Nachtelijke feestjes en meerdere vraagjes..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liveyourdreams, 30 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liveyourdreams

8 nov 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ons meisje is nu bijna 13mnden en er zijn een aantal dingen waar ik geen raad mee weet..
    Ten eerste: luier verschonen. Mevrouw vertikt het op haar rug te blijven liggen, draait om en gaat huilen. Als een van ons haar dan vasthoudt zodat de ander de luier kan verschonen krijst ze alsof we haar pijn doen terwijl we echt voorzichtig zijn! Heel heel heel frustrerend..
    Ten tweede het slapen. Ze slaapt alleen op haar buik, maar nooit onder de dekens! En het is nu aardig koud in de nacht, vooral met enkel glas.. een slaapzak is uiteraard een optie, maar de maat 80 is veel te klein en de 90 te groot!
    Ten derde is het de laatste week steeds vaker snachts feest. Ineens zet ze het op een krijsen uit het niets en zit ze rechtop in bed. Vannacht heb ik haar eruit gehaald, luiertje verschoond en wat drinken aangeboden, wat ze weigerde want ze wilde spelen. Heb haar vervolgens teruggelegd en weer heel erg huilen. Ben even weggelopen en na 5 min teruggekomen, muziekdoosje aangezet en aai over dr bolletje. Dit 30min zo gedaan en toen pas viel ze in slaap. Vandaag verder heel de dag erg hangerig en huilerig geweest. Dacht zelf aan tandjes maar eentje is vorige week doorgekomen en verder geen symptomen.. iemand een idee wat dit kan zijn?
    Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!!

Liefs,

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik moet dan altijd denken aan oorpijn.
    Is ze verkouden?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Verschonen: is wel een fase hoor dat ze niet willen blijven liggen. Staat ze al stevig? Misschien is het een optie om haar staande te verschonen?

Slaapzak: Evt de armsgaten een klein stukje dichtnaaien? Het verschil tussen 80 en 90 is niet megagroot hoor.

Overstuur zijn: hoogstwaarschijnlijk dromen. Ik heb veel gebruik gemaakt van ChamomillaD12, homeopatische korreltjes. Ik heb ze al voor de kraamperiode gekregen van mijn Hebamme (Duitse VK) en je mag ze ieder kwartier geven totdat ze rustig zijn. Onze jongste had echt van die periodes dat ze compleet hysterisch was snachts :$:(. Met die korreltjes hadden we haar meestal binnen het uur weer rustig.

4. liveyourdreams

8 nov 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Staand verschonen is moeilijk maar opzich te doen. Wil haar toch het liefst liggend verschonen zodat ik goed op evt uitslag ofzo kan letten..
    Het gaat vooral om het gat bij het hoofd. Die lijkt zo mega groot bij maat 90!
    Bedankt voor de tip voor die korreltjes, ik ga eens informeren!!

5. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Hier ook de fase gehad van niet willen verschonen, en soms nog. Ik geef hem altijd wat interessants in zijn handen dan lukt het wel.
    Maar het kunnen ook tandjes zijn inderdaad of de oortjes?

6. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.397
    0
    0
    Wat deden die korrels dan? Werd ze zonder die korrels niet binnen een uur rustig dan?

7. liveyourdreams

8 nov 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi dat deed ik ook een tijdje, maar dat gooit ze gewoon op de grond. Ook een heeeeel leuk spelletje!!
    We zijn recentelijk nog bij de huisarts geweest omdat ik haar zo moe vond en erg hangerig. Alles gecheckt en geen problemen met de oortjes! Op dit moment is ze ook niet verkouden.

8. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verschonen: hier ook gehad, is een fase. Telkens als hij wilde draaien hield ik hem tegen het kussen en zei heel rustig, nee liefje eerst even wachten, even wachten. Pas als hij weer rustig lag, zonder verzet ging ik verder. Heeft hier geholpen, duurde wel een tijdje
    Slapen: slaapzak van puckababy aanschaffen, the bag. Is duur maar echt geld waard. Zoontje slaapt hierin zonder dekens en zak is van 7mnd tot 2,5jr. Lekker warm! Heel makkelijk korter te maken en voor alle seizoenen. Eerlijk waar een uitkomst!
    Slapen: ik zou in eerste instantie even troosten, dan terug in bed en even laten huilen. 10 min of 15 min wel...

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook niet willen liggen bij verschonen. Ook afdrogen en aankleden na het badje is een grote schreeuwpartij, alsof we hem martelen. Bij het cb zeiden ze dat het heel normaal was op deze leeftijd en dus doe ik het er maar mee. Inderdaad steeds rustig toespreken dat ie stil en rustig moet liggen en ik heb een heel arsenaal aan grote mensen voorwerpen liggen, bijvoorbeeld een stukje plint van het laminaat, waar hij zich dan soms weer even mee vermaakt.

