Hoi, Hier t zelfde probleem. Geen echte eczeem maar wel heel droog en snel jeuk. Heb aan de apotheker de droge plekjes laten zien, komt nu ook door maillootjes en leggings dus weinig echt luchten van de huid. Heb vaseline/lanette creme, 2 of 3x per dag smeren. Verder alles parfumvrij. Ook vaseline/lanette olie voor int badje. Droge plekjes voor het badje insmeren met pure vaseline. Na t badje niet droog wrijven maar deppen en meteen insmeren met vaseline/lanette creme. Wat zemelen in een oud stuk panty doen en in badje leggen helpt goed tegen de jeuk. Tijdens middagslaapje alleen in romper zonder pyama in de slaapzak, dan kan t wat beter luchten. En verder in huis lekkere wijde pyama aan, niet te warm of te strak op het lijfje kleden want dan gaat het schuren tegen de huid en wordt het extra droog. T helpt hier allemaal wel goed maar echt helemaal over gaat t niet. Dat komt pas weer als het beter weer wordt en de beentjes lekker in de buitenlucht kunnen. Succes ermee, hopen dat t snel verbetert
Ik heb niet alles doorgelezen en weet dus ook niet of dit al voorbij is gekomen Smeersels van Zwitsal en huismerken vermijd ik zo goed als altijd, door de parfum en andere toevoegingen droogt het bij mijn zoontje alleen meer uit. Wij smeren altijd met cacao boter en als het echt mega droog is: purol. Vooral de purol doet wonderen
Ik gebruik de zachte creme van de etos (grote pot, eigen merk) en dat bevalt hier prima. Ik zal niet beweren dat het ervan over gaat maar het geeft toch behoorlijk verlichting. Ik ben er erg tevreden over.
vaseline cetomacrogol creme is heerlijk voor de droge babyhuidjes. Voor een recept naar de huisarts is zonde van zowel jouw eigen tijd als die van de huisarts, je kan het gewoon zo bij de apotheek halen voor iets van vier euro per tube - doe je best even mee.
Oculentum simplex, super spul! Voorgeschreven door de kinderarts, maar zal je zo ook wel bij de apotheek kunnen krijgen. Eva haar huid stond op barsten, werkelijk niets hielp (moesten toch bij de KA zijn, dus dat ook maar meteen 'meegenomen' ) en na een dag of twee weer een prima huid!
Vaseline lanette/ cetomacrogol creme, dit is een hele vette creme. Kun je via HA of bij apotheek krijgen. Gebruik het ook voor mijn dochtertje. Werkt super goed. Beter als zwitsal producten vind ik.