Waarin inpakken

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koekenbakker, 20 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekenbakker

8 jun 2018
    65
    39
    18
    Vrouw
    Ik zag net bij de action leuke trolley's/koffers voor de kinderen.... Maar nu gaan we al jaren met grote shoppers op vakantie naar de camping met een gehuurde accommodatie
    Op zich werkt dat prima ieder gezinslid een tas maar dacht mss eens wat anders.

Wat werkt volgens jullie het beste en makkelijkst kwa ruimte in auto en gebruik op vakantie zelf. Meestal pakken we gewoon de spullen rechtstreeks uit de tassen.

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Normaal als we met de auto op vakantie gingen was dat met 1 grote koffer voor ons (volwassenen), 1 koffer voor 3 meiden (zomerjurkjes nemen nauwelijks ruimte in) en verder nog spullen in kratten en shoppers. Zwemspullen bv gaan altijd in een shopper. En we hebben nog een klein koffertje voor de overnachting onderweg, met pyjama’s en toiletspullen e.d.

Nu met zoon erbij komen we flink ruimte tekort in de auto, dus nu voor het eerst met grote dakkoffer op vakantie. En het fijne is dat bij deze vier grote tassen zitten die precies passen in de vorm van dat ding. Verder toch weer een overnachtingskoffertje en waarschijnlijk wat eetspullen voor onderweg in een shopper.

3. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

13 aug 2006
    2.700
    2.382
    113
    Wij gebruiken alleen koffers als we met het vliegtuig gaan, als we met de auto op vakantie gaan is dat niet handig omdat het niet flexibel is. Dat is veel te lastig pakken. Wij gebruiken weekendtassen voor de kleding. Beddengoed en handdoeken gaan in plastic zakken in de dakkoffer (nadat ik eerst de weekendtassen daarmee verder opgevuld heb). Wij verblijven altijd in een appartement of stacaravan, dus op locatie leg ik alles in kasten.

Dus als je alleen maar met de auto op vakantie gaat, dan zou ik het gewoon blijven doen zoals je het nu doet.

Caithy vindt dit leuk.
  4. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

De kinderen hebben allemaal hun eigen handbagage koffer. Wij ook trouwens. Als we lang weggaan nemen we die mee en twee grote koffers. Maar wij vliegen bijna altijd.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    In ( vuilnis) zakken, dat pakt makkelijker in. Mijn rolstoel gaat in de dakkoffer en dan gebruiken we de tassen met beddengoed en handdoeken om het ding vast te bouwen zodat die niet zo rammelt.

6. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Maar daar gaat je kleding toch van stinken?

7. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Als we met de auto gaan, gaat het gewoon in de grote supermarkttassen. Is veel makkelijker de auto en/of dakkoffer inpassen dan met de harde koffers.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Tijdens onze auto vakantie naar een camping, hadden wij 3 koffers mee en een paar van die grote geruite shoppers.
    Heb even een foto hiervan toegevoegd.
    Als je weinig ruimte hebt in de auto....zijn deze super handig.

Bijgevoegde bestanden:

9. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Grappig hier ook gewoon in die grote supermarkt tassen. Dus geen tips voor je

10. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Bigshoppers. Deuken lekker makkelijk in als ze niet vol zitten. Met rits lijkt mij nog handiger.

Wij gaan zelfs een deel van de verhuizing met bigshoppers doen omdat de auto nogal klein is.

11. amy2015

amy2015 Bekend lid

23 feb 2015
    528
    234
    43
    Hier heeft mijn zoontje wel een eigen minikoffer die hij als w op vakantie of als hij logeren gaat altijd mag vullen met zijn spulletjes die hij mee wil maar zijn echte spullen gaan of in weekend tas of koffer mee.

12. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

#12 Grietjenb, 20 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2018
    Waar koop je die? Die zijn wel heel handig!

Ik doe de kleding altijd in weekendtassen. Alle andere spullen gaan in bigshoppers. Die zijn lekker in te deuken en te proppen in de kofferbak.
    De kleding leg ik op vakantie gewoon in de kasten.

consider vindt dit leuk.
  13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Hier alles in weekendtassen of duffelbags. Koffers zijn zo onhandig, nemen veel meer plek in in de auto.
    Zelfs op vliegreis hebben we de laatste paar keer alles in weekend tassen gedaan. Kun je veel meer meenemen.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Deze zijn inderdaad ook super handig. Mijn ouders hebben er een paar van, gekocht op de markt volgens mij.

consider vindt dit leuk.
  15. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.954
    1.291
    113
    We gebruiken wel een koffer, maar daaraast bigshoppers. Vind ze toch erg handig en makkelijk om nog ergens tussen te kunnen proppen als het eigenlijk net niet meer past.

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb ze toen gekocht bij de Wibra.
    Zijn echt super handig.
    Past heel veel in, meer dan in een gewone big shopper, en er zit een rits in.

17. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Als we de dakkoffer gebruiken én gaan kamperen, dan gaat al onze kleding in een vuilniszak. Deze kan dan in de dakkoffer om ruimte besparen (hebben we hard nodig als we onze tent meenemen). Eenmaal op de camping haal ik alles eruit en berg het op in de tent. En verder veel shoppers idd.

Deze vakantie gaan we naar verschillende hotels en dan nemen we wel koffers mee.

18. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    In het dakkoffer gaan van die shoppers zoals hierboven met kleding en handdoeken en 1 weekendtas
    In de kofferbak gaat de kleine weekendtas voor het hotel, de koelbox op stroom, speelgoed en andere losse spullen en een kratje met dingen die ze op vakantie niet hebben

19. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    In weekendtassen gaat kleding . Shopper voor handdoeken etc. Koeltas voor eten onderweg.
    Echte koffers alleen als we gaan vliegen. Naar een park ofzo dan pak wel ook 1 zo'n kratje in met eten/afwasmiddel etc zodat dat niet leeggeknepen word.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    1grote koffer voor ons. En beide kids hun eigen handbagage koffer. En dan ter opvulling de shoppers. Past elk jaar nog prima. Hebben nognooit ruimte tekort gehad. En ook nog nooit kofferruimte tot dak vol zodat jet niet meer door achterruit kunt kijken altijd zo grappig op de snelweg al die volgepakte autos die overduidelijk op vakantie gaan. Bij ons zie jedat niet

Deel Deze Pagina