Waarmee krijgen jullie poep- en etensvlekken uit kleding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doortje25, 10 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    Ariel vlekken verwijderaar werkt hier dus totaal niet! Vanish daar in tegen wel. Voor witte was kan je beter de crystal white versie gebruiken, werkt beter :)

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik gooi 't altijd meteen in een emmer met wat biotex, oh en níet in de droger maar mooi aan de waslijn laten droger. Voor het raam of buiten, zo lang er maar wat zonlicht op valt.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En als als het wassen inweken etc niet alles heeft weggekregen de rest bleken in de zon! Werkt super voor alle "natuurlijke" vlekken.

Felle kleurtjes in kleertjes van wat mindere kwaliteit kunnen er wel ook wat van verbleken trouwens.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    hier gaan alle kleertjes met vlekken meteen in een emmertje biotex groen. dit lost enzymen op en zorgt ervoor dat de vlekken niet indrogen. emmertje blijft staan tot het tijd is om te wassen. vlekken smeer ik nog in met ossegalzeep en daarna gewoon de machine in. zelfs op korte programma is alles eruit.
    biotex-ossegalzeep en ariel actilift

5. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

1 sep 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Ik heb laats de poepvlekken in een emmer heet water met een paar schepjes lidle vanisch gezet.Lekker nachtje weken en weg vlekken :D. Daarna wel even weer in de wasmachine natuurlijk.

6. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier blokje (hand)zeep, en voor hardnekkige(re) vlekken dr. beckmann vlekkenduivel! Zelfs oude vlekken verdwijnen daarbee!

7. Mamma2012

Mamma2012 Actief lid

13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met ossengal-zeep. Werkt prima. En je moet de vieze kleertjes gewoon meteen in de was doen, anders trekt het er helemaal in en dan wordt het lastiger het eruit te wassen. Verse poep/eetvlekken dus meteen wassen, no problem!

8. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Insmeren met Tricel (een soort gelachtige zeep in een potje) en dan de wasmachine in!

9. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Poep meteen uitspoelen, dan inweken in groene vloeibare Biotex (evt. nog een keer wat wrijven halverwege), daarna meteen uit het weeksopje de wasmachine in.

Wortel geen ervaring mee. Maar ik doe het bovenstaande met alle vlekken.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Poepvlekken: Gewoon op 30 of 40 graden wassen en daarna nat in de zon hangen, die verbleekt alle poepvlekken ( Echt waar, ik gebruik al 1,5 jaar wasbare luiers en ze zijn nog wit, met een eetlepel wasmiddel per machine luiers en drogen in de zon )

11. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Vloeibare ossengalzeep, en bij erge vlekken nog een schep oxi action erbij! Werkt perfect!

12. bull22

bull22 Niet meer actief

ik laat het eerst in warm lauw water uitweken met een schuutje gewone wasmiddel. goed uit wringen en dan gelijk als het kan de wasmachine in. heb hier altijd aardig wat was, dus was sowizo 1 keer perdag.

Deel Deze Pagina