Leeg vruchtzakje

Discussie in 'Miskraam' gestart door TigerAngel7, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Wat vandaag eigenlijk zekerheid moest worden is opgelopen na wat verdrietig nieuws.
    We hadden vanmorgen onze eerste echo ik zou volgens de berekening van de verloskundige 10/11 weken zijn.
    Wij komen daar en ik moest gaan liggen.. ze kon niks zien op de echo omdat ik een te volle blaas had dus moest ik eerst na de wc.
    Toen ik terugkwam van de wc zei ze me om te kleden omdat ik een inwendige echo kreeg.. stond beetje al raar te kijken en het voelde niet goed. en mijn gevoel kreeg gelijk. na meer dan 10 minuten is de conclusie getrokken dat ik een leeg vruchtzakje heb.. ondanks dat mijn baarmoeder wel op waren gerekt en er ook vruchtwater inzat.
    ze dacht dat ik rond de 8 weken was maar dan nog zouden ze het moeten zien. maar helaas ben erg teleurgesteld want de sympthomen van zwanger zijn heb ik erg extreem last van.
    Nu moet ik wachten op een telefoontje van de verloskundige om een afspraak te maken hoe het nu verder moet.
    Vindt het zo raar gevoel,, heb geen bloedverlies gehad wel veel slijm maar dat was normaal. maar blijkbaar is het bij de innestelling niet goed gegaan. hebben jullie dit ook meegemaakt en hoe voelde je je en wat heb je toen gedaan ben je daarna weer zwanger geworden en zoja hoelang duurde dit

2. Ils1

Ils1 Bekend lid

29 apr 2014
    855
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat een ontzettend verdrietig nieuws Tigerangel, vreselijk! :( Ik heb het ook meegemaakt helaas. Ik voelde me op en top zwanger en had alle zwangerschapsklachten. Ik heb in deze weken ook geen druppeltje bloed verloren. Vol goede moed gingen wij naar de echo toe en daar kregen wij ook het vreselijke nieuws.. een lege vruchtzak. Ik zou toen ongeveer 9 weken zwanger zijn en het vruchtzakje gaf een zwangerschap van 7+1 weken aan ongeveer. Een week (of een paar dagen) later moesten we naar het ziekenhuis toe om nog een echo te maken om te kijken of het echt om een lege vruchtzak ging. Ik wou graag dat de miskraam spontaan op gang zou komen en ik heb daar 2 weken op gewacht. Toen dit niet vanzelf op gang kwam heb ik gekozen om de miskraam thuis op te wekken met Cytotec tabletten. Gelukkig is dit in één keer goed gegaan en zag alles er een week later schoon uit. 6 weken hierna had ik weer een menstruatie.

Hierna helaas nog geen (goede) zwangerschap gehad. Maar er zijn vast wel meiden met positieve verhalen na een miskraam met een lege vruchtzak :)

Ik wil je/jullie wel heel erg veel sterkte toewensen in deze moeilijk tijd. Neem je tijd en praat er met elkaar over. Knuffel voor jou!

3. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    #3 Jla80, 29 jan 2015
    Laatst bewerkt: 29 jan 2015
    Wil je veel sterkte wensen.

Ik wist niet eens dat zoiets mogelijk was. Vorig jaar (na verlies dochter 23 wkn zwangerschap) was ik blij met een knalpositieve test. Vanwege verleden kreeg ik met 7.5 wkn een echo; een vruchtzak wat te groot was voor termijn met 2 dooiers + zwangerschapsringen. Helaas bleef het leeg maar groeide vruchtzak gewoon door met alle kwaaltjes van dien. Vanwege beleid zkh kreeg ik pas 3 wkn later pillen om MK op te wekken.

Hierna ging het niet zoals verwacht; mei '14 vroege mk, aug mk 6.2 wkn en laatst in oktober, na we het hadden opgegeven,eindelijk zwanger!

Moet eerlijk zeggen dat na alles wat ik had meegemaakt, de lege vruchtzak met kwaaltjes, het meest gemeen vond. Was meer boos dan verdrietig. Echt rot

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Als ik vandaag pas de eerste echo had gehad was het ook zo gegaan. Alleen had ik geen lege vruchtzak, het hartje is gestopt rond de 7 weken. Ik weet dit al 2,5 week maar heb nog geen bloed verloren en voel me nog steeds op en top zwanger. Ik wacht nog 2 weken en daarna kies ik voor Cytotec. Hier mag je dit niet thuis nemen dus moet dan opgenomen worden in het zkh.

5. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    TigerAngel7 wat een verdrietig nieuws.. Heel veel sterkte!

Bij mij bleek met tien weken het hartje gestopt te zijn. Ik ken niet het gevoel van een leeg vruchtzakje, maar wel van de teleurstelling en het verdriet dat het gewenste kindje er niet (meer) is.

