Meestal frituur-olie en soms Arachide. Verschonen doe ik als hij gaat stinken of als hij te donker wordt. Dat zal zijn na een keer of 7/8 ofzo denk ik.
Geen idee waar de man van de snackbar in frituurt. We hebben geen frituurpan in huis, het stinkt en t is lastig schoonmaken. En voor die enkele keer dat we frituren vinden we het niet de moeite waard.
vloeibaar frituurvet. Hoelang we ermee doen is afhankelijk van wat erin gebakken wordt. Maar meestal zo'n 5x (wij zijn niet zo van de kroketten en kaassoufle's ed)
Arachide olie (is pindaolie). Hier bakken de meeste snackbars ook in. Is gezonder dan bijv frituurvet of zonnebloemolie.. huis stinkt niet naar frituur Ik doe er zo'n 8 x mee. Zolang de kleur goed blijft.
hier blokken vet, maar dat komt omdat wij in een normale pan op gas frituren. let op meestal met die elektrische dingen kan dat niet kan hij in de hens vliegen. ik vind zelf in zonnebloem olie lekker als het vloeibaar moet zijn.
Zonnebloemolie. En gemiddeld verschoon ik het na 6 keer. Dan bak ik er vooral patatjes en snacks in. Als de olie er minder goed uitziet verschoon ik het eerder.
Zonnebloemolie is niet geschikt om in te frituren. Door het verhitten tot zulke hoge temperaturen worden er schadelijke stoffen aangemaakt. Helemaal als je het keer op keer opnieuw verhit. Gezondste olie schijnt extra vierge kokosolie te zijn. Bron: Welke olie is het gezondste om te frituren? | DieetVandaag
Hier frituren we meestal alleen vis of loempia's en dit in zonnebloemolie. Patatjes heel weinig, en als we die frituren dan in vloeibaar frituurvet. Maar misschien toch overgaan op maisolie, als ik dit hierboven lees... Zo leer je nog eens wat, poe wel eng om te lezen. Waarom worden die olieën dan verkocht als het zo schadelijk is, want de meeste huishoudens gebruiken volgens mij toch echt wel zonnebloemolie. Willen ze ons allemaal aan kant hebben ofzo, jeetje. Een airfryer lijkt me ook ideaal en gezonder, jammer dat ze zo duur zijn nog.
En ik maar denken dat ik gezond aan het frituren was. Wel bak ik maar op 170 graden celsius. Nu maar eens kijken voor een beter alternatief.
In de Actifry , heerlijke frietjes! En over het dure, heb hem voor 80 euro van marktplaats (zo goed als nieuw) dus dat scheelt. Zullen vast nog wel goedkoper te vinden zijn.
Ik dacht ook juist goed bezig te zijn wat frituren in zonnebloemolie betreft! Niet dus.. Kokosolie verkopen ze niet in gewone supermarkten of wel?
Nee. Dat is te koop in biologische zaken en toko's. Koop het in een surinaamse,indische of weet ik veel wat voor toko en niet bij een natuurwinkel. In de natuurwinkel is het namelijk veel te duur. Dan moet je een gouden frituurpan hebben. Bij de toko is het stukken goedkoper. (bron google)
Ojee... en ik maar in zonnenbloem olie frituren... ga maar over op arachide olie dan. of is frituurvet nou het beste???