Waarmee dweilen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door MissyC, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbella

Marbella Niet meer actief

Oh, dat klinkt ideaal! Ik ben even gaan rondkijken en zie dat ze verschillende varianten hebben. Zie hier bijvoorbeeld:

wehkamp.nl - hét online warenhuis van Nederland

Moet er nog even achter komen wat het verschil (los van sommige extra accessoires) dan precies is, want het prijsverschil is behoorlijk groot.

2. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0

Nou dat heb ik ook he. Heb alleen maar strepen. Heb er zelfs 2 verschillende geprobeerd die van mij en die van mijn vriendin. Alleen maar strepen.

Dus nu ben ik wel een beetje huiverig ook met stoomreinigers.

Maar welke type hebben jullie?

3. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik zit ook al langer te denken om een stoomreiniger aan te schaffen. Maar er zijn zoveel verschillende van alleen al karcher.
    Dus ik ben ook wel benieuwd welk type jullie hebben.

4. Jolina

Jolina Niet meer actief

Maar is zo'n stoomreiniger veilig voor laminaat dan?

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    mits je hem niet op dezelfde plek laat staan en laat stomen wel veilig hoor, maar ik merk hier dat de bovenste glans eraf gaat. soort laklaagje...heb ik duur spul voor gekocht 1 flesje en eens per jaar doe ik daarmee dweilen, glans weer terug! was van de leverancier zelf...hij zei eens per maand en de rest met water dweilen, maar daar was het me te duur voor ;)

verder hebben wij laminaat voor intensief gebruik, hoge hakken enz mogen erop.....dus slijt heel weinig. Krassen enz kun je weg poetsen met beetje meubelwas.....maar ligt dus ook beetje aan je laminaat denk ik.

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hier ook dure laminaat dus wat dat betreft.

Maar bv een stoffen bank... Zou die daar niet ook fijn voor zijn vraag ik me af? Zo'n stoomreiniger

7. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    oh ja hoor! heerlijk! mijn schoonzusje doet het elke week, ivm hond ff de bank afstomen. geurtjes eruit en schoon!

Bij mijn bank helaas niet meer te redden hahaha, een witte met 2 kindjes.....oei...

8. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Hier t zelfde met de ramen... Pokkeding
    Over de stoomreiniger wel tevreden!!

9. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Hoe doe je je bank ermee dan??

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    met het stof mondstuk... ;)

11. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Welke type hebben jullie dan? Ik wil laminaat en mijn bankstel doen.

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    eentje van het tellsell kanaal, dus kan je in karcher niet informeren...maar voor mij werkt deze goed!

13. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    ok en daar ben je ook tevreden over. Ik ga even googlen

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb ook een stoomreiniger, omdat meiden van hier zo tevreden waren..

En, ik vind het een bagger ding:p Gebruik hem werkelijk nooit.
    Ik had hem gekocht voor ramen en de frituurpan enzo.
    Frituurpan maakt hij niet schoon, vet blijft zitten.
    Bij de ramen krijg ik strepen omdat het water er langs loopt.
    De vloer wordt onwijs nat na het dweilen.
    Als ik de mat doe leg ik er handdoeken onder..

Al met al, een beetje een miskoop:p

Heb er 1 van karcher, geen idee welk type, kan ook niet kijken want hij staat bij mijn schoonmoeder:p

15. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Heet water met druppeltje dreft en scheutje dettol. Leifheit dweil en we hebben plavuizen.

16. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Welke karcher hebben jullie? En kan je hier ook goedkopere doeken op gebruiken of moeten het karcher doeken zijn. Die zijn namelijk best prijzig.

17. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Kan iemand een linkje geven van zo'n Karcher ding? Vriendin zoekt er een.

18. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
  19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb een karcher SC1000. volgens mij dezelfde als de link, alleen een ouder type.
    superding. ik doe er alles mee. gordijnen, stoffen meubels, matten, vloer, speelgoed, ramen enz.
    bij de ramen trek ik hem wel nog na met een trekker en geen strepen. (trouwens niet aan te raden als het buiten vriest, dan kunnen je ramen springen;))

ik gebruik hem in princiepe overal voor. kleine borsel erop met de doek en doe zo alle deuren ermee. vuil is er in 1 streek vanaf. ik ontdooi er de vriezer mee;) waar ik normaal meer als 1,5 uur stond te k*tten, ben ik nu in 15 min klaar. spullen even in de koelkast, stoomreiniger erop en er vallen hele blokken ijs vanaf. eruit halen, vriezer op snelstand en spullen erin. klaar is kees.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik gebruik zelf gemaakte doeken. ik heb een karcher SC1000. die doeken van karcher zijn maar dunne vodjes. en zwaar irritant. je moet ze klemmen op de voet van de reiniger en die doek gaat bij mij tijdens het dweilen altijd schuiven.
    mijn moeder heeft doeken gemaakt. gewoon van badstof of van die grote microvezel doeken die je voor een prikkie bij de action koopt. ik klem ze alleen niet. mijn moeder heeft er een soort zakken van gemaakt. zeg maar een washand idee. voet schuif je erin en dan met een klittebandje dicht. werkt echt super. en is hij vuil, dan draai je de vuile kant boven en kan je weer verder.

Deel Deze Pagina