Oh ja ik bedenk me er toch nog één: ik roep regelmatig "jezus!" als iets mis gaat ofzo. Mn man (moslim) roept dan voor de grap op dezelfde toon "mohammed!". Vraag me af wat voor effect dat later heeft.. ik zie het al gebeuren dat ik ergens 'jezus' roep en dat mn zoontje dan 'mohammed' erachteraan roept.. of dat mn zoontje zelf 'mohammed' roept als er iets mis gaat.. (of jezus natuurlijk, is net zo erg)
sinds onze dochter flink gaat na praten, zijn wij er achter gekomen hoe vaak wij eigenlijk k*t of kl*te zeggen!! :S we letten er nu heel erg op, maar het is blijkbaar zo een gewoonte dat het er nog wel eens uit floept! hihi en als ik wel eens wat laat vallen (broodkruimels ofzo) en ik heb net gestofzuigd, veeg ik het met mijn hand onder de bank met het idee dat ik het die avond wel weer zal opzuigen... zag ik laatst dat mijn dochter dat ook deed volgende keer toch maar stoffer en blik pakken :d
Wij roken beide (buiten) dus wanneer we alleen al richting balkon lopen zegt die kleine '' jetje roken'' . Of bij het tankstation '' jetjes kopen''. We eten te vaak op de bank voor te tv. Schelden. Als hij iets doet wat niet lukt floept er wel eens een klote uit . Oops. Laatst zei ik tegen mijn vriend wil je pindapoep op brood. Dus die kleine noemt het nu pindapoep. Ik zeg dan wel van nee, het is pindakaas,maar dan zegt hij neeheeej, pindapoep. Ik zit best vaak met de laptop op schoot als die kleine wakker is, dus toen ik vorige keer bij hem op de bank kwam zitten zonder laptop zei hij '' mama compoeter''.
ik geef een slecht voorbeeld door weinig tot geen groente te eten. dochter at eerst echt alles kwa groente maar nu ze doorheeft dat mama het niet eet of bijna niet is ze zelf ook minder gaan eten. papa is dol op groente en doordat ze hem nog goed ziet eten (vooral wok etc) eet ze het ook nog redelijk maar niet lang meer ik kan echt veel groente niet eten. dan heb ik het niet alleen over de smaak maar de stuctuur blerk. vooral dingen als paprika en ui o gadver. krijg gewoon kippevel. en dan de stank van spruiten en bloemkool iek
Leuk dit!! Euh, vloeken heb ik GELUKKIG afgeleerd na de komst van de kleintjes. Ja, tv kijken vinden we allemaal erg leuk hahaha Verder ben ik erg ongeduldig en als iets te lang duurt kan ik wel gaan mopperen (niet naar de kinderen toe, maar in het verkeer/in de rij van de kassa, dat zulk dingen). Doet ons zoontje ook (met aankleden of even ergens op moeten wachten), maar of dat aangeleerd is of de genen.... Ik eet bijna geen fruit, maar onze zoontjes moeten dat natuurlijk wel. Ik drink liever een glas jus ofzo. Ik ben nogal makkelijk thuis ... op de bank springen vinden we prima, met water binnen spelen en alles is nat, doe maar lekker! Met het gevolg dat de oudste dus ook graag bij anderen op de bank springt, maar dat dat niet mag snapt ie dan natuurlijk niet.... onze schuld! En tja, tussendoor snoepen ik en mijn oudste zoontje regelmatig iets, een schuimpje, chocolaatje, spekkie, jammie!!
Ons zoontje is nu 1.5 dus ik zie nog niet veel van mijn tekortkomingen in zijn gedrag voorbij komen. Wel vind ik het altijd schattig hoe hij zijn woordjes uitspreekt. Bijvoorbeeld als hij zegt laaape (ipv slapen), dus dan zeg ik gaan we laape? Terwijl je het ze eigenlijk dan op de juiste manier moet leren. Ik doe het ook niet altijd hoor. haha Verder zit ik best weleens achter de laptop of de tv. Vooral in de winter staat hij hier standaard aan. Ik heb gerook, maar doe dat nu natuurlijk niet omdat ik zwanger ben. Ik hoop dat ik het ook na mijn zwangerschap volhoud om gestopt te blijven, want ik vind het persoonlijk niet bepaald een goed voorbeeld maar ja... Vloeken doe ik niet, mijn man wel eens dus hij zal best wel wat oppakken daarvan. Verder vind mijn vader het leuk om hem doelbewust godverd*mme te leren met zijn vuist op tafel dus ach jaaaaa
als ik klaar ben met stofzuigen dan trap ik met mn voet op de knop zodat het snoer in de stofzuiger gaat... dat doe ik altijd veel te lomp en nu doet mijn oudste dochter dat ook... net een beetje te hard verder haal ik weleens mn vinger door het laatste restje van een toetje en doen mijn dochters dat ook en eerder als ik bv mn teen stootte vloekte ik weleens met bv aaaaah shit hey! opeens zei mn oudste dat woord ook! tja dan pas ben je je ervan bewust.... ik zeg nu altijd podverdikkie.... gelukkig is ze het woord shit vergeten
Nu nog niet van toepassing natuurlijk, maar ik eet de korstjes van brood (als het niet vers is) niet.
Toen ik begon met lezen, dacht ik dat het allemaal wel mee viel hier...maar hoe verder ik kwam hoe meer me te binenn schoot! Hahaha! -snoepen net voor het eten. Als ik toch in de keuken sta mag ik best wat pakken. Nu wil Finn dus ook! -Ik heb van de leuke spelletjes op Iphone. En dan zeg ik dus wel eens tegen Finn dat ik nu even bezig ben! Echt vreselijk...ik probeer het ook echt af te leren! -We eten soms voor de tv. Ik probeer het al minder te doen...we merkten dat hij aan tafel veel beter eet (Duh!) -Als de katten op het aanrecht zitten geef ik ze een tik. Finn mag de katten niet slaan...maar als hij ze op het aanrecht ziet geeft ie ze dus een tik! Het valt toch best mee? Ow...en ik kan in de auto ook echt beter op mn woorden gaan letten! En ik sla soms mn man als hij een flauw grapje maakt..met als gevolg dat Papa van Finn ook gelijk een knal krijgt! Niet meer doen dus!