Verzekeraar belt dat we schade hebben gereden??

Discussie in 'De lounge' gestart door Picolientje, 24 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Hi, mijn man wordt net door de verzekeraar gebeld met de mededeling dat hij schade zou hebben gemaakt bij een andere auto.

Het zou begin augustus zijn gebeurd dmv een bijzondere verrichting, dus parkeren of van baan wisselen bijvoorbeeld. De exacte dag was toen wij alleen 1x keer naar de stort zijn gereden met een kleine aanhangwagen. Mijn man weet van niks, wij hebben verder geen schade of iets ook. Het komt echt compleet uit de lucht vallen.

Nu gaan ze het verder uitzoeken en ik heb geen idee wat we nu kunnen verwachten. Ze kunnen ook geen informatie vertellen. Iemand hier wel eens ervaring mee gehad??

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Geen ervaring mee maar ik zou echt wel harde bewijzen willen hebben waar ik op kan zien dat ik t was.

Zeker als dit begin augustus is gebeurd. Is al 2 maanden verder. Dikke doei dat ik ze geloof op hun woord.

Konden ze ook niet zeggen waar t was gebeurd dan vanuit hun verhaal? De datum oké maar echt de plaats waar zij schade hebben gekregen.

Ik zou je rechtsbijstand ook even bellen voor hulp.

3. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Dat vind ik dus ook zo vreemd. Dat we het nu pas horen. Ik kan me alleen inbeelden dat er camerabeelden zijn. Als evt getuigen zo vlot waren om een kenteken te noteren, moet de klap dus hard genoeg geweest zijn om te horen. En dan had mijn man dat echt wel gemerkt. Idem als het de eigenaar van de auto zelf had gezien. En waarom inderdaad nu pas? We gaan de rechtsbijstand maar bellen inderdaad

4. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Verzoeken om bewijzen, foto’s van de schade evt camerabeelden dat het gebeurd is door jullie auto en jullie bijzondere verrichting. Inclusief locatie en tijdstip. Zonder bewijzen schade niet erkennen en dit ook duidelijk naar je verzekering terugkoppelen.
    Heb je geen rechtsbijstand bij de autoverzekering zitten? Zowel kunnen die dat oppakken en hoef je niet apart de rechtsbijstand in te schakelen.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Daar zou ik ook bewijs van willen, sowieso specifieke locatie en tijd, en waardoor ze weten dat het jullie auto was etc.

6. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou absoluut ook meer info willen. Dit klinkt allemaal heel erg vaag en zou zomaar een rare scam kunnen zijn.

7. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Klinkt als onzin. Lijkt me dat ze je een brief zouden sturen...

8. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dit!

Mijn zoontje heeft laatst schade gemaakt aan de auto van de buurman. Dit gelijk gemeld bij de verzekering en de buurman heeft hiervan een brief gekregen hoe en waar hij alles kon claimen. Ook wij hebben een brief ter bevestiging etc gekregen.

Aan de hand van je kenteken kunnen ze zo je adres achterhalen. Je hoort van dit soort zaken altijd schriftelijk bericht te krijgen.

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Klinkt als oplichting. Je hoort altijd schriftelijk bericht te krijgen. Krijg je ook aan de telefoon het bedrag en naar welke rekening het over te moeten maken.
    Zou zeggen bel de verzekering eerst met een andere telefoon of ze wel gebeld hebben, want regelmatig komen er dit soort oplichtingspraktijken aan het licht en het lijkt net echt.

MaMa, famofthree, Tweekids en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Raar verhaal! Ik zou inderdaad vragen om foto's, plaats, tijd, noem maar op en rechtsbijstand inschakelen. Voor mijn gevoel klopt dit niet...

11. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Dit inderdaad! Klinkt als oplichterij...

12. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn schoonvader heeft jaren geleden een brief gehad dat hij schade had gemaakt met zijn motor ergens boven in nederland. Wij wonen zelf in het zuiden van het land en op de betreffende dag gingen ze op vakantie en waren dus onderweg naar oostenrijk met diezelfde motor op de trailer. dit konden ze bewijzen. Er bleek dus een fout te zijn gemaakt met het noteren van het kenteken en de kosten zijn dus niet verhaald op hun.

13. Picolientje

Picolientje Actief lid

14 mrt 2017
    301
    261
    63
    Bedankt voor jullie reacties. Het was wel echt onze verzekeraar, want mijn man heeft daarna teruggebeld naar het nummer dat op de site staat. Ik vermoed dat het kenteken verkeerd is genoteerd, of dat het om een poging tot fraude gaat. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit klopt.

Heb gewoon geen zin in gedoe en ik kan er slecht tegen dat ik nu niet weet wat ons nog staat te wachten:mad: Straks trommelen ze willekeurige 'getuigen' op, en dan?

Maar goed..wij hebben verder geen schade aan de auto (de auto is zwart dus dat zie je snel), het is al van 2,5 maand geleden en we weten gelukkig waar we waren die dag dmv appjes nalezen naar elkaar en naar toevallig mijn moeder die ik vertelde waar ik mee bezig was:p

Meijtje, Lisa280887 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Screenshots maken van jullie gesprekken met tijden erbij. Voor t geval de tegenpartij zegt het was om 2 uur en jullie waren er om 10 uur.

Succes met de hele rompslomp, niet leuk!

Picolientje vindt dit leuk.
  15. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.779
    3.907
    113
    Joh, zo dramatisch is het allemaal niet. Waarschijnlijk is foutief jullie kenteken genoteerd maar jouw verzekeraar zit er net zo min op te wachten om voor een schade op te draaien die niet door jullie veroorzaakt is, als jullie zelf. Zij zullen nu terug gaan naar de tegenpartij en zeggen toon maar aan want mijn verzekerde geeft aan dat het niet mogelijk is dat zij de schade hebben veroorzaakt.

Fuddey en Picolientje vinden dit leuk.
  16. SpringDing

1 sep 2018
    72
    51
    18
    Vrouw
    Adem in adem uit.
    Foutje gemaakt kan gebeuren. Die verzekering zit er ook niet op te wachten om uit te keren.
    En met willekeurige getuigen alleen kom je er niet als er een claim ingediend is.
    Er moet echt wel meer bewijs zijn dan iemand die zegt dit gezien te hebben.

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Hopelijk is het dan snel de wereld uit en opgelost. Ik snap dat je niet op die rompslomp zit te wachten. Even alles opsnorren. Het liefst met foto's rond dat tijdstip en laat hun maar eens bewijzen dat je op die andere plek was.

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Vervelend hoor.
    Kan me best voorstellen dat je er zenuwachtig van wordt, maar probeer je niet druk te maken.
    Laat ze maar met bewijzen komen.

Deel Deze Pagina