Wanneer van huilbaby naar blije baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ammie1984, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Hallo,

Ik ben 8 weken geleden bevallen van mijn tweede dochter. Toen ze net geboren was viel me al op dat ze heel erg hard kon huilen. Vanaf dag 1 is ze een heel onrustig meisje dat erg gespannen is, veel moeite heeft met in slaap vallen en veel huilt.
    Zolang ze bij mij is gaat het aardig, maar zodra ik haar wil wegleggen in de box, wagen of wiegje begint ze al te huilen.
    We hebben al van alles geprobeerd (andere voeding, inbakeren) en al het medische is uitgesloten. Ik probeer ook om haar niet te overprikkelen en heb een vast ritme in eten, spelen, slapen etc.

Om haar in slaap te krijgen zijn we zeker wel een uur bezig. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel goed. Soms wakker, maar speentje werkt dan wel om haar nog even door te laten slapen. De nachten gaan gelukkig ook wel vrij goed.
    En ik vind het absoluut niet erg als ze meer wakker is, maar dan is ze gewoon echt niet gezellig en huilt veel.

Onze oudste dochter was en is echt het tegenovergestelde. Heel rustig, slaapt fantastisch en huilde erg weinig.
    Nu hoeft onze jongste echt geen kopie te worden van de oudste, maar dit is wel echt het andere uiterste.
    Ik vind het ook erg moeilijk om mee om te gaan en heb het gevoel dat ik de oudste (2jr) soms tekort doe, omdat de baby dan veel aandacht opeist.

Ze is nu 8 weekjes en tot nu toe wordt het huilen niet minder. Ik kan echt nog niet van haar genieten, wat ik heel erg vind, en hoe hard ik dat ook probeer.

Graag zou ik wat ervaringen willen lezen van mensen die ook een onrustige, huilerige baby hebben gehad, waar medisch gezien niks aan mankeerde.
    Wanneer ging het bij jullie beter? En zijn het kindjes die op latere leeftijd ook meer aandacht nodig hebben dan andere kindjes?

Alvast bedankt voor jullie reacties

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heb je al een draagdoek geprobeerd? Haar dan bij de eerste moeheidssignalen erin doen en bij je houden zodat zij lekker slaapt en jij je handen vrij hebt.
    Hier lukte het met 3,5 maand in bedje te laten slapen zonder al te veel moeite (binnen 10 minuten) en zonder huilen.
    Als wij hier onze kleine maar goed volgden, was ze tevreden en huilde ze bijna niet. Maar we moesten wel eerst haar gebruiksaanwijzing leren lezen en daar is wel een hoop gehuil/gekrijs aan vooraf gegaan :(

3. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    Mijn zoon is nu 13 weken. Hij heeft vanaf zijn geboorte eigenlijk al veel gehuild. Het wordt ook nog niet echt minder moet ik eerlijk toegeven. Hij heeft ook veel last van darmkrampjes. Hierdoor slaapt hij niet goed, en wordt hij vaak wakker. Troosten gaat dan niet echt en wakker zijn ook niet want dan is hij niet te genieten. Je moet dan maar wat doormodderen tot de volgende fles... Hij wordt ook nooit "tevreden" wakker. Hij wordt altijd huilend wakker...
    Ik zit dus eigenlijk een beetje met hetzelfde probleem.
    Heb nu net het boek "baby in een droomritme" binnen gekregen, dus hopelijk gaat me dit helpen een goed ritme te krijgen.
    Ik zal het je over een tijd laten weten:)

4. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Misschien eens langs bij een osteopaat? Wellicht heeft ze ergens een blokkade, bv in nekje of darmen.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter had dan wel KMA en reflux, maar zelfs toen die dingen onder controle waren bleef ze een heel ontevreden kind.

Dat is pas veranderd toen ze begon te lopen: opeens een heel ander kind. Het leek wel alsof ze maanden gestreefd had naar 'haar eigen zin kunnen doen'. Echt opvallend.

6. DaphneB

DaphneB Bekend lid

25 jul 2011
    585
    68
    28
    Ik kan maar één ding zeggen; Ga naar een osteopaat . Het heeft ons zoveel geholpen en James is er mega relax van geworden. Hij had een blokkade in zijn nek en was heel onrustig en mega voorkeurshouding. Na 4 behandelingen een heeel ander kind.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze zoon was een huilbaby, na onderzoek met ha en cb bleek dat hij 18 uur per dag huilde !!!

Osteopaat zijn we geweest heeft iets geholpen

Wat echt hielp was een draagdoek , de hele dag lag hij in de draagdoek,

In de avond sliep hij bij mij op de buik en in de nacht in zijn eigen bed ( 4/5 keer wakker per nacht) tot hij een maand of 6 was,

Daarna werd hij blijer en lachte enorm veel, sliep ook in zijn eigen bed

Werd nog steeds 4/5 keer per nacht wakker en had moeite met inslapen in zijn bed maar hij sliep er wel,

Dit veranderde pas toen bij met 15 maanden naar een groot bed ging
    Hij sliep zelfstandig in eigen bed en werd niet meer wakker in de nacht en sliep zelf tot 7 uur ipv 5 uur !

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Weet je echt heel zeker dat er medisch niks aan de hand is?

Niet regelmatig de hik, zure gezichtjes trekken, eczeemplekjes of iets dergelijks?
    Geen voorkeurshouding, of plat hoofdje aan 1 kant?

Door huisartsen wordt namelijk al snel gezegd dat er niks aan de hand is, maar door veel dingen zelf te observeren kun je er toch achter komen dat er wel meer aan de hand is hoor!

Sterkte er in ieder geval mee!

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Eens met bovenstaande,met beide kids steeds afgescheept bij ha
    