waarop koken jullie in de tent

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door brenda1976, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik ben erg benieuwd waar jullie op koken. Gewoon gasfornuisje? speciale pitten?
    wat bevalt jullie goed?

2. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    wij hebben 2 van deze maar dan van de action(vorig jaar gekocht).
    we zetten ze op een tafeltje buiten als het regent in de deuropening van de tent.
    thuis hebben we ze ook al gebruikt tijdens de verhuizing en vorig jaar met vakantie een week, en dit jaar gaan ze weer mee.

3. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Wij hebben een 2 pits gasstelletje. Bevalt prima als het regent zetten we hem onder de luifel.

4. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Wij hebben een 3pits gasstel van Campingaz en een mini scottelbraai.
    Beiden werken op gas.
    Wij koken altijd onder de luifel, mijn man heeft een soort campingkeuken gemaakt. Scottel staat altijd voor de tent.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij koken op van die gasbranders (2 kleintjes) en zetten hem sinds we kinderen hebben op de aanhanger. Lekker hoog en stabiel. Toen we nog geen kinderen hadden zetten we ze in het gras. We koken altijd buiten, binnen vinden we niet fijn.

6. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zelf hebben wij ook een 2 pits gasfornuisje én zo'n mini scottelbraai. Alles op gas dus en dus buiten koken.

Vrienden hadden afgelopen vakantie een elektrisch fornuis met 2 platen en dat was toch ook wel enorm makkelijk, vooral omdat je dan dus makkelijker binnen kan koken. Moet wel zeggen: gas gaat sneller, maar ach, op vakantie heb je alle tijd ;)

7. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
  8. miepje21

miepje21 Actief lid

20 mrt 2008
    344
    0
    0
    Verzorgende C
    Hoi

Wij hebben een skottelbraai en ik vind dat echt ideaal. Je kunt er alles op maken. Wij hebben er ook zo'n rekje bij dat we daar een pan op kunnen zetten te koken; zoals aardappelen of eieren. Ik zou hem echt niet meer willen missen. We maken er alles op, van pannenkoeken tot macaroni!

Groetjes

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
  10. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    een 2 pits op een gasfles van Camping gas.
    Koken altijd buiten.

11. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Wij hebben een brander van Coleman. Deze werkt op onder andere benzine, superideaal als je bijvoorbeeld naar een land gaat waar campinggas slecht of niet te verkrijgen is (noorwegen bijvoorbeeld) Nog een voordeel: het eten is supersnel klaar!

Deze is het:

Coleman Unleaded 2 Burner Stove / / Ik Ga Op Reis

12. tulip

tulip Niet meer actief

een 3 pits gasstel van campinggaz, die staat op poten en dan kan ik er nog kratten onder kwijt.

13. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Wij hebben gewoon zo'n klein gasflesje met een pitje erop.....en we hebben een grillplaat mee,....daar gaat al het vlees en eieren enzo op en op het pitje de rest. Maar vaak eten wij sla met een stukje vlees en stokbrood:D dus echt een kookstel...nee.
    Máár nu er 2 kinderen zijn en we volgend jaar weer met onze eigen tent willen gaan kamperen, komt er denk ik wel een skottelbraai, kan ik net even wat meer varieren met de maaltijden;)

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.158
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook hier trouwe skottelbraai fans. We gebruiken hem ook vaak thuis, dus het is echt een goede aanschaf geweest. Voor op de camping hebben we ook een 1pit-gasstel als we een sausje willen maken of water wilken koken voor koffie / thee. Wij koken trouwens nooit in de tent, altijd buiten. Mocht het regenen dan staat de hele handel onder de luifel. Ik vind dat toch een wat veiliger idee.

15. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

kan je met de cadac carri chef ook voor hele kleintjes koken, of heb je dan toch pannen nodig?

16. Female

Female Niet meer actief

Een campingkastje waar we een tweepits gasstel op zetten. In de voortent zeg maar (We onder luifel maar buiten)

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    een 2 pits gasstel op poten van campinggaz. Er zit een rekje onder waar je je pannetjes op kwijt kunt en er zit ook een grilplaat bij die je ipv de 2 gaspitjes kunt gebruiken, ideaal!

Vroeger hadden we zo'n klein campinggazpitje die je op een gastankje schroeft, maar daar hebben we een eng ongeluk mee gehad waarbij het tankje openscheurde, het gas ontsnapte en er een enorme steekvlam ontstond pal naast onze tent. Gelukkig kostte het alleen maar mijn man zn wenkbrauwen en een gesmolten flesopener.... maar sindsdien ben ik als de dood voor alle soorten kampeer-kooktoestellen!!

18. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    coleman 2 pits stove op benzine. Ideaal zeker omdat wij een camping op 1000m hoogte hebben en gas branders daar minder snel zijn. Bij ons staat hij wel hoog op een soort keukenkastje en als we aan het koken zijn mag de kleine niet in de tent.

Deel Deze Pagina