Ik besef wel dat mensen het kunnen weten hoor Maar vind het gewoon een rare vraag, nogal persoonlijk ook. Wij weten het niet omdat onze klusfrequentie hoog lag rond mijn eisprong...
@ Miekiemiek, je bent niet de enige die dat weet hoor maar om er naar te vragen bij mensen gaat me toch iets te ver, hahhahaha... Ik ken overigens ook een stel met 3 kinderen wiens zus en zwager geen kinderen kunnen krijgen en een ander stel dat in 1 jaar 2 kinderen kreeg terwijl een schoonzus ook al langer hoopte zwanger te worden... Het is niet leuk natuurlijk om dan te moeten zeggen dat je zwanger bent maar als je daar goed mee omgaat kunnen ze het alleen maar waarderen. Jij kan er natuurlijk niks aan doen dat het bij je zus zo moeizaam gaat en jij wel zwanger was!
Nee, op zich niet. Gelukkig is het ook allemaal uitgepraat, want mijn zus had het er wel echt moeilijk mee. En inderdaad, om te vrágen wanneer je zwanger bent geworden, gaat toch wel ver. Ik heb het er echter wel over met vriendinnen (als het ter sprake komt). Maar dat is dan vrijwillig. Ik ben nu wel bang voor reacties naar me toe (omdat ik tamelijk ziek ben op geestelijk vlak), waarom ik nú zwanger ben geworden.
Mijn schoonzus heeft moeite met zwanger worden, ze zijn al een aantal jaar bezig en nu wachten ze op de volgende IVF poging... We weten het van elkaar dus kunnen we daar voorzichtig mee omgaan. Degene die het niet weet is mijn andere schoonzus, het kan best dat die ons op een dag vrolijk belt dat ze zwanger is....
Ik vind dat dat ook moet kunnen! Ik snap dat het niet leuk is om te horen maar zoiets kun je haar moeilijk kwalijk nemen. Als je van elkaars situatie weet kun je er rekening mee houden maar anders is het logisch dat je helemaal blij verteld dat je zwanger bent!
't Zijn toch moeilijke dingen he. Mijn zus heeft een miskraam gehad en ik wist daar maar van toe ik zelf amper wist dat ik zwanger was. Ik heb nooit in mijn gezin 'blij' mogen zijn met mijn zwangerschap, het onderwerp werd verzwegen. Nu is ze zelf weer zwanger en mag er eindelijk over gepraat worden... Zes weken voor mijn bevalling Maar ok, ik begrijp zeer goed dat het moeilijk ligt hoor, maar het snijdt natuurlijk als je je geluk niet mag delen!
Ja, jij kan er uiteindelijk ook niks aan doen dat het meteen raak was en dat het gewoon soepel ging. Zo'n situatie is ook vervelend, je zou je niet schuldig moeten voelen omdat het bij jou wel goed gaat. Ik hoop dat je dat ook niet doet.
Schuldig niet, maar het was toch raar en jammer dat ik dit niet met haar mocht delen. Maar ik ben blij dat het nu bij haar ook goed gaat!
@ Lilya Met alle respect hoor maar ik vind dat ook niet helemaal terecht van jou omgeving... Natuurlijk is het rot voor jou zus en goed dat mensen rekening houden met haar gevoel maar ik vind dat ze dat even goed met jou gevoel moeten doen!
ik heb alleen vertellen als er naar gevraagd word ingevuld/aangevinkt. Maar eigenlijk vind ik dat het niemand behalve ons 2 wat aangaat.......wat maakt het uit hoe lang het heeft geduurd als het maar gelukt is snel of wat langzamer?
Dat is het nu net...het maakt wel uit! Gevoelsmatig dan.... Ik vind dat die verhalen best weleens aanhet licht mogen komen...met 5 mensen in me omgeving met 1x raak was ik er ook wel van overtuigd...maar zo werkt dat dus niet kwam ik achter En die verhalen hoor je nooit zomaar. En voordat iemand iets vraagt of zegt mag daar best even over nagedacht worden...ipv als een olifant in een porseleinkast gevoelens beschadigen/plat trappen.
Ik weet het nog niet.. Aan de ene kant wil ik wel vertellen hoelang het heeft geduurd en aan de andere kant hoeft niemand het te weten.
ik ken in mijn omgeving verschillende mensen bij wie het niet zo makkelijk ging en die uit eindelijk via de mmm zwanger zijn geworden. Ben zelf in een andere relatie 2 jaar bezig geweest om zwanger te worden, uit eindelijk niet gelukt...dus weet hoe rot het is om lang te moeten wachten en vaak ook verhalen te horen van van stellen die wel gelijk zwanger zijn....
ik heb "alleen waarheid vertellen als er om gevraagd word" gekozen. ik ben zelf ook al een tijd bezig,en we gaan voor IVF. er zijn veel stellen waarbij het niet makkelijk lukt en bij anderen waar het snel lukt,en ik persoonlijk vind dat men die verhalen ook mag weten dat het niet vanzelfsprekend is een zwangerschap ect. ik hang het niet aan de grote klok en ik zal dat ook nooit doen,zeker nu niet nu ik nog bezig ben,nu zijn sommige vragen best pijnlijk. op dit moment weten alleen hechte mensen in mijn omgeving het.