Ik heb mijn kleine man aangestoken . Ik heb meerdere nachten wakker gelegen van de stomme rotkriebelhoest. Nu heb ik zelf flixotide gekregen en lekker bezig met de ventolin omdat ik asmatisch ben, maar wat kan ik doen om te zorgen dat hij zich niet wakker hoest? Ik geeft nu alleen ff Tussiskind en heb m ingesmeerd met LUUF. Vanmiddag ben ik bij de HA geweest en er was niks bij mij te horen en ook niet bij uk. Dus gewoon en heeeele vervelende virale infectie.
Onze dochter heeft ook veel en lang gehoest, tot een nachtelijk bezoek aan de huisartenspost en ziekenhuisopname aan toe. Wij kregen eerst ventolin van de huisarts. Dezelfde nacht nog werd het zo heftig dat de ventolin niet meer hielp en dus naar de HP moesten. Volgende dag weer naar de HA en die verwees ons door naar het ziekenhuis. Daar heeft ze een middag gelegen aan de saturatie (meet zuurstof gehalte in het bloed) en kwam eruit dat ze een flinke virale luchtweginfectie had. Helaas ging elke verkoudheid die volgde weer gepaard met die nare hoest en uiteindelijk heb ik gevraagd of we haar geen flixotide konden geven. Dit gebruiken wij nu twee maanden en ze hoest praktisch niet meer, terwijl ze ook nu weer verkouden is. Wat een wereld van verschil zeg! Ik was er eerst erg op tegen (wil niet allerlei medicijnen is haar stoppen) maar als ik zie hoeveel beter mij meisje in haar vel zit is dat het wel waard. Als ze ondanks de flixotide toch nog was rochelt gebruiken wij Tussikind en die combinatie doet het bij haar erg goed. Hou je kleine maar goed in de gaten en trek op tijd aan de bel bij de HA als je het niet vertrouwd.