Puckababy is inderdaad een ideale zak! Kost wat, maar dan heb je ook wat :D

Slapen kan ik je niet mee helpen, dat gaat bij ons ook niet goed, maar wordt langzaam beter. Soms heeft ie 2 of 3 dagen achterelkaar(eens per maand of zo) dat hij wil spelen snachts, dit doen we maar, want dan zijn we er sneller vanaf dan als we hem in bed blijven drukken. Vaak heeft ie dan net iets nieuws geleerd...

10. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Luier verschonen. Hier een terug kerende fase, het helpt goed om iets te geven om hem af te leiden in de vorm van een speeltje, liedje, verhaaltje.
    Slapen. Altijd in een slaapzak. In de zomer in de zomerslaapzak en in de winter in de winterslaapzak. Moet zeggen dat hij nu wel goed onder zijn deken blijft liggen en hem steeds vaker laat slapen in zijn zomerslaapzakje met aangeritste mouwen.
    Doorslapen. Hier geen (waarschijnlijk goede) tips, ons zoontje wordt gemiddeld 5 van de 7 nachten per week wakker snachts en laten hem verder bij ons slapen. Macht der gewoonte zullen we het maar noemen! :)

11. liveyourdreams

8 nov 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het vreemde is dat dat slapen ineens zo gaat. Toen ze 6 weken oud was sliep ze al door, en vanaf 8 maanden oud slaapt ze van 19:30 tot 8:30 aan een stuk. Overdag wel maar 1 slaapje van 1.5 uur maar dat is natuurlijk prima! Dus ineens zo snachts spoken is voor haar echt vreemd..

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Mijn zoontje sliep door vanaf 8 weken tot ruim 10 maanden oud. (tot 8 maand bv gekregen). Bij hem is het duidelijk tandenellende geweest en 'macht der gewoonte'' om hem bij ons verder te laten slapen aangezien we allebei veel werken. Zoon slaapt in zijn eigen ben in maar wordt ergens (tussen 1 en 6 uur) wakker en slaapt tussen ons verder. Zolang hij niet in wil slapen laten we hem huilen, komen elke 5 minuten kijken, aai over de bol etc. Als hij midden in de nacht wakker wordt nemen we hem bij ons, hij slaapt meteen verder. Ideaal is het niet maar stiekem vinden we het ook een beetje gezellig en vertrouwd als hij tussen ons in slaapt.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb eerlijk waar nog nooit gelet op de opening van een slaapzak. Wat voor halsbrekende toeren moet een baby uithalen om daar in te belanden? Mijn dochter is volledig hyper, ook tijdens haar slaap, maar daar zou ik nu echt geen probleem van maken.

14. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebbe de puckababy the bag 4 seizoenen slaapzak ideaale slaapzak, heerlijk warm en je hebt geen dekentje nodig. De slaapzak is 100cm, is korter te maken en zit heel mooi aangesloten (niet strak) maar mooi passend om het lijfje, ideaal!!!

Voor luier verschonen geven we haar altijd iets in de hand, dan is ze daar meestal zo mee bezig dat het zo gebeurd is, liedjes zingen, ect. Succes

15. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Verschonen: iets in de handen geven wat hij normaal niet mag (alleen gebruiken voor verschonen), liedje zingen oid

Slaapzak: zoveel verschil zit er niet hoor tussen slaapzak 80cm en 90cm... Bij de Hema heb je gewoon dikke winterslaapzakken op de kledingmaten! Hier nooit probleem mee gehad en ze slaapt al jaren zonder dekens!

Onrust: doorkomende tandjes/ kiezen? Evt paracetamolletje proberen? Zou hem in ieder geval niet uit bed halen maar gewoon inderdaad troosten zoals je gedaan hebt! Wordt vanzelf weer beter als je het maar consequent volhoudt...

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ineens dingen wel/niet meer doen is echt 'kinds'. ;) :)

Verschonen: inderdaad iets geven wat normaal niet mag of op een andere manier afleiden. Of gewoon in de houdgreep nemen. Was hier soms het enige wat hielp.

Slaapzak: ik denk dat het verschil wel mee valt. En anders een ander merk/andere winkel proberen. Die van de Hema vind ik heel fijn ivm de in verhouding kleine hoofd- en armsgaten.

Onrust kan van alles zijn. Hier komen tanden en kiezen vaak met twee tegelijk, maar behalve slecht slapen en soms koorts heeft ze daar verder niet echt symptomen van. Dentinox/chamodent of paracetamol kan dan inderdaad helpen. En het kan natuurlijk ook een andere reden hebben, aankomend griepje, gewoon onrustig, nieuwe fase, enz.

17. liveyourdreams

8 nov 2013
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie..
    Afgelopen nacht is ze rustig geweest, maar nu weer iets nieuws: tandenpoetsen! Ze slaat de tandenborstel gewoon weg, wil het echt niet.. hmmm ik wacht het wel af allemaal. Fases gaan ook weer voorbij hè!
    Bedankt allemaal voor de tips!!!

Deel Deze Pagina