Wie is er wel eens een weekje zonder baby op vliegvakantie geweest? Ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen aan zoontje meenemen, want hij heeft er 'niks' aan (voor hem hoeft het allemaal niet... uren wachten, vliegen, de warmte, andere bed, klok uur vooruit, etc.) Terwijl hij bij oma en opa meer vakantie zal hebben... lekker wandelen, fietsen, zwembad in de tuin, verwend worden. Ik vind het lastig.... willen graag naar het buitenland, maar het lijkt me zo'n gedoe met de kleine man. Graag geen reacties in de zin van: Dat weet je van tevoren, dan ga je toch niet of in NL op vakantie. Ervaringen van andere ouders dus. Of mensen die er ook over nadenken.
Hoe oud is je kleine? Mijne gaat vanaf dat hij 1 is elk jaar wel langer dan een week naar mijn zus. Hij vind het geweldig! Zelf vind ik een weekje lang zat
Nu 10 maanden, als we evt op vakantie gaan 14 maanden. Ja ons zoontje vindt het ook super bij opa en oma. Heeft al vaker een nachtje gelogeerd daar. Vond jouw kleine het niet gek dat ze jullie een week niet zag?
als je de mogelijkheid voor oppas hebt zou ik zeggen lekker doen!!!!! wij hebben het ook de eerste twee jaar gedaan toen ze nog heel klein waren de kids.. Even een weekje samen er tussen uit. Geniet je ook meer van elkaar (doe je met kinderen ook wel maar toch anders). Je kunt lekker je eigen gang gaan, uit eten, winkelen, slenteren. Wij vonden het allebei ontzettend heerlijk en het is heel goed voor onze relatie geweest.
Voor ons is het gewoonweg geen optie: we gaat met zijn allen of niet op vakantie. Maar dat is gewoon hoe wij in dat soort dingen staan en dus heel persoonlijk. Onze oudste heeft ook heel erg genoten van een vliegvakantie twee keer (5,5 uur vliegen, heel erg warm, klok ook vooruit etc), maar wat was dat geweldig. Ze was toen 11 maanden en een jaar later dus bijna twee. Heerlijk zwemmen, strand, lekker eten, alles ontspannen: echt vakantie met zijn drietjes. Ze heeft zich prima aangepast: sliep iets meer overdag en was iets langer wakker s avonds. We kijken nog met heel veel plezier terug op die eerste vakanties als gezinnetje.
Hier gaat N gewoon mee. Met 4 maanden is ze met ons mee naar Dubai gevlogen (tijdsverschil, heel warm en 6 uur vliegen) maar ze heeft het echt wel leuk gehad hoor. Ze had continu aandacht van ons beide, normaal werkt vriend veel. We hebben veel getut, gezwommen en andere leuke dingen gedaan. Juist op die leeftijd vind ik het makkelijk om ze mee te nemen op vakantie. Maar als je oppas hebt en het goed voelt, waarom niet?
Met 1 jaar 12 uur in auto naar gardameer, heerlijke vakantie gehad, net als thuis maar toch weg. Wel wat meer gebonden door slaapjes aan huisje maar de tijd dat Siem wakker was lekker op pad of zwemmen 1-2 nachtjes samen weg met je partner is prima... Maar een hele week zou erg ver gaan... Je hebt nu eenmaal voor kindje gekozen... Ja quality time met je partner ook belangrijk, maar je prioriteiten liggen nu toch anders... Wij gingen vaak uiteten, erg wennen nu dat nog amper te doen... Maar daarvoor weer zoveel andere leuke dingen voor terug... Je kindje lekker meenemen, wennen ze ook aan op vakantie gaan, andere omgeving andere cultuur, andere sferen etc... Alleen maar goed voor je kindje
Wij gaan begin augustus met twee jonge kinderen naar Zuid-Frankrijk heerlijk . Gewoon van het ergste uitgaan kan t alleen maar meevallen Zonder ze zou ik ook echt niet kunnen denk ik.. Maarrr als je oppas hebt lekker doen ! Zorg wel dat dingen als testament e.d. geregeld zijn..
