Bijzonder hoor Apie, zo zie je, geen mens is hetzelfde. Het zal wel bij jou horen n hoog d gehalte. Zo heb ik standaard een lage bloeddruk.
Nouja, normaal gesproken issie normaal... Net als bij andere mensen! Vandaar dat men zich daar ook achter het oor krabt haha.. Maar, zoals ik al zei, dat is nu een jaar zo hoog, ik heb geen klachten, en de arts heeft er niets aan gedaan (behalve steeds opnieuw prikken) dus het zal weinig kwaad kunnen!
Ik ga weer richting mijn nod datum/ test datum hier. Wordt weer spannend. Van de ene kant wil ik niet testen. Weer een teleurstelling voel ik niets voor. Van de andere kant, ben ik zwanger en gaat het weer mis, dan wil ik het wel tegen de gyn kunnen zeggen. Misschien dat ze dan van "het domme pech idee" afstapt.... Mijn kortste cyclus was 22 dagen, de langste (vorige maand) 33, toen was ik " 5 " weken toen het mis ging.. Vraag me af wanneer ik mijn nod deze keer ga hebben. Heb m maar op het langste ingesteld, maar twijfel dus of ik eerder moet testen. Al is het dan eventueel een vmk kan ik toch bij de gyn aangeven dat het plakwerk niet werkt zeg maar.... Wat denken jullie??
@ surf & mimi: wat vreemd dat de artsen van Geertgen zo moeilijk doen over Utrogestan, ik herken het helemaal niet Wij zijn ook speciaal naar Geertgen gegaan voor de progesteron en ik heb het zonder probleem gekregen. Een hogere dosering vanaf positieve zw. test was met één telefoontje zo geregeld. Bij welke arts zijn jullie geweest?
Lastig Apie met een onregelmatige cyclus, ik zou het zolang mogelijk proberen uit te stellen tot ik kwaaltjes ga voelen. Vond t erg om steeds wit te testen. Al zorgde een positieve test voor andere stress
Na 2 MA's (hartje gestopt bij 8 en 9 weken) heb ik de 3e keer progesteron opgestoken, tarwekiemolie en multivitamine voor de zwangerschap geslikt en accupunctuur gedaan. Met sporten (paardrijden) was ik ook de 2e keer meteen gestopt toen ik wist dat ik zwanger was maar dat hielp toen niet. Gevoelsmatig ook de 3e zwangerschap niet meer in het zadel gezeten. Wat de doorslag heeft gegeven en of het zonder dit al fout was gegaan zal niemand weten maar ik ben blij dat ik er zo voor mijn gevoel iets aan kon doen Sterkte en Succes, het is erg zwaar....
Hier ook progesteron gekregen via het Geertgen. De intake heb ik bij dr Wisseman gehad en deze stemde gelijk in (gaf wel aan dat het zeker geen wondermiddel is maar idd 'Baad het niet dan schaad het niet'). De andere consulten had ik bij dr Ruist en die gaf aan dat als ik de intake bij hem had gehad dat ik dan geen progesteron had gekregen want dat was allemaal onzin. Hij wilde ook dat ik op 9 weken zou stoppen (het termijn waar het hier steeds fout ging) maar omdat de assistentes daar nogal gul zijn met de progesteron had ik genoeg om tot ruim 13 weken door te gaan en heb toen nog een goede week afgebouwd. Ligt dus idd erg aan de arts daar!
nou ik weet nog niet of ik het wel of niet krijg. de arts die ik had dokter w die stond er heel positief tegen over maar hij moest het eerst overleggen met de andere dus ik word 30 mei opgebeld op ik het krijg. ik zou het eigenlijk wel vreemd vinden als ik het niet krijg want naar ons idee had hij er helemaal geen problemen mee. ik schrok daarom dus ook van het bericht van surf dat zij het niet kreeg ben daarom ook heel benieuwd hoe dat hij haar verlopen is. maar jij kreeg het toch ook niet bij de intake mee?? iig zouden wij heel erg teleurgesteld zijn als wij het niet krijgen want wat ik net al zei het kwam bij ons over alsof het geen enkel probleem was. ik hoef er overgens niet meer naar toe omdat ik geen problemen heb met zwanger raken.
dat doet me goed jou berichtje. ik zei gister tegen mijn man dat ik me in weken niet zo gelukkig heb gevoeld en dat alleen omdat ik verwacht dat ik de progesteron wel zou krijgen maar na het berichtje van surf storte dat geluk weer helemaal in. maar probeer toch een beetje hoop te houden het duurd nog maar een week dus het schiet al op. en dan is het net optijd voor mijn eisprong dus dat komt mooi uit (misschien ook wel te mooi om waar te zijn)
@ mimi: ik kreeg het idd niet bij de intake, maar dat was omdat ik nog een kijkoperatie in het ziekenhuis zou krijgen. We hebben afgesproken dat ik dat eerst af zou wachten en daarna weer terug zou komen. Bij de volgende afspraak, na de kijkoperatie, heb ik de utrogestan zo gekregen. Hier trouwens wel een andere ervaring dan Loki: ik kreeg altijd precies genoeg utrogestan mee tot aan de volgende afspraak. Ik had dus geen voorraadje achter de hand. Hier gestopt met 10 weken.
bij mij zouden ze (als ik het dus krijg) een recept opsturen of door faxen naar de apotheek hij heeft zelf gevraagd hoelang en hoeveel ik wil gebruiken maar voor ik wat kon zeggen zei hij zelf al 3 maal daags 2 bollen tot 12 weken hij vroeg of ik het daar mee eens was en ik heb toen ja gezegt. ik heb mijn best gedaan en kan niks anders doen als afwachten maar wat duurd dat lang zeg.
3x12x200 is wat ze in Gent ook voorschrijven idd. Komt goed joh. Je weet nu van Nouk ook de naam van de arts die het sowieso voorschrijft. Handig! Suus
@ mimi: ik denk ook dat het goed komt hoor! Wanneer krijg je te horen of je de utro mag gaan gebruiken?
30 mei nog 1 week wachten dus. dat is meteen ook de week dat ik mijn eisprong krijg dus dan kan ik meteen beginnen (hoop ik)