Boodschappen in Duitsland doen ...

Discussie in 'De lounge' gestart door Meral, 9 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik zou graag eens per maand flink wat boodschappen in Duitsland willen doen, hoe zijn jullie ervaringen?
    Is er echt meer keus tussen producten en is het echt een stuk goedkoper?
    En zo ja, welke supermarkt raden jullie me aan?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gebruik de zoekfunctie van t forum eens... hier wordt vaak naar gevraagd. ;)

Maar.... drogisterijprodukten zijn over het algemeen een stuk goedkoper in D. Het scheelt mij bijvoorbeeld op een potje NiveaQ10 dagcreme vaak al 5 euro! Luiers zijn ook stukken goedkoper en luierdoekjes van Lidl schelen bijv 50 cent op een verpakking.en dat vind ik echt teveel om t dan in NL te gaan halen;) Wasmiddel haal ik meestal in grootverpakking in de aanbieding. Afgelopen week had Lidl-De bijv de Ariel vloeibaar in de aanbieding, 65 wasladingen voor 11,99
    Dit zijn maar een paar voorbeelden voor drogisterij-artikelen.

Bakprodukten: wanneer je graag mag bakken dan zou ik zeker eens in D kijken. te kust en te keur en niet al te duur. Let er wel op dat DrOetker uiteraard wel duur is, maar de B/C-merken zijn eigenlijk net zo goed.

Koffie: in Nederland halen! Ik vind t lekkerder en t scheelt een slok op n borrel.

Benzine tanken in Duitsland, Diesel is de laatste paar weken weer goedkoper in Nederland. Maak gebruik van de clevertanken-app of de billig-tanken-app voor de actuele prijzen.

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier zijn inderdaad meerdere topics over :)

Wij doen graag een rondje Real - Lidl - Aldi Süd in Duitsland. Real voor de meer luxe producten, bakproducten, andere soorten kaas etc. Creme Paradies van Dr. Oetker, even opkloppen met koude melk en je hebt een superlekkere mousse of je gebruikt het als taartvulling. Je hebt ook vanillesuiker met echte vanille daar. Mijn man koopt er Jacobs koffie, die kun je hier niet krijgen. Saladekruiden zijn superlekker, niet te vergelijken met hier. Chocola, veel soorten chocola ;). Bij de Lidl en Aldi hebben ze deels dezelfde producten als hier maar ook andere dingen. Met name bij de toetjes (voor kinderen) veel lekkere keuzes en heel betaalbaar. Brood als je van zuurdesembrood houdt ;) maar ook heel lekker de echte knapperige Duitse harde broodjes, bij de bakkerij van de Lidl, yum. Wij gaan maar één keer in het half jaar maar het is wel echt een uitje, haha.

4. minon

minon Niet meer actief

Zwitsal is ook duurder hoor ik wel eens. Verder geen ervaringen. Wij wonen te ver weg.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zwitsal hebben ze niet in Duitsland... ik heb het in ieder geval nooit kunnen vinden ;)

En inderdaad de saladekruiden zijn errug lekker,.

En wat ik nog vergeet.... de alcoholische dranken zijn ook stukken goedkoper als in NL.

Deel Deze Pagina