Als jij je daar goed bij voelt dan zou ik het lekker doen. Ik zou me daar erg onprettig bij voelen. Wij nemen onze kids dan ook altijd mee. Zelfs als we bv 14 uur vliegen (dat deden we bv bij 16 maanden). Dochter heeft onwijs genoten van de vakantie.
Hier zijn we toen zoonlief 9 maanden was naar center parcs geweest. Manlief vond het vreselijk confronterend, iedere dag zwemmen, slaapje, kinderboerderij, slaapje. Toen zoonlief 15 maandag was weekend naar bungalowpark op Texel geweest, hij zat toen op 1 slaapje en dus konden we makkelijker het park af zonder hem te overprikkelen. Met 18 maanden gaan we een week naar Mallorca; kort vliegen vanaf onze woonplaats, korte transfertijd, 2 kamerappartement, alles afgestemd op onze zoon. Als zl 20 maanden is gaan we ter gelegenheid van mijn verjaardag een stedentrip maken met zijn 2en. Het is maar 3 dagen, maar wik hebben behoeften aan doorslapen, tijd voor elkaar en even niet zorgen.
Met 14 maanden heeft je kindje er echt wel wat aan hoor. Wij zijn voor het eerst gaan vliegen toen onze oudste 13 maanden, en het was heerlijk. Druk en heel anders dan voorheen, maar erg leuk. We hebben een bestemming gezocht op Max 2,5 uur vliegen, en een appartement met een aparte slaapkamer. De kleine heeft genoten van spelen op het strand en zwemmen in zee, het zwembad, en lekker op terrasjes eten (hij zat lekker op stokbroodjes te knagen). Ik zorgde er natuurlijk wel voor dat ik overal wat te spelen en wat boekjes mee naartoe nam. Buggy mee, en een paar kindvriendelijke uitjes inplannen (wij hebben oa een dierentuin, dolfinarium en hoge bergdorpen bezocht, en je kan het reuzeleuk hebben. Maar als het je meer gedoe lijkt dan waar je zin in hebt en de baby vindt het bij opa en oma leuk, dan doe je dat toch gewoon? Hij zal zich wel vermaken. Ik verheugde me persoonlijk gewoon te veel op juist dat soort dingen met hem doen.
Wij zijn net een maandje terug van vakantie Turkije met drie kinderen, Alleen laten zou ik persoonlijk niet doen, hoe klein de kans ook is....als er daar iets gebeurd is hij papa en mama kwijt, als het vliegtuig neer stort is hij papa en mama kwijt, mijn man is weleens alleen weg geweest en ik ook.. Maar dan is de ander nog thuis, mocht we wat gebeuren heeft ie altijd nog 1 ouder, maar dat is misschien doem denken van mij hoor Maar wij gaan elk jaar met de kinderen naar het buitenland, soms camping maar ook all inclusieve hotels in Turkije, Het vliegen valt ons reuze mee,de oudste twee zijn tot nu toe steeds lekker boekjes aan het kijken en tekenen hebben we nog geen gezeur mee gehad, Onze dochter was afgelopen vakantie 7 maand en ook dat ging super, we vlogen in de avond dat scheelt misschien,op het vliegveld met wachten zat ze bij mij in de draagdoek, (bij die banden met wachten op je koffer ) en dat bleef ze tot aankomt van het hotel, De hele vakantie heeft ze zich goed vermaakt, kleedje mee waar ze op kon liggen met haar speelgoedjes, zand tussen de vingers laten glijden van het strand... Voor de oudsten wel een hotel gekozen met peuterbadjes en glijbanen in het peuterbad Wij zitten er aan te denken oktober nog een keer te gaa
Hier met 8 mnd ibiza geweest met onze zoon, met 15 mnd 4dgn Barcelona, en vorige zomer naar Mallorca met hem. allemaal stuk voor stuk heerlijke vakanties geweest voor ons alle 3. lekker relax en de kleine gaat gewoon mee in t vakantie ritme. Voor mij dus absoluut geen reden om mijn kind thuis te laten bij opa en oma. hij vond het vliegen super, de zee geweldig en alle waterpret. als je zelf relax en makkelijker bent op vakantie als thuis dan is op vakantie met je uk gewoon geweldig. Zaterdag vliegen we dus voor de 4de keer met onze zoon, nu turkije deze keer en zowel hij als wij hebben er zin in. Nee ik zou hem niet willen missen tijdens een vakantie, een weekend prima, maar een week nee dat echt niet. Ik ervaarde jou nadelen ook niet namelijk.. en daarnaast een kind van 14mnd kan je nog niet uitleggen dat je weg gaat en wanneer je terug gaat. In hun beleving verdwijn je gewoon ineens. Ze zijn met 14mnd geen baby's meer zonder enig besef..kortom ik zou me ellendiger zonder kind voelen als met. En dan aanbt zwembad leuke gezinnetjes zien en ik mijn kleine thuis, mijn hart zou breken denk..
