten?

7. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Lastig is dat.,

Ik heb mijn miskraam half december gehad. Zes weken later in het ziekenhuis bloed laten prikken. De gynaecoloog vertelde dat het HCG in mijn bloed nog te hoog was voor wat betreft de situatie. Hij vertelde dat wanneer ik op dat moment een test zou doen, deze aan zou geven dat ik zwanger was.

Ik was wel verder dan de zes weken due jij aangeeft, maar ieder lichaam bouwt dat op zijn eigen tempo af.. Dat je al schoon was betekend niet direct dat het HCG in je bloed onder de vijf is.,

Ik duim voor je!

8. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren een test gedaan en het was nu negatief. Ik heb sinds gisterenavond ook echt mijn menstruatie, dus dan was het toch nog het HCG van de vorige zwangerschap/miskraam.

Ik had vrijdag de gyn gebeld en ze zei dat het nu wel uit mijn lichaam zou moeten zijn bijna 6 weken verder.

Ben nu wel blij dat het dan nog redelijk snel is gegaan. Ik heb verhalen gelezen van vrouwen waarbij het nog weken langer duurde. Alleen weet ik nu dus niet vanaf wanneer ik moet gaan tellen. Ik had de 19e bloedverlies heeeeeeel nihil maar ik had toen nog een positieve test, ofwel HCG waardes. Sinds gisteren dus echt menstruatie en is de test negatief, geen HCG meer. Moet ik dan vanaf gisteren gaan tellen als eerste dag menstruatie?

Deel Deze Pagina