Triest worden van dierenleed op marktplaats...

Discussie in 'De lounge' gestart door Mango26, 25 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Af en toe heb ik tijd voor een avondje zinloos surfen en marktplaatsen, maar ik word echt zo verschrikkelijk triest van al het dierenleed wat ik daar tegenkom...
    Neem nou deze advertentie... :(

http://dieren.marktplaats.nl/honden-poolhonden-keeshonden-en-oertypen/586507102-2-husky-s-reutje-en-teefje.html?return=eJwtzNsKwyAMgOF3KbSXba3sZJHh3kSqQ6mtoVF2Yu%2B%2BSHdjvvwEtWDi40U%2FomDnQVRo9Ta50aUEouvmCHZtF73NCYLWCds1dPtJCw6uzyBZY1CmWHPFan4L9Ch%2BORCNJ5aUaL49EPFucI9QYk9YqKs1L3bzU%2Bn53%2BcHwWWcX7RELH8NDUCWfQOSFDFN0VjJT%2F1RqWr8%2FgD8Mz3p&df=1&fta=eNo10E1u5CAQBeC7sOg1FP%2BFvOgL5Aot7ILEijtGwU56JsrdB5hk99UrwNaLaPGrokN2vm%2B3j7hVFir6Nj%2B2SVyoTseOImwCpdeBVgzbgX%2FXEmqmiqEcyMO94Nt5T%2B%2FrEsrZ5tdPfDnr65%2Bw1xXhUso58UuZmvZ6LDulSVpurtf%2BJYWsxOfEQjvZRolspfEL4CwyOXui2bgHSE6LirxjydmnjtnMeayi9zQS7xdtBpQSYgBAQ4fLjo%2FEKRtHYqMR47pqD42VEs7kDpmklQ%2BA5GxUIwGT%2Fq9AuuT7ynOjVU8EeOE7eHS5JZAzUUoDUfOe%2BCwT6J5Q1LMcANdfbuBKUceck%2BUDCxF0uGjlgCUAN%2BCFnTu0kTr1nkSr7NhLpHrb0tvz8fJbpUd2j49bb7cVSqh7qcjiJwtPP%2FxgISLHr%2B%2Fvf4fjmEM%3D&fta_ind=32&fs=1

De honden liggen tussen de pies en uitwerpselen, dragen beide een blafband en tuig in eigen tuin en er ligt een kapotgevreten stuk plastic of papier naast...

Het liefst zou ik gelijk langsrijden, de hele handel inladen en hier een beter leven geven, maar aangezien ik nu al 2 honden heb gaat dat gewoonweg niet...
    Maar ik kan hier echt zo verschrikkelijk slecht tegen!!!

Soms wilde ik dat ik op een boerderij of landhuis woonde, mijn (dieren)hart is groot genoeg om alle 'zielige' dieren op te vangen, maar helaas...

Hebben jullie dat nou ook weleens?

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Ja ik heb dat ook heel erg. Kan het dan ook niet opbrengen om de advertentie te bekijken..

Ik vind dat dierenbeulen veel harder aangepakt moeten worden!

3. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk :(

4. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Onbegrijpelijk dat het gebeurt. Mensen denken er zo makkelijk over. Ach we doen ze wel weg. Ik zou ook op een boerderij willen wonen en alle zielige dieren een goed tehuis geven. Ben ooit bij een dieren tehuis geweest. Die mensen verdienen een lintje

5. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik heb het erger gezien moet ik toegeven.

6. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    pfff wat voor type mensen moeten dat wel niet zijn... heb net een tweede gekregen en onderschat hoe druk het zou zijn? :S
    Arme beestjes...

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    En ik snap van mezelf ook niet dat ik dit soort dingen dan idd weer ga opzoeken en lezen...
    Kan er zo slecht tegen... Bah...

En ik weet dat er ergere dingen in de wereld zijn, maar voor mij valt dit al onder dierenmishandeling of in ieder geval verwaarlozing...
    Als je dieren neemt heb je de plicht om er goed voor te zorgen, ongeacht je persoonlijke omstandigheden...
    Woest word ik er van! :x

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja sneu, maar hopen dat ze snel naar een ander baasje gaan.
    Vaak jeuken mijn vingers ook om te reageren maar wie weet hoe hun dat weer afreageren op de honden.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind het ook vreselijk om dit zien. Word er best woest om eigenlijk. Toevallig hadden mijn man en ik het er nog over tijdens het eten dat er een soort regels moeten komen voor mensen die een hond willen aanschaffen. Zal nooit haalbaar zijn natuurlijk, maar mensen moeten echt beter nadenken voor ze een dier in huis nemen.

10. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik heb dat ook vaak ja, kan er absoluut niet tegen. Krijg sommige beelden over dierenleed ook nooit meer uit mijn kop. Helaas komt er nooit een einde aan dierenleed, er zullen altijd mensen zijn die misbruik maken van de machteloosheid van dieren, heeeel triest.

Er moet eigenlijk een wettelijk verbod bestaan op het aanbieden van dieren op Internet. Ook moet het te koop aanbieden van dieren verbonden zijn aan strenge voorwaarden, zoals het hebben van een paspoort, medische verklaring ed.. Ik snap ook echt niet waarom dit niet wettelijk is geregeld.

11. Jonon

Jonon Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.319
    0
    0
    In m'n huuske
    Ik word er ook erg verdrietig van. Op facebook krijg ik vaak ook foto's te zien van dierenleed. Ik sluit dan echt mijn ogen en denk aan iets anders, want ik ga daar aan onderdoor.

