mij zus stook!

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Jan 12, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zus stookt in de relatie tussen mij en mijn moeder!
    En ik word er spuugzat van! Eerder liet ik het allemaal maar bekomen en gooide het op jaloezie van haar kant.
    Maar ze gaat nu toch te ver!

Mijn moeder heeft contact meer met haar zus en vader, maar ik wel en ik kom ook regelmatig daar, mijn moeder zegt daar vrede mee te hebben.
    Ik heb mijn tante in mijn vriendenlijst op hyves staan en ze krabbelt me soms of reageerd op mijn www's.
    Nu speelt mijn zus dit allemaal door naar mijn moeder!
    Ech zo laag van haar:$. Mijn moeder was gisteren dus boos op mij omdat mijn tante op mijn www's reageerd. Ik heb haar gevraagd hoe ze dit wist dat had mijn zus verteld.

Aan de ene kant moet ik er om lachen omdat het zo zielig is, maar aan de andere kant denk ik waarom doet ze zo gemeen en moet ze stoken?

Ik weet niet wat ik met mijn zus haar gedrag aan moet...moet ik het zo laten? Praten heeft geen zin...daar hebben ze bij ons nooit van gehoord ze kunnen alleen maar gillen en huilen.
    Ik vind het ook belachelijk dat mijn moeder zich zo laat beïnvloeden!

Weet ook gewoon niet hoe ik me hierbij moet voelen, aan de ene kant maakt het me verdrietig en boos, maar aan de andere kant moet ik er zo om lachen omdat ik wel weet dat het een teken van zwakte is van haar kant.

2. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    jeetje wat een rot situatie!
    wil je alleen een dikke knuffel geven!

3. mamabeer

mamabeer VIP lid

Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik denk dat je of erover kan gaan beginnen bij je zus maar dat zal waarschijndelijk een welles niettes verhaal gaan worden.

Of het gewoon laten rusten en ooit zal je moeder het mss inzien waar ze mee bezig is.

En waar sommige mensen tegenwoordig een grote roddel al van kunnen verzinnen:( over een www ze had vast niks beters te doen

4. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

Oct 8, 2008
    2,448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Ik zou me er niet zo druk om maken.

En een roddel is het toch niet? Het staat op een open pagina, dus geen geheim. Moeders weet dat er contact is met tante, dus die mag gewoon toch ook reageren op dingen?
    Daarnaast heeft je zus het misschien ook helemaal niet zo slecht bedoeld? Ik kan me voorstellen dat wanneer er iets opvallends stond ofzo, dat ik ook zou zeggen: He weet je wat tante schreef aan...
    Ik weet niet of dat meteen ook gestook is.
    Maar jij kent jouw zus en de situatie natuurlijk beter.

Ik zou het lekker laten denk ik.

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Nou nee dan ken je me zus inderdaad niet, die doet dit zeker om te stoken. En heus niet met goede bedoelingen...daar ken ik haar helaas te goed voor.

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    o wat een naar trekje van je zus zeg!
    ik zou proberen er geen aandacht aan te schenken en lekker omgaan met je tante als jij dat wilt. vindt jou moeder ook wel kinderachtig dan. zij heeft ruzie met haar zus maar jij toch niet met je tante! erg egoistisch vind ik dit van hun.
    rottige situatie meid...

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    wat vervelend zeg.. getsie!

wat ik zou doen..

zus uit vriendenlijst van hyves en profiel op alleen vrienden zetten.. kan er ook niets meer doorgebrieft worden..

8. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    Jammer dat je moeder er zo op reageert. Ze weet dat je contact hebt en vind dit goed, snap dan niet zo goed dat je op het matje geroepen word. Je mag toch zelf wel bepalen met wie je omgaat en praat?

Denk dat je het tegen je moeder moet zeggen, duidelijk maken dat jij wel graag contact wil. En dat ze zich niet zo moet laten beinvloeden door jou zus. En je zus ff lekker laten voor wat het is!

9. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zou krabbelen naar mijn zus dat ik het erg kinderachtig vind dat zij hyves misbruikt om te stoken tussen jou en je moeder en dat je haar daarom verwijdert van je hyves (immers dat doen vrienden niet) en dit wel per krabbel doen zodat de rest mee kan lezen ;)

en je moeder vragen waarom ze zo'n ophef maakt over een roddel, terwijl ze tegen jou zegt dat ze vrede heeft met de situatie..

succes

10. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik zou je zus laten voor wat ze is. Haar enige doel is stoken tussen jou en je moeder.
    Praat met je moeder. Leg haar uit dat jij nog wel contact hebt met je tante en dat je tante reageerd op berichtjes van jou. Je moeder heeft aangeven dat ze weet dat jij nog contact hebt met je tante en dat ze dat oke vindt. Dus waar ligt dan het probleem?

11. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

dit komt mij bekend voor alleen dan mijn nichtje die stookt bij mijn broer en dus ook wint das nog het ergste, ik heb een gedichtenbundel uitgeven, en daar was een krantenartikel over alleen staan hier wat foutjes in heel netjes gerectificeerd door de journalist, en nog blijven ze er over vallen dat ik lieg en bedrieg en niet zwanger ben( dit vind ik de grootste stunt en daar lag ik heel hard om want als er iets is wat duidelijk te zien is is dat ik zwanger ben..

maar ik ken het en ik moet zeggen dat ik het contact verbroken heb. ik heb geen behoefte aan familie die me zwart maakt.

12. Rayna

Rayna Actief lid

Dec 21, 2009
    314
    1
    0
    Studente
    Amsterdam
    Misschien kun je je zus aan mijn schoonmoeoder voorstellen kunnen ze lekker een stokersclubje beginnen..

Nee ff serieus, ik zou er niet te veel aandacht aan geven want dan word het juist erger en geniet je zus daar alleen maar van als je er gewoon schijt aan hebt is de lol gauw voorbij..

Tuurlijk is het erg vervelend maar ja zulke mensen zijn er nou eenmaal heel zielig en jammer voor hunzelf..

13. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

Oct 18, 2007
    12,598
    1,244
    113
    Gelderland
    Ik zou haar er direct mee confronteren en ook vragen wat haar motieven zijn. En misschien toch ook nog een gesprek aangaan met je moeder, want waarschijnlijk laat ze niet het achterste van haar tong zien wat betreft jouw contact met haar zus. Laat haar eerlijk zijn over haar gevoel wat dat betreft en dan kan jij daar doen wat je er mee wil doen....dan heeft je zus ook geen ruimte meer om te stoken. Succes want het is echt een gemene streek!

14. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Hey meid,
    Heb al vaker dingen van je gehoord over je zus.
    Kan me voorstellen dat je het helemaal beu bent.
    Als ik jou was zou ik me van haar een beetje afzijdig houden...en het contact beperken.

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ze kwam net langs op de koffie!
    Heb gedaan alsof me neus bloed...maar bah wat walg ik ervan.
    Ze deed zo poeslief tegen me!

Ik heb het al vaker met mijn moeder over het contact met mijn tante en opa gehad..er zijn wel vaker woorden hierover geweest.
    Heb mijn moeder toen ook duidelijk gemaakt dat dit mijn keuze is en dit niks persoonlijks is tegen haar. Ze heeft zich zoals zij zei erbij neergelegd, maar ik denk niet dat ze zich erbij neergelegd heeft want anders reageerd ze ook niet zo op de verhalen van mijn zus.

Ik kan wel weer met haar gaan praten, maar daar zit ik tegenop mijn moeder betrekt alles op zichzelf en gaat direct huilen en schreeuwen en daar heb ik gewoon geen behoefte aan. Dan voel ik me net haar moeder die de wijs moet zijn.

Ik zet het allemaal van me af, en probeer hun zoveel mogelijk op een afstand te houden...iets wat ik al wel een tijdje doe omdat ze met te vaak gekwets hebben.

16. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    is je zus net langs geweest of je moeder?

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Mijn zus is vanochtend langs geweest...ze stond me in 1 keer voor de deur voor een kop koffie ;)

18. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik heb dit dus met mijn halve familie ik heb er even afstand van genomen ik werd er moedeloos van

19. lianda

lianda Fanatiek lid

Jun 6, 2007
    2,367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Zo nou hier ook 1 die een lief zusje heeft die ook erg van stoken houdt in de relatie tussen mij en mijn moeder.
    Mijne is zelfs zo erg dat ze ons tegen elkaar opzet en als ik er iets van zeg krijg ik als antwoord huh ikke niet hoor.
    Die van mij is trouwens ook een flinke leugenaar liegt en bedriegt alles bij elkaar.
    En tot overmaat van ramp besteld zij ook nog eens spullen op mijn naam en op die van mijn andere zusje en zo krijgen wij een rekening van zooi die wij nooit gehad hebben.
    Tja alleen heeft zij de pech dat zij dit op haar eigen adres laat afleveren.
    Ik heb zelfs al aangifte voor valsheid in geschrifte gedaan!
    Het is mijn zusje maar zoiets gaat mij gewoon te ver.
    Wat ik gedaan heb is contact verbroken en dit zal ook niet meer gelijmt kunnen worden daarvoor heeft ze teveel gedaan!

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Jeetje Lianda! Dat is wel heel erg heftig!
    Groot gelijk dat je het contact hebt verbroken.

Ik weet gewoon niet wat m'n zus tegen mij heeft wat ik haar misdaan heb. Waarschijnlijk is ze niet zo blij met haar eigen leventje en probeerd ze in die van mij te stoken zodat ze zichzelf wat beter kan voelen.

Manlief zegt dat ze gewoon jaloers is...ach zou kunnen maar zou wel heel kinderachtig zijn.

Share This Page