Wij gaan over een maandje 4 weken met de kleine naar Aruba. Wel iets andere situatie, hij gaat voor het eerst een hoop familie ontmoeten Maar al zou dat niet het geval zijn, zou ik hem toch altijd meenemen. Lekker wandelen, spelen op het strand, zwemmen, heerlijk! Zou hem ook gewoon niet kunnen missen, dat vooral
Je moet doen waar jij je prettig bij voelt een ander is niet belangrijk wat hij of zij ervan vindt. persoonlijk vind ik een week te lang maar wie ben ik.. lekker doen wat je gevoel zegt.. alvast veel plezier met of zonder kind..
Persoonlijk zou ik een week op die leeftijd te lang vinden. Wij zijn wel eens weekendjes weg geweest vanaf dat ze 1 jaar ongeveer waren. Dat vond ik zelf lang genoeg. Bovendien vind ik juist vakanties met de kinderen erbij leuk. Eindelijk tijd voor veel samen spelen, leuke uotstapjes, lekker eten. Ook kleintjes hebben daar echt wel lol aan. Tuurlijk is het allemaal anders, rustiger aan doen en ander dagritme dan samen, maar niet per se minder leuk. Ik zou het gewoon proberen en als je het niks vindt, kun je altijd volgende keer je kind thuis laten.
Ja, als je zonder je kinderen op vakantie gaat, heb je wel echt vakantie, ja. Want mét kinderen op vakantie is toch anders. Uitslapen is er niet meer bij en ook niet tot midden in de nacht uit eten en/of stappen. Persoonlijk moet ik er niet aan denken om zonder mijn kinderen op vakantie te gaan. Dat komt wel weer over 15 jaar. Wij zijn dan ook mét kinderen geweest. Vorig jaar naar Turkije. En ja, dan ziet het er anders uit. Minder uitstapjes, meer in/om het hotel. We kijken dan ook naar wat de kinderen leuk vinden, niet naar wat wij leuk vinden. En als puntje bij paaltje komt, genieten wij ook als de kinderen het naar hun zin hebben. En dat was in ons geval 2 weken lang aan het zwembad. Als je wil gaan backpacken in de jungle lijkt het me niet handig, nee. Maar dan denk ik: Ga je voor je eigen plezier, of kies je voor je gezin? En het antwoord op die vraag is voor iedereen anders.
Wij zijn naar Spanje geweest met het vliegtuig toen mn dochter 8 a 9 maanden was! Ze vond het helemaal geweldig en tuurlijk moet ze een x een slaapje doen maar ipv 8 uur ging ze daar pas om 10 uur savonds naar bed, ze at later en ze sliep zelfs langer! Het ging gewoon super goed.. toen we eenmaal thuis waren was het krijsen hihi maar zou dus nooit zonder mn kids op vakantie gaan! Hooguit 2 nachtjes..