Waarin slapen bij welke temperatuur?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.989
    3.997
    113
    Mijn dochtertje ligt nu nog in haar zomerslaapzak (hema) in een romper met lange mouwen en een velours pyjama aan één stuk.

Haar kamertje is 's nachts zo'n 16-17 graden. 's Morgens voelt ze wel lekker warm aan, alleen haar voetjes zijn wat koud. Maar haar lijfje is wel warm.
    Nou slaapt ze de laatste twee nachten wat onrustig. Ze wordt niet echt wakker en huilt ook niet, maar ze is erg beweelijk en vannacht was ze tussen 4 en 5 ook wat aan het spoken. Ook weer niet huilen, maar ik kon wel horen door de babyfoon dat ze niet rustig sliep.
    Zou dat een teken zijn dat ze het koud heeft?

Als ik haar nu in haar winterslaapzak zou doen. Wat moet ze dan nog aan als het echt gaat vriezen?
    Dekentjes is geen optie, ze wandelt haar hele bed door, draait zowel op haar buik als met hoofd op voeteneinde etc...

Wat zouden jullie je kindje in dit geval aantrekken met een kamertemperatuur van 16-17 graden?

2. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochtertje (13 maanden) is het ook 17 graden, maar ik leg haar toch in haar winterslaapzak hoor! (Ook van Hema) Een romper met lange mouwen, pyjama met lange mouwen, slaapzak én dekentje, en dan heeft ze het goed. En ze heeft overigens niet snel koud, maar 17 graden voelt toch frisjes 's nachts...

3. monica73

monica73 Bekend lid

14 mei 2011
    580
    16
    18
    Mijn zoontje is negen maanden en nu is het ook op zijn kamertje 17 graden. Hij slaapt momenteel in een winterslaapzak van de Hema, een romper met korte mouwen en een velours pyjama. Vorige week had mijn man een romper met lange mouwen onder zn pyjama gedaan, dit was te warm...ik haalde mijn zoontje 's nachts zwetend uit bed.

Als het in de winter echt koud wordt kan ik altijd nog mouwen aan de slaapzak ritsen, maar ik denk dat het niet snel onder de 16 graden op zn kamertje zal worden en anders zet ik de verwarming overdag boven iets open zodat het wat behaaglijker blijft en niet steenkoud..

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.989
    3.997
    113
    De mouwen heb ik inderdaad ook nog achter de hand. En uiteraard kan er ook nog wel een extra broekje aan over de pyjama mocht het echt koud worden. CV kan ook aan alleen heb ik dat het liefste niet, maar goed inderaad overdag aanzetten dat de ergste kou eruit blijft..
    Zal even afwchten wat ze vannacht doet en anders gaat ze ook in dr winterslaapzak. Wordt van de week elke nacht een graadje kouder heb ik net gezien..

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier nu op vakantie en kamertje was tussen de 13 en 16 graden. Hier romper lange mouw, velours pyjama en winterslaapzak met mouwen. Dekentje heeft geen zin want ze ligt niet stil.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.989
    3.997
    113
    Jaa die had ik toevallig net gevonden :)
    Ik las daar datje onder de 19 graden het beste een winterslaapzak kunt gebruiken.... hmm...

Ze lag net wat te draaien, zal zo nog even kijken en anders hevel ik haar nog even over!

Weet iemand of je ook kruiken kunt gebruiken als je geen dekentjes gebruikt? En hoe je dit dan veilig kunt doen?
    (voor het geval het deze winter weer -20 gaat worden..)

8. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ons zoontje is 14 maanden en slaapt s'nacht in een romper met lange mouw, pyjama met lange mouw en een winterslaapzak van Hema (de mouwen nog even niet, die heb ik er afgeritst) daarover heeft hij een lakentje en half opgemaakt een fleecedekentje.. Kamertje wordt s'nachts al snel koud, denk wel rond 16 graden dus dit is wel nodig.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook 16/17 graden

Romper met korte mouw, velours pyjama en winterslaapzak zonder mouwen en als ik naar bed ga doe ik nog dekentje(enkel) tot aan zn middel ongever

Voor in de winter heb ik nog romper lange moiw en de mouwen van de slaapzak en evt dubbele deken

10. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zoontje 16 weken:

Winterslaapzak met mouw
    Romper met lange mouw
    lakentje.

