Mijn ouders hebben een caravan gekocht die ik ook mag lenen. Ik ben al zo'n 10 jaar niet op vakantie geweest en met 2 kleintjes lijkt me naar een leuk vakantiepark met de caravan eigenlijk al wel voldoende dit jaar. Ik wil dan begin oktober, dan heb ik pas vakantie. Een midweekje lijkt me wel voldoende. Hooguit een week misschien. Ik heb niet heel veel geld te besteden en wil liever wat geld erbij houden voor daar leuke dingen te doen en lekker te eten dan aan de camping zelf bijvoorbeeld. Ik wil wel graag een overdekt zwembad in de buurt hebben. Het liefst ongeveer Drente, Gelderland of Overrijssel. We gaan dan met 2 volwassenen (meteen ultieme test voor mijn ex en mij) en 2 kleine kinderen (dan 2,5jr en 7,5mnd) Kun je met een caravan ook gewoon die kant op rijden en daar gewoon een plekje zoeken of moet je echt van te voren iets boeken ofzo? Of heeft iemand een leuk idee? En ik heb nog niet superlang mn rijbewijs, zal ik wel gewoon kunnen/mogen rijden met een caravan (het is een klein-middelgrote caravan).
via vakantieveilingen; Hengelhoef of een ander park MET een overdenkt zwembad erbij. Ik kan het zwembad van de hengelhoef in arhnem afraden.
Hoi meid, Ik kan je Landal Coldenhove zeer aanbevelen! Die zit in Eerbeek en is een heerlijke camping, aan de rand van het bos. Er zit een zwembad op het park, dat je mag gebruiken, erg leuk voor de kids. Ik zou denk ik wel van tevoren boeken voor de zekerheid, al verwacht ik niet dat het erg druk is in oktober. Als het een kleine caravan is moet je even kijken naar hoeveel ie weegt, weet er het fijne niet van, maar volgens mij mag je wel rijden met een kleine caravan. Let er wel op dat je hem goed belaadt. Zo laag mogelijk bij de grond en let op je kogeldruk, wegen met een disselweger!
of je een caravan mag rijden ligt aan de auto wat ervoor hangt. De auto moet zwaarder zijn dan het te trekken voertuig en max het gewicht wat op de autopapieren staat.
En ik zou even kijken of de camping die uitzoekt nog wel open is. Veel campings sluiten per 1 oktober. Persoonlijk zou ik in oktober ook niet meer gaan kamperen, zeker niet met kleine kinderen. Het kan dan al zijn dat je nachtvorst hebt. (kleine kans maar oke)
@Anniek: kogeldruk hoeft niks te maken te hebben met de kilo's die achter je auto hangen. Heeft vooral met de verdeling te maken. (maar wel belangrijk dat je er op let, kogeldruk van 55 kg is het prettigst)
camping de molenhof in weerselo. Dit is een zeer kindvriendelijke camping met een subtropisch zwemparadijs en verwarmde washokken. enz enz. Je moet wel E achter B hebben anders mag je de meeste caravans niet rijden. Behalve als je een hele zware auto hebt, dan mag het wel. Wij hebben dit probleem ook gehad, dat onze auto te licht was waardoor manlief niet mocht rijden en ik wel omdat ik wel e achter b had. Let op dat de nachten wel koud kunnen zijn in een caravan, dus van die speciale slaapzakken voor de kids meenemen. Als je kinderen het s'nachts niet koud hebben is het prima te doen.
dezandstuve in rheeze sprookjescamping rheeze de beerze bulten de paal in bergeijk ter spegelt in eersel