Wat Ils1 ook zegt, neem de tijd voor je verdriet en praat er samen over! Het is niet niks om te doorstaan.

6. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik vindt dit erg vreemd heb hier nog nooit eerder over gehoord. maar mijn lichaam ik weet niet wat ik moet voelen en denken. heb de sympthomen nog wel maar hoe moet ik het uitleggen ik voel dat er iets is wat er niet zit zeg maar erg vervelend dit. En hoop toch dat ze het fout hebben, maar ik blijf realistisch om meer teleurstelling te voorkomen. Dinsdag moet ik na mijn verloskundige voor meer informatie en wat we nu gaan doen. bedankt voor jullie reacties

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ken het helaas ook. Het heet 'windei' in het Nederlands (wat ik een rotterm vind!) en 'blighted ovum' in het Engels.

Het is heel erg verdrietig en ik wens jullie veel sterkte met het verwerken.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben er gister achter gekomen dat ik ook een lege vruchtzak heb. Ik ben nu ruim 7 weken. Ik had al wel veel bloedverlies. Vruchtzak zorgt voor het hcg waardoor je je wel zwanger voelt ook al is er geen vruchtje... Ik wacht een weekje om te kijken of het vanzelf komt. Heb sinds vandaag buikkrampen dus ik hoop dat het snel gaat doorzetten.... Heel veel sterkte!

9. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    dat is dus ook erg vreemd.
    heb geen last gehad van bloedverlies
    wel veel slijm maar zonder bloed
    ook veel last van mn onderbuik gehad en nu nog steeds
    mijn verloskundige zei dat het bandenpijn was.
    ik denk dat ik eerst nog eem echo laat maken om het zeker te weten voordat ik een curttage uit laat voeren.

10. patries2310

patries2310 Actief lid

31 aug 2014
    269
    11
    18
    Hoi TigerAngel

Hier in september vorig jaar ook een MA gehad. Zou toen 8+3 weken geweest moeten zijn. Maar ze zie dat het vruchtzakje niet groter was dan 5 weken. In eerste instantie zei ik dat ik het af wilde wachten. Dag erna alsnog contact gehad met verloskundige. Toch maar aangegeven dat ik naar de gyn wou. Kon week later terecht. Toen was er wel iets zichtbaar maar geen hartslag. Weer een week wachten. Niet gegroeid. Zou toen al ruim 10 weken zijn en nog steeds niets. Toch gekozen voor curretage aangezien de cytotec maar een kans van slagen had van 50/60%. Maandag erna werd ik meteen geholpen en is echt meegevallen. Zou het zo nog keer doen. Weinig tot geen last van gehad. 35 dagen later was ik weer ongesteld. En in december testte ik weer positief en ben nu weer 9 weken zwanger. Nu gaat het wel goed. Al 2 keer een mooi kloppend hartje gezien.

Heel veel sterkte!

11. Jla80

Jla80 Bekend lid

28 feb 2014
    780
    1
    16
    Je moet sowieso nogmaals na een week een echo doen. Volgens mij mogen artsen (tenminste in zkh waar ik loop) niet eerder dan 10 wkn een zwangerschap beëindigen in dit soort gevallen. Vandaar dat ik toen ook pas na 3 wkn Cytotec meekreeg. 3 wkn lang moest ik voor de echo terugkomen. Werd er echt boos om want werd soort van verplicht rond te lopen met een leeg vruchtzak terwijl het overduidelijk was dat het nooit goed zou komen

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb niet tot 10w rond hoeven lopen. Ik mocht al cytotec mee, maar wilde het zelf afwachten. Dat was rond 8w.

13. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    ik zou vandaag 11 weken zijn.. dus om een 2e echo moet het dan duidelijk te zien zan
    wil zowizo echt zeker weten dat het vruchtzakje echt leeg is voordat ik ewn curttage uit laat voeren

14. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    Heel veel sterkte.. ik was er wel heel bang voor dat ik t zou krijgen een lege vruchtzak.. want ik heb 6 maanden geleden een buitenbaarmoederlijke gehad en daarop was in de eilijder een lege vruchtzak te zien maar gek genoeg wel door gaan groeien. Toen ik in december weer positief testte geloofde ik niet dat er werkelijk iets in me kon groeien (heel gek)dus ik ging al een beetje met een negatief beeld naar mijn eerste echo toe. Daar was ook niets op te zien .. maar het bleek dat ik toen nog te vroeg was om iets te kunnen zien. Ik maar kijken naar de ring op de echo maar ook ik zag echt niets en vond dat best raar. Toch anderhalf week later zag ik ineens wel wat zitten met een kloppend hartje gelukkig. Maar ik blijf bang deze zwangerschap. Ik hoop dat jouw volgende zwangerschap gauw beter mag gaan verlies de hoop er niet in!

Deel Deze Pagina