Waarin geef jij het slechte voorbeeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaMarije, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ow geweldig, en dan helemaal die van "tik 'm aan ouwe"

Hier ook genoeg voorbeelden.
    Ik ben behoorlijk van het schelden, maar merk eigenlijk dat ik me er nu aan erger als mijn man het doet in bijzijn van zoonlief (let er zelf namelijk ook op dat ik het niet meer doen waar zoonlief bij is)
    Laatst had Lars een speelgoedautootje in zijn vla gegooid, dus manlief pakt het autootje, likt het af en zet het weg. Later pakt Lars het autootje en likt het maar even af.
    Moeten ook opletten dat we idd geen messen meer aflikken waar Lars bij is.
    Als we het toetje opeten pakken we het schaaltje altijd in 1 hand, dat doet Lars nu dus ook.

Als hij zich heeft gestoten dat slaat Lars idd ook het betreffende voorwerp, alsof het stout is. Vind ik opzich niet erg, maar ben idd (net als Adi) bang dat hij dat op een keer ook gaat doen bij een ander kindje als die 'm per ongeluk pijn doet.

Ach zo zijn er genoeg dingen waar we nu op moeten letten, maar je wordt vaak genoeg met de neus op de feiten gedrukt....

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Goh, wat een feest der herkenning :D. Ik was al bang de enige grofgebekte moeder te zijn, maar dat valt gelukkig heel erg mee (of tegen? haha). Nu praat mijn dochter nog niet, maar ik neem me elke keer voor om eens wat op mijn taalgebruik te letten, want vooral in de auto ga ik los. Alle wegpiraten krijgen er verbaal flink van langs, dus de aansporingen om vooral door te rijden worden bij mij in de auto doorgaans gevolgd door een "stomme k*t", "oud lijk", f*cking idiot", "paardenl*l" etc. etc. Ja, heeeeel slecht van mij, maar ik heb het er vaak al uitgeflapt voor ik er erg in heb...

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Haha... tik 'm aan ouwe *proest* :D

Zo herkenbaar om het allemaal te lezen bij jullie, heerlijk!

Heb er nog een aantal weten te verzinnen :)

- ben soms te lui om 2x de trap op en af te lopen om wat naar beneden te brengen, dus hetgene wat niet stuk kan, mik ik dan meestal even naar beneden (bijv. voedingskussen ofzo). Dan loop ik daarna met het andere in de hand (bijv. kindlief ;)), naar beneden en hoef ik dus niet op en neer. Resultaat: zoonlief mikt dus ook zijn speelgoed nu van de trap als hij het naar beneden wil brengen... zucht...
    - snoepen... tja.. zullen we het daar maar niet over hebben?
    - boeren... ook zo eentje... wij doen dat hier zelf best regelmatig aan tafel :$:cool:, we hebben onszelf wel aangeleerd om iets bescheidener te boeren dan voorheen en eventjes 'pardon' te zeggen...

4. tulip

tulip Niet meer actief

- dat ik eikel roep als iemand weer met 100 over de linkerbaan gaat (dan hoor ik vanaf de achterbank: eikol;))

- als ze hard aan het gillen is en ik ben niet in de buurt, dan roep ik heel hard: zachtjes praten!! I.p.v. dat ik er even heen loop om zachtjes te vragen of ze wat zachter wil doen.

ik denk nog even na over de rest

adi: je bent kansloos;)

5. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik wil er nog wel een een vloek uitknallen of grove bewoordingen laat ik het zo zeggen met als iets mis gaat het woord k*t
    zegt mijn kleine kletskousje laatst toen hij een auto liet vallen ow tut

oeps toch maar goed opletten wat ik zeg

6. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik moet zeggen dat het me meevalt hoe weinig dingen ik (tot nu toe) kan bedenken die ik 'verkeerd' doe.
    Mijn enige zonde die me meteen te binnen schiet is ook schelden (ergste is overigens 'stomme doos') in de auto. Verder gedraag ik me volgens mij wel netjes. Maar eerlijk is eerlijk: Sil is nog niet helemaal bij de papagaai-fase aangekomen, dus het kan heel makkelijk dat ik over een half jaar mijn woorden moet inslikken omdat ik ondervind wat ik ongemerkt allemaal fout doe :D Dan kom ik dat zeker nog even melden, haha!

7. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    hier is ook al tottedomme voorbijgekomen....M´n man kijkt zondag altijd voetbal met een huis vol vrienden en dan komt er nogal wat voorbij. En ik ze maar erop wijzen dat er een kleine papegaai rondloopt...Meestal ga ik dan maar met d´r naar de speeltuin.
    Daarnaast staat de tv veel te vaak aan en zou ik vaker m´n groente op moeten eten, aangezien we dat ook van haar verwachten.

8. MHMW

MHMW Niet meer actief

- Ongezond eten.
    - Vloeken.
    - Veel tv kijken.
    - Schreeuwen.

Ik probeer het onze zoon allemaal goed aan te leren, en hopelijk krijgt hij niet al teveel mee van mijn slechte voorbeelden. Maar niemand is perfect.

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

eigenlijk.....

tja, eigenlijk valt het me alles mee hoe geweldig mijn kinderen uit de verf komen met mijn voorbeeld:D;).
    chaotisch, check (maar dan ook in bijna alles zucht)
    bank eter, check
    schelden doe ik niet:D
    en ik ben te lief en te makkelijk in dingen, dat klinkt aardig maar soms mogen ze best meer voor zichzelf opkomen:)

en we nemen wel alles heel letterlijk, dus als ik tegen ze zeg: ga fietsen, dan vertrekken ze dus naar de fiets;):D. leuk, kinderen met humor:D(dat nemen ze dus ook over:cool::D)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik kan een scheldwoord schreeuwen als ik gefrustreerd ben over iets (het is dus geen tirade, maar 1 woord luid en duidelijk gezegd). En ik kan hard tegen mijn man schreeuwen als ik boos ben (niet dat ik zo vaak boos op hem ben, maar een enkele keer dus ;)).

