Bijna 8 maanden en alleen maar fruit eten...

Discussie in 'Voeding' gestart door Ago, 5 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ons mannetje is bijna 8 maanden oud. Ik ben nu twee maanden bezig met de bijvoeding. Fruit eet hij heel graag, maar groente of brood krijg ik er met geen mogelijkheid in. Ik heb het zelf gemaakt en uit potjes gegeven maar hij wil het beide niet eten.

Hij eet zowieso alleen nog gepureerd eten. Geprakt of hele stukken heeft steeds kokhalzen met 9 van de 10 keer braken als gevolg... :( Hij krijgt het dan gewoon niet weg. Als er bijvoorbeeld een stukje soepstengel of brood achterop zijn tong beland gaat het mis en komt alles wat hij daarvoor gegeten/gedronken heeft er weer uit...

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
    Wortel, bloemkool, broccoli, courgette, aardappel, etc.
    Brood, soepstengel, pap.
    Heb het zo gegeven, met melk gemengd, met appelmoes, etc. Maar ik krijg het er echt niet in...
    Brood wil nog wel eens lukken als ik het volledig door een fruithap meng, maar dan is het meer fruithap met kleine stukjes brood.

Ik heb het qua momenten ook gewisseld (honger, direct na de borstvoeding, uurtje na de bv, etc.). Maar dat maakt dus ook geen verschil.

Wie herkent dit en heeft er tips?

2. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Geef je fruithapje altijd 's ochtends en groente later op de dag? Misschien eens groente aanbieden op het moment dat je normaal fruit geeft?
    Kan helaas niks voor je bedenken waar het aan kan liggen, vreemd zeg. Lastig voor je.

Misschien eens pompoen en zoete aardappel (bataat) proberen. beetje zoetig van smaak.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter at tot ze 14 maand was enkel groente, en banaan. Niets anders van fruit. Ik ben het gewoon altijd blijven aanbieden, en plots at ze het wel. Dus ik ben geneigd te zeggen dat het wel goed komt

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    En als je zelf een bospeentje kookt en pureert en dan door een fruithapje?
    Lekker zoet.
    Misschien wat fruit met groenten combineren?
    Mijn zoon at ook weleens appel/wortelhapje bijv.

Deel Deze Pagina