Als het straks gaat vriezen gaat zijn pyjamaatje aan, een dekentje erbij op het bedje.

11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.282
    16.678
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook een meisje van 2 mnd wat de laatste nachten wat onrustiger is en ik me ook al zat te bedenken dat ze het misschien koud heeft.Nu kan zij sowieso niet in een slaapzak omdat ze ingebakerd is maar ik denk dat ik er maar een wollen dekentje bij ga leggen.Niets is zo vervelend dan te koud liggen,brrr.

12. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier is de temperatuur 17 graden. Mijn dochters hebben romper (lange mouw) pyjama en winterslaapzak met mouw.

Mijn oudste sliep de laatste 2 weken ook slecht, dus mouwen eraan geritst en probleem opgelost (hoop ik, is 2 nachten goedgedaan.....)

Met de echte "koude" nachten een deken of verwarming deels opendraaien.

13. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ik zou 's nachts geen verwarming aan doen (ivm kans op wiegendoos)
    Een kamertje voorverwarmen natuurlijk wel (een beetje).

Ik zou nu ook een winterslaapzak doen (evt met alleen een romper eronder).
    Dan kan je in de winter nog kijken. Misschien gaat over 2 maanden een dekentje ineens beter (als extra)

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.989
    3.997
    113
    Gisteravond toch maar overgeheveld naar de winterslaapzak. Daarna heeft ze rustig geslapen. Vanmorgen was ze wel heeeel vroeg aan het keten, al rond 5 uur, maar ze had het nog prima naar haar zin, pas rond half 8 uit bed geplukt.

Ik hoop inderdaad dat als ze wat ouder is er toch weer een dekentje bij kan voor als het echt koud is.

15. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Het lijkt mij erg gevaarlijk om een kruik in bed te laten liggen op deze leeftijd! Het is wat je zelf zegt: ze kan het hele bed rond, dus ook met de kruik gaan spelen.

Mocht het kouder worden dan zou ik van tevoren de kamer iets verwarmen. Romper lange mouw, dikke pyjama en een winterslaapzak met mouw. Dat zal toch echt wel genoeg zijn toch?

16. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    18/19° op kamertje, winterslaapzak Hema met mouwen, romper korte mouw, pyjama en geen deken! Hoeft niet met slaapzak.

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ohjee, doe ik mijn meisje dan te weinig aan? Ik lees allemaal over winterslaapzakjes en velourse pyama's :$
    mijn meis heeft aan: romper zonder mouw, katoenen pyama, dun slaapzakje (zomer denk ik dan?), en een lakentje en dekentje erover...
    Ze voelt tijdens/na het slapen wel gewoon warm aan in haar nekje en haar lijfje ook, alleen haar handjes zijn altijd echt ijssssskoud.. Is dat een teken van kou?

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.989
    3.997
    113
    Zomerslaapzak + deken staat volgens mij gelijk aan een winterslaapzak hoor ;)
    Daarnaast denk ik dat een velours pyjama nou niet direct heel veel warmer is dan een katoenen. (is velours niet ook gewoon katoen?)

Koude handjes is volgens mij niet erg hoor, heeft met de doorbloeding te maken. Als het lijfje maar lekker warm is.

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Koude handen,voeten en neus was niet erg zei het cb hier tegen me.

20. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Oh oke pfieuwww :) ik dacht al bijna dat ik een slechte moeder was omdat ik mijn dochter zou laten bevriezen s'nachts ;)

Ga toch maar wel op zoek naar zo'n dikke slaapzak voor als het echt koud wordt.. Heb tenslotte mijn eigen winter dekbed er ook weer opgelegd. Zo te lezen hebben ze die bij de hema voor weinig???

Deel Deze Pagina