Maar meer dan geld aan de dierenbescherming en het IFAW kan ik niet doen.

Ik hoop stilletjes dat ik net als TS de loterij win en dan een boederijtje kan kopen met een flinke lap grond waarop ik alle diertjes kan opvangen in alle luxe.

Voorlopig blijft het bij dromen....

12. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Voor een groot deel mee eens, alleen het niet mogen aanbieden van dieren op internet vind ik dan weer 'gevaarlijk'...
    Wat gebeurt er dan met alle pretnestjes, overbodige honden, katten enz. door allergie / nieuw kind / scheiding / geen zin meer?
    Ik denk dat we dat niet willen weten... :(
    Daarnaast moet je een bepaald bedrag betalen als je je dier bij een asiel brengt en dat is voor sommige mensen teveel gevraagd, want het gaat hen uiteindelijk niet om een beter leven voor het beest (sommige he, niet alle...) maar dat ze er vanaf zijn...

13. Ukje1

Ukje1 Niet meer actief

ja helaas ik ken het.. hier nu 3 katten en een konijn...
    had al 2 katten en kwamen in het asiel en daar was een 12 jarig oudje met blaasgruis die niemand meer wilde hebben.. en ach we hebben er al zo 1 dus deze kan er ook nog wel bij...

Konijn gevonden in het bos sterk vermagerd en uitgedroogd nu is boskonijn, binnenkonijn en loopt los door het huis met de 3 katten....

14. citta

citta Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.023
    0
    0
    [url=http://www.zwangerschapspagina.nl][img]http:/
    rotterdam
    ja ik vind dat ook zo erg
    en ik kijk er ook vaak naar en ik weet dat ik dat niet moet doen want ik erg me er alleen maar aan
    ik ken ook niet tegen dat mensen de huisdieren op een ouwe leeftijd weg doen zoals 11 jaar a 13 jaar oud
    en dan nog gvd geld om vragen
    laat dat ouwebok nog lekker bij je wonen
    en genieten van zijn ouwe tijd

15. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Vreselijk inderdaad! Ik kan daar ook echt niet naar kijken hoor.....

Maar soms zijn dingen ook niet echt wat ze lijken op MP.
    Mijn collega ging voor 1 jaar door Azie reizen, helemaal leuk natuurlijk, behalve dat er niemand voor haar 2 konijntjes kon/wilde zorgen. Uiteindelijk heb ik de zorg voor die beestjes maar op me genomen en haar beloofd dat ik een leuk huisje voor ze zou vinden. Ben zelf allergisch voor die beestjes, dus zelf houden was geen optie..... Twee dagen voor vertrek ging er eentje dood..... :( Er kwam er dus maar een onze kant op. We hebben op MP een advertentie geplaatst en je wil echt niet weten hoeveel e-mails we hebben gehad van fanatieke dieren liefhebbers :$. Ik was echt in shock! Blijkbaar zijn er mensen die MP helemaal uitpluizen en e-mails sturen met commentaar en de meest belachelijke beschuldigingen. Konijnen zijn gezelschapsdieren en die horen niet alleen, ik was schandalig en ik mishandelde dieren ;)

M.a.w. Advertenties kunnen anders overkomen, je weet de werkelijke achtergrond natuurlijk niet....

16. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Soms vind ik echt dierenleed ook te erg, maar bij zulke honden denk ik dat ze echt beter af zijn bij mensen die er WEL tijd in willen steken. Wij hebben vroeger een husky gehad, en daar gaat zoveel tijd in zitten.

Dus aan de ene kant zielig dat deze baasjes ze niet meer willen, maar aan de andere kant is het beter voor de honden als ze een thuis krijgen waar ze wel de aandacht krijgen die ze verdienen.'

Overigens vind ik het vieze wel meevallen bij deze honden. Er ligt een hoopje poep, niet smakelijk, maar het kan helaas erger!

17. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Arme beestjes , maar het is soms nog erger idd. Ik ben gek op huskys maar als je je er een beetje in verdiept snap je wel dat die niet voor iedereen is weggelegd. Ik hoop dat ze edn fijn huis krijgen met heel veel aandacht.

18. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb zelf ook een husky gehad (prachtbeest met een heerlijk karakter), en ja, er gaat veel tijd in zitten, maar als het goed is weet je zoiets van tevoren toch?
    En zeker zoals bij deze advertentie: 2 honden waar leeftijdsverschil in zit, weet je waar je aan begint als je er nog 1 bij neemt...
    En natuurlijk, fijn dat er nieuwe baasjes gezocht worden, maar ik word er zo triest van dat die beesten al zolang zo leven, en ja, het kan zeker erger helaas, maar dit is voor al erg genoeg om toch een steek in mn hart te voelen... ;)

Mijn honden liggen nooit tussen de pies en poep in hun eigen territorium, ook al is hun / ons huis niet zo groot, wandelen, wandelen, wandelen... ;)

19. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik vind je reactie zwaar overdreven bij deze advertentie.

Je kan echt op geen enkele manier vaststellen dat er sprake is van dierenleed.

20. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    #20 Mango26, 26 aug 2012
    Laatst bewerkt: 26 aug 2012
    Oh nee???
    Dus jij vindt het normaal dat beesten in hun eigen tuin tussen de uitwerpselen liggen, met een blafband om?
    Tsja, dat is voor mij wel een indicatie voor dierenleed, voor jou misschien niet...

Deel Deze Pagina