Wat moeten we nou eens trakteren?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 6 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik ben zo creatief als een bos uien en een zakje chips/appel vind ik saai!
    Betekend natuurlijk ook dat zelfgemaakt gebak ook niet echt een succes zal worden!

Wat hebben jullie kindjes getrakteerd?

2. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Wil je iets gezonds of iets lekkers??

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Bij mijn zoontje had ik bij de snackbar patat bakje gehaald en dan van z'n hotelcake 'patatjes' gesneden die in het bakje gedaan waar normaal de mayo zit heb ik slagroom met hagelslag gedaan.. Was een groot succes..

Alleen een nadeel je moet de slagroom erin spuiten vlak voordat hij gaat uitdelen.. Anders zakt het in

4. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb indertijd voor iemand heel leuke figuren gemaakt van beesten, van dik karton.
    Hier zakje chips in, vrolijke ballon eraan. Alles in een rieten mand met heel veel ballonnen.
    Kind was happy, ouders ook en op school was het een hit.
    Het is alleen wel even een beetje werk.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Leuke ideeen meiden!
    Het hoeft niet gezond te zijn hoor,fruit eten ze maar lekker thuis:D

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben cakejes gebakken en samen met dochterlief versierd.
    Dat wil ze eigenlijk elk jaar :)

Lekker samen kliederen met glazuur, suiker en andere rommeltjes.
    Parapluutje erin steken.. Klaar!
    En dit jaar kwam ik ipv parapluutjes een ander leuk prikkertje tegen..
    Verschillende diertjes waarvan de buik dan uitgevouwen moest worden.

Dochter gelukkig met de allermooiste traktatie.
    Juf blij want eindelijk eens niet van die stomme zakjes met chips en lollies..
    En wij blij omdat het gewoon hartstikke gezellig is om samen te doen.
    En alle kindjes blij want het is hartstikke leuk om te zien EN smaakt ook nog eens lekker.

7. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Ik vind dat er best een spekje of misschien 1 lolly bij mag zitten. Maar ik zie meestal alleen chips en snoep. Ik vind dat schandaaaalig! Als alle kinderen dat gaan doen:$ Mijn kind is niet gewend aan snoep. Dus ze hebben er in de klas van gegeten. Kwam die thuis en hele tijd klagen dat zijn tong pijn doet. Bleek hij een superzuur pakje spikkels in een zakje op te hebben en nog een paar snoepjes. Hij vertelde erbij dat veel kindjes wel de helft van hun zakje op hadden.

Ik zou in het belang van de kinderen gaan voor iets gezonds

8. Saskia78

@firstbaby: nou meeste ouders doen dat hier dus wel...
    Maar dan mogen ze van juf 1 ding opeten en de rest moet mee naar huis.

Juf was superenthousiast toen ze zag dat we niet een zak vol snoep zouden uitdelen.
    Wij zeiden nog... "Juf zal blij zijn met al die suiker... Hele klas vol stuiterkids" (van de versiersels en glazuur dus)
    Maar ze was er echt blij mee :)

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik heb voor mijn oudste dochtertje (net 5 geworden) een muis gemaakt van eierkoek. Google maar eens op eierkoekmuis, dan vind je er genoeg.
    Lekker, simpel en niet erg ongezond.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan vijfjes maken van ontbijtkoek, die besmeren met boter en dan versieren met hagelslag/glitters/discodip. Dan nog een parapluutje erop denk ik. Zoiets, moet nog even bedenken ook hoe ik dat allemaal mee ga nemen, valt niet echt te stapelen denk ik :)

11. Saskia78

Groot dienblad is wel handig... :)

12. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    mijn oudste trakteert altijd ijsjes (dubbellikkers) en mijn jongste meestal cupcakes. die is eind okt jarig. dus ijs is niet zo geschikt

13. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    gisteren had er ook een kindje getrakteerd en die had gewoon zakjes chips en ijsjes,nou wat waren ze er blij mee! :D
    Dus ik ga het ook niet te moeilijk maken! Gha!

14. Saskia78

@mamamdelon: mja die hippe traktaties zijn meer de ouders die tegen elkaar opbieden wat betreft de coolste traktatie.

Maar persoonlijk vind ik chips EN ijs ook een beetje raar in oktober :)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dit zijn de foto's die ik nog op de computer had staan van onze traktaties, niet allemaal erg 'gezond' maar met een verjaardag mag dat best :p.

Ik probeer er wel iets leuks van te maken, maar niet omdat ik perse 'beter' moet als een ander hoor! Vind het gewoon wel leuk zo. Heb ook niet het idee dat de andere ouders het daarom doen, de een doet ook gewoon een appel of een spiesje of een zakje chips en de ander maakt er iets 'leuks' van, wel geven de meeste er iets 'bij' zegmaar.

Dit had onze jongste toen ze 3 werd op het kdv, mama had niet zo een knutselzin dus het is dit geworden, gezien ze in april jarig is vond ik het prima kunnen zo, een eierkoek met een kip van spek erop en wat chcolade eitjes als versiersel :

Bekijk bijlage 279034

Dit hadden de oudste twee toen ze 3 werden op het kdv, waaiertjes gemaakt, in een plastic bekertje met een badeend en een rode 'drop' veter met nibbits eraan :

Bekijk bijlage 279035

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En de oudste hebben toen ze 4 werden papieren paddestoelen uitgedeeld met een bakje klei erin en een efteling koekje erbij :

Bekijk bijlage 279021

En afgelopen jaar zijn ze 5 geworden en hebben ze potjes uitgedeeld met een zakje haribo en een cakeje erin :

Bekijk bijlage 279023

Ik zelf ben ook niet heel geweldig kwa knutselen, maar vond de dingen die ik gemaakt heb zegmaar best te doen! Heb ook nog een keer bloemen gemaakt en een keer vlinders, maar daar kan ik zogauw geen foto van op de computer vinden.

Liefs Hanneke.

17. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    mijn dochter gaat eierkoeken trakteren. Banaantje (snoep) als mondje, gummy beertje als neus en twee ronde snoepjes als ogen. Dus soort smiley wordt het dan. Zet de snoepjes vast met water gemengt met poedersuiker. Zo kan je lekker plakken.

18. Saskia78

@hanneke: ah wij zijn ongeveer even creatief zie ik :)

hier ook nu 2x een bekertje met inhoud uitgedeeld..
    en ook alweer 2x versierde cakejes..
    even kijken of ik er nog fotoos van kan vinden.. dat is wel leuk natuurlijk.

19. Saskia78

deze was van laatste verjaardag.
    zelf versierd natuurlijk :)

(normaal mag ze ook mee helpen bakken... maar omdat ik de dag voor haar verjaardag gewoon thuis was heb ik ze 's middags gebakken en heeft ze ze samen met ons versierd 's avonds.)

20. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Ik heb eens "ijsjes"gemaakt.

Bij de super gewoon zo'n doos met wafelbakjes gehaald(voor schep ijs)Daarin smarties gedaan en dan 2 halve bollen spek erop gezet,even plakken met suiker/water oplossing.En dan 2 van die breekstaafjes er ingestoken.
    Folie er om heen en klaar was het hele zooitje ;)

Deel Deze Pagina