Ik realiseer me steeds vaker (nu zoonlief echt letterlijk alles nazegt en nadoet), dat ik zo hier en daar het slechte voorbeeld geef . Nu was ik wel eens benieuwd! Wie van jullie geeft er ook wel eens het slechte voorbeeld en op welke manier? Laten we elkaar niet gaan afzeiken overigens, ben benieuwd of iedereen eerlijk durft te 'bekennen' ! Ik zal beginnen: - brood veel te dik beleggen (die van mezelf, die van Lucas niet hoor , maar hij is ook niet gek natuurlijk) - mes aflikken als ik mijn boterham gesmeerd heb - en deze is heel erg... als ik erg lekker gegeten heb, bord aflikken . Niet als een hond hoor, maar even met je vingers door het bord en die in je mond, zo zonde om de saus te laten liggen, haha ehh... ze zijn wel allemaal gerelateerd aan tafelmanieren ... verder eet ik heel netjes! En wellicht herken ik er ook nog een aantal van jullie Brand los!
deuren veel te hard dichtgooien.... dus niet met de klink omlaag.. maar een duwtje ertegen geven zodat hij in het slot valt... maar dan veel te hard.. mijn dochtertje doet dit nu ook ! en dat vind ik erg, want nu zie ik pas in dat ik dit ook altijd gedaan heb !!
Ik heb niet de hoop dat deze topic netjes zal verlopen, er zijn zat mensen hier die zichzelf behoorlijk perfect vinden hoor maar ik dus niet , en geef zelf zat slechte voorbeelden: - als kinderen tegen de tafel aanlopen, struikelen enz. gaan wij altijd de tafel/ vloer slaan (als 'wraak'). geen idee waar ik dit vandaan heb, maar heb me laatst bedacht dat dit een slechte voorbeeld is. dadelijk gaan ze een ander kind slaan, omdat ze er toevallig tegenaan zijn gelopen; - ik snoep zelf echt heel veel. Het kromme is dat wij behoorlijk tegen het snoepen bij kinderen zijn. Tot nu toe kan ik het redelijk verstoppen/ omzeilen, maar hoe lang gaat dat nog duren? - ik roep soms net te hard tegen de kinderen dat ze niet moeten gillen in het huis ; - ik wil niet dat ze teveel tv kijken, maar doe dat zelf wel vaak. Genoeg om door te gaan als ontaarde moeder?
Ik vloek schijnbaar best vaak. Ben heel hard bezig om hiermee te stoppen maar af en toe ontglipt me wat. Mjn ene zoontje Deed laatst iets wat niet lukte, hij zei: tomme. Dat heeft hij dus echt van mij. Gelukkig is het al een heel stuk minder.
de enige die ik me herinner is de keer dat mn dochter in de auto zat en riep: KL*TE ZON!!! Dat roep ik ook vaak... Verder schelden we eigenlijk zelden sinds S. er is en proberen we er echt op te letten, maarja zoals bij iedereen schiet er wel eens het een en ander uit... Verder kan ik me niet zo snel iets bedenken maar heb vaak zat dat ik iets wil doen en dan net op tijd denk; ohnee dat kan niet zo meteen gaat ze het na doen... haha Als me nog iets te binnen schiet plaats ik het zeker!
Hmm, mijn moeder is er van overtuigd dat mijn dochter haar eerste woordjes zijn: "stomme kut!". Dit zeg ik namelijk altijd in de auto. Ik heb nogal een kort lontje als het gaat om agressieve automobilisten. Ik moet echt op mijn woorden letten in de auto. In huis of wat ook, vloek ik nooit (in haar bijzijn) en heb ik er zelfs een grondige hekel aan (lekker tegenstrijdig). Ik rook, dus ook een slecht voorbeeld. Ik eet niet (waar mijn dochter bij is), word daar ontzettend nerveus van. Wordt overigens aan gewerkt.
dit doen wij dus ook hahaha en ze verwacht het ook zelfs al verder zeg ik nog al vaak k*t ik rook(welliswaar buiten)zeeeeeeeeeer slecht ik weet het verder schiet me even niks te binnen
Dat ik het huis wel eens als een rommeltje laat. De eettafel vol met afwas als ik geen zin heb om af te ruimen, een berg strijk in de hoek van de slaapkamer...
