Hoi dames Vraagje; vriend is militair. Nu zeiden ze vrijdag op kantoor tegen hem dat hij een samenlevingscontract moest regelen ivm meer reiskosten, dingen geregeld voor uitzennding e.d. Vriend zegt tegen mij dat dat ook zonder notaris mag, maar op internet lees ik dat het dan niet geldig is? Hij is vandaag niet p kazerne (volgende week pas) dus kan het niet navragen. En wil het wel zo snel mogelijk geregeld hebben.. Iemand die het weet? Liefs x
Volgens mij moet je dit bij de notaris vast leggen. Ik weet niet hoe het geregeld is met pensioen etc mocht hij komen te overlijden en of een samenlevings contract dan voldoende is. Kwa kosten zou je ook nog na kunnen denken om op een gratis dag te trouwen. Dit is vaak goedkoper dan een samenlevings contract en weet ik zeker dat alles voor later ook goed geregeld is. Maar het is maar net wat jullie zelf willen
Je moet het idd bij de notaris vast laten leggen. Je kunt voor jezelf wel een contract opstellen, maar dat is niet geldig. Volgens mij zit het pensioen hier ook in verwerkt, maar dat weet ik niet zeker. Het is idd voordeliger om gratis te trouwen. Ons samenlevingscontract kostte destijds 255 euro. Het is maar net wat je zelf wilt.
samenlevingscontract geeft dezelfde rechten als huwelijk. wij hebben het toen bij de notaris gedaan volgens mij wel verplicht...
Samenlevingscontract moet inderdaad bij de notaris. Daarna moet je het partnerpensioen regelen. Dat gaat niet automatisch.
Dit is niet helemaal waar! geregistreerd partnerschap heeft dat wel, maar een samenlevingscontract niet (altijd) dezelfde rechten als een huwelijk. dat ligt eraan wat jullie zelf in het samenlevingscontract willen vastzetten, niet alles hoeft erin namelijk. alleen de dingen die jullie belangrijk vinden.
Samenlevingscontract heeft niet dezelfde rechten als een huwelijk. Een geregistreerd partnerschap wel. Ook dat kan je op een gratis dag doen en dan zijn de kosten minder dan die van een samenlevingscontract. je regelt dan ook andere dingen. Bij een samenlevingscontract ben je dus altijd de kosten van een notaris kwijt. En die zijn niet goedkoop. Wij waren 500 kwijt.