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Jeetje wat een scheldpartijen hier ;)

Ik zou graag een toverstokje willen hebben, die dan zo *ping* het huishouden doet. Eigenlijk sinds mijn knie geopereerd is, -en ik dus niet meer op de grond kan zitten- boen ik de vloer niet meer. Niet veel later kwam er een poes in huis, en sindsdien moet ik eigenlijk elke dag of om de dag stofzuigen, maar ben daar nogsteeds niet aan gewend, en merk dat ik het eigenlijk vaker moet doen.

Verder merk ik dat mijn zoon wel wat netter is dan ik, als hij zijn eten op heeft, zet hij zijn bord in de keuken. Ik pas na de koffie.

Maar we spreken elkaar ook echt wel aan op dingetjes, en dat werkt prima.

12. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Nils doet mij na met vinger wijzen. Ik houdt dan mijn vinger omhoog en zeg dan vaak "denk 't erom". Nu doet hij ook dat vingertje haha. Dat zeg ik natuurlijk als hij iets doet wat niet mag.

En ja het boeren aan tafel. Nu pas heb ik door hoe vaak we dat doen. Dus ook maar afleren bij onszelf. Gelukkig doet de kleine het nog niet haha.

En schelden kan ik hier ook als de beste haha. En inderdaad vooral in de auto. Mijn zoon begint nu ook met woorden napraten dus moet er echt om denken wat ik zeg.

13. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Hier ook geen heilige hoor... schelden doe ik niet (zelfs niet meer in de auto), maar ik heb wel altijd op-en aanmerkingen op andermans rijstijl. Dus hoor ik regelmatig vanaf de achterbank: "meneer, j(r)ij door" of "zeker weer een oma"... :)

Roken... ehhmm zonde nr 1. We doen het altijd buiten, maar Emma krijgt het wel mee natuurlijk. Pas had ze in een onbewaakt moment mn pakje te pakken, waarmee ze triomfantelijk naar de achterdeur rent: "Emma gaat even jetje joken.."

En ik heb een enorme afkeer van te zoete kinderspullen, -liedjes of -films (woezel en pip als ergste voorbeeld). Kan daar niet goed tegen en maak er (ik dacht zachtjes) ook wel eens iets anders van. (ow, ik voel me fijn... zit zo lekker aan de wijn :)) Schaamde me wel toen dochter dit in een vol winkelcentrum begon te 'zingen' (schreeuwen). Nog steeds als in een gesprek het woord 'wijn' valt, begint ze dit liedje te zingen...

14. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Ik moet zeggen dat ik dit een geweldig topic vindt. Alle schuldgevoel en onzekerheden dat ik weer faal als moeder ben verdwijnt als sneeuw voor de zon:) want jullie doen het allemaal:D

Het woord kut wordt hier ook vaak geroepen...
    verder staat er een afwas van 3 dagen op het aanrecht. Maar vind het veelste lekker om in de zon te zitten dan af te wassen.
    onze slaapkamer is best een bende... maar verwacht dat zij wel dr kamer opruimd.. tsja..
    en er zijn nog wel wat meer dingen die zo boven komen denk ik :)

15. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik vloek wel eens...met als gevolg dat Jayden keihard roept dat ik niet mag vloeken (oeps) Als ze aan het gillen zijn tegen elkaar er net zohard bovenuit gillen dat ze niet mogen gillen...Tegen mijn man zeggen dat de buurvrouw echt een domme muts is met als gevolg dat Lindsey een keer hallo domme muts zei... zo kan ik nog wel even doorgaan:p

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Oh bedankt Adi, ik merk dat ik me ineens een stuk beter voel.

:p

17. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Hahahaha!
    Die vind ik grappig!

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Toch altijd heerlijk om te lezen dat ik niet de enige niet-perfecte mama ben :D

en iets te hard roepen dat Lucas niet mag schreeuwen, dat herken ik helemaaaaal niet :p;):)

19. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik heb nog geen idee..
    Maar ik, mijn zusjes en moeder zijn ontzettend grof in de mond..
    Echt op het aso af gewoon.. dus daar moet ik wel op gaan letten..

Verder heb ik nog niet echt een idee wat een struikelpunt kan zijn.. maar mocht het zover zijn.. laat ik het jullie weten haha

20. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Haha ik heb hardop zitten lachen om dit topic, heerlijk!

- Teveel TV kijken, zodra hij nu een tv ziet gaat ie er net zo lang naar wijzen en roepen tot iemand m aan zet :)
    - Ruzieën met mn man in zijn bijzijn... dat is echt iets waar we vanaf moeten. We doen nu erg ons best om het niet meer te doen maar toen hij nog een baby was gebeurde het wel regelmatig :)
    - Als ik in de auto iets roep, dan is het meestal in de trant van: 'Hallo, RIJDEN, tis groen, hij wordt niet groener hoor!" of "Jezus, wat doe je nou, idioot ik schrik me rot!". Zoonlief zit nu al te grinniken achterin, dus het wordt tijd dat ik daarmee stop..

Verder kan ik nu nog geen voorbeelden noemen, maar over een paar jaar valt me vast nog veel meer op!

Deel Deze Pagina