Haha leuk 1e woordje. Moet hier wel om lachenhoor. Mijn mannen hadden ergens gehoord dat iemand zei : yo bitch. Dus s' avonds aan tafel horen we steeds yooooooo bitchhhhhh. Hebben maar niet teveel op gereageerd, laatste dagen gelukkig niet meer gehoord
tv kijken mag hij niet veel maar er zijn dagen bij dat het toc gebeurd omdat mama toch nog even as the world turns ofzo wil zien. even staan op de bank als ik de ramen moet zemen omdat ik anders helemaal het trapje moet pakken.gevolg fynn staat dus ook op de bank terwijl hij dat dus niet mag (uhm schaam) verder gooi in alles in de afvalbak (glas plastic papier etc) fynn nu dus ook. en dat ik ding dom noem. als papa iets vegeet of zijn teen stoot roept fynn nu dus ook dommmmmm (in samen werking met een tikje tegen zijn hoofd is het helemaal af) en als hij aan het gillen is dan wil ik nog wel eens iets te hard roepen dat hij niet moet gillen
mijn dochter moet van mij gezond ontbijten, liefst een bruin broodje met wat ze er op wil terwijl ik nog weleens ga voor de snelle hap, een liga meestal en dat wil zij nu ook! toch maar brood gaan eten ´s ochtends.
ik roep erg vaak kutzooi als iets niet lukt....ik probeer er nu al heel bewust op te letten, want ik heb weinig zin in een kindje waarvan het eerste woordje kutzooi is
even denken hoor.... tja eigenlijk niks ik ben gewoon perfect nou ja ik vloek weleens laat vaak lampen branden zit veel te lang achter de computer en ik snoep ook veel te veel
Ik zeg geregeld...shit! Hun zeggen het ook soms als ze iets laten vallen of iets niet lukt, dat vind ik minder. En mijn oudste twee moet ik vaak waarschuwen op wat ze zeggen, ze zeggen het natuurlijk na. Laatst zag Christy een vlieg in de keuken en schreeuwde ze keihard...MOVEEHHEEEEEEEE! Ik moest wel lachen, dit zegt mijn oudste zoon altijd of opzouten.
Dat ik bijna niks eet doordat ik bijna niks lekker vind. Ik weet dat het door mij komt dat mijn dochter ook slecht eet. Ik heb wel eens tegen mij vriend voor de grap gezegd dat die buiten kon gaan slapen. Nu zegt mijn dochter steeds papa je bent vervelend, ga jij maar buiten slapen. En als hij vraagt waar dan? dan wijst ze naar de achterkant nou daar op het gras. Moet er ook wel om lachen maar weet dat het erg fout is. Het roken, gelukkig ben ik er nu mee gestopt. Eerst zei mijn dochter steeds mama moet je geen sigarettje roken. Vandaar dat ik nu gestopt ben nu nog volhouden. En er zullen vast nog wel meer dingen zijn......
Ik rook (buiten huis. Ik kijk veel tv (zit nog steeds in mn verlof dus het mag nog , nog 1 week dan begint m'n echte leven weer), ik zit veel achter de pc. Laatst was mn vriend E. aan het afdrogen. E heeft daar een bloed hekel aan en het duurt hem allemaal veel te lang en dan ook nog kleding aan. Kortom hij huilt dan nogal (lees krijsen). Mn vriend liet een keiharde boer E. was stil (hoe erg is dat). Ik vloek soms (kut lul en zeg heel vaak; even gewoon doen tegen mn vriend, haha!). Ik ben benieuwd wat E z'n eerste woordje zal zijn
Ik rook... Kijk soms te lang tv of zit te lang achter de pc, M'n huishouden wil nog wel eens een zooitje zijn Soms (meestal op een luie zaterdag of zondag ofzo) eten we wel eens voor de tv en mn man soms achter de pc. (maar over het algemeen vrijwel altijd aan tafel hoor! En mn dochtertje zit dan gezellig er bij in haar kinderstoel) Kortom.. Dingen die ik nodig eens moet veranderen haha!