waarin dreumes buiten laten spelen?Box,bedje, omheining enz???

Discussie in 'Verzorging' gestart door douglas84, 23 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Tja onze kleine meid tijgert de hele tuin door en soms vind ik dat wta gevaarlijk. De tijd van op het kleedje blijven liggen is voor bij. Nu vindt ik het wel fijn als ze bijvoorbeeld gewoon ergens in kan spelen buiten, zoiets als box.

Hoe doen jullie dat? Box buiten, campingbedje,omheining enz???Ben benieuwd!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zet het campingbed buiten maar meestal op het kleed gewoon. Gewoon goed in de gaten houden..

3. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    we hebben nog geen campingbedje dus vindt het wel een hele aanschaf. is er iets goedkopers waar ze niet uit kunnen?

4. adi

adi Niet meer actief

Vorig jaar waren ze in deze tijd ook 10-11 maanden. Wij hadden een leuke opblaasbare ballenbak gekocht. Die was best groot, en zag eruit als een zwembadje, met 100 ballen erin. Ze vonden het geweldig daarin!

Misschien is dat een idee? Of zo'n familiezwembad van de kruidvat of zo. Die zijn best ruim, als je die opblaast en als 'box' gebruikt. daarin kun je evt ballen en ander speelgoed in gooien en spelen maar.

daarnaast lieten wij ze meestal ook over het gras tijgeren/kruipen, maar niet als het die nacht heeft geregend of zo.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Julian speelt gewoon overal in de tuin. In de ballenbak, op het (kunst)gras, gewoon overal.

In huis hetzelfde.

Misschien moet je de gevaarlijke dingen verwijderen?

Ik vind dat opsluiten altijd zo vreemd. Lekker laten ontdekken. Maar wel veilig inderdaad.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

als baby van een paar maanden in het campingbedje. boven het jaar deden wij hem in de playpen.onze tuin was toen nog niet aangepast aan kinderen (grote box van 5en halve meter zonder bodemplaat.) inmiddels hebben we de hele tuin peuterpoof gemaakt en een extra poort met slot voor het laatste gedeelte waar de (gevaarlijke) troep en de containers staan. zo kan hij rustig overal rondscharrelen.(hij is net 2 nu) net zoals bij bosi is alles wat er staat of ( relatief) ongevaarlijk of voor hem bedoeld.

7. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Ik heb de box van de buren gekregen en die staat buiten of in de schuur, daarnaast scheurt Casper al aardig rond in zijn loopauto dus die gaat ook mee naar buiten bij mooi weer.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij ons was het de duurste aanschaf tot nog toe voor daniel: een box van 1500euro!:$ Maar omdat we op schip wonen kan hij gewoon niet loslopen en moet je box hebben die goed tegen water kan, maar ook tegen zout, kunstmest en weet ik wat voor zooi nog meer. Daarbij is het wel box van 4x6x1,70m dus hij kan er nog jaaaaren mee vooruit. En straks lekker met zn broertje/zusje.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

op een schip vind ik het anders, maar verder moet je kindje ook gewoon de kans krijgen om de wereld te ontdekken. Die van ons is ook 10 mnd, maar die houd je echt niet in een zwembadje en in een box/campingbedje wordt hij echt niet blij van. Hij vindt het heerlijk om door het gras te kruipen en te ontdekken, zo heeft hij al geleerd dat aarde en steentjes niet lekker zijn :p

10. tulip

tulip Niet meer actief

ik liet haar gewoon door de tuin gaan hoor, gevaarlijke dingen moet je dan gewoon opruimen, net als binnen. Dan laat je toch bv ook geen lucifers op de salontafel liggen??

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    het is ook niet dat ze niet rond mag kruipen, dat vind ik prima, alleen op bepaalde momenten is het soms wel handig even. ik heb niet altijd ogen op mijn rug namelijk :)

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
  13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    mooi zeg!!
    Mijn ouders hadden vroeger ook zoiets voor ons.

14. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Ik had haar vandaag in de box buiten, vooral omdat ze dan zeker weten in de schaduw zit. We hebben de hele middag zon inde tuin en vind het dan niet verantwoord haar te lang laten tijgeren in het gras. Ze vind het gelukkig prima in de box.

15. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hebben geen tuin, maar een dakterras van 5 x 4 meter. Helemaal omheind (borsthoogte voor volwassenen), deels met hout, deels met spijlen, deels met glas. Hier is dus verder niks nodig, vind ik.

Ik weet niet wat ik zou doen in een tuin. Zolang ze er niet zomaar uit kunnen en je geen giftige planten hebt, zou ik niet zo goed weten waarom ze niet los zouden kunnen. Ik liet ze ook op het terras nooit alleen buiten op die leeftijd (en nu ook alleen als ik ze kan zien, zodat ik het zie als ze met spullen gaan slepen waar ze op kunnen klimmen of als dochterlief planten uit de pot trekt).

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik zet vaak de box voor de openslaande deuren. Dus de box staat nog binnen maar wel met de deuren open. Momenteel zijn we bezig om de tuin helemaal om te gooien dus hij kan even niet "los" zeg maar. Daarvoor ook niet want in de oude tuin stonden nogal wat planten die giftig waren. We wonen hier pas 3jaar en hebben de tuin zo overgenomen.

Je kunt indd ook een campingbedje buiten zetten. En anders indd kijken of er geen planten in de tuin staan die giftig zijn en dingen als steentjes en gevaarlijke voorwerpen goed opbergen. En ook dan natuurlijk nog steeds goed opletten. Maar ik vind het altijd wel prettig dat je ook gewoon even lekker kunt zitten zonder steeds te kijken of Tycho niets doet wat voor hem gevaarlijk is.

xxx

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

sassie@ wij vroegen ons dat laatst ook af. over planten die giftig zijn bedoel ik. hoe kom je erachter welke planten giftig zijn, hoe hebben jullie dat gedaan?

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @ Blup: via google kun je op sites komen met lijsten en foto's van planten die giftig zijn. xx

19. fafje

fafje Niet meer actief

wijzelf hebben geen tuin maar mn moeder en oma wel...met tegels..maar van die kiezeltegels...dus ik zorg dat de grond wara hij op kruipt gewoon zahct is ..door veel dekens en kleden neer te legge...en verder vind ik het een goed oefening hem te leren waar ie wel en niet aan mag zittem...tja tis wel echt opletten geblazen, maarja dat is de leeftijd...hij weet heel goed waar ie wel en niet mag komen...en als ik ff iets moet doen ofzoites...is de kinderstoel natuurlijk handig...

badje werkt hie rniet in die zin, hij klimt er gewoon over heen...dus dat is ehct voor badderen

en anders idd campingbedje, sowieso handig om te hebben vind ik...

20. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb bij mijn dochtertje ook altijd het campingbedje gebruikt als box buiten. Op de momenten dat ik haar even niet goed ik de gaten kon houden dan ging ze daar in. De rest van de tijd lekker rond laten kruipen op het gras, dat vinden ze heerlijk. Ze begon altijd op een lekker zacht kleed, maar in no time was ze daar altijd vanaf en lekker aan het ontdekken. (inclusief nieuwe dingen proeven zoals gras en zand.;):D)

Deel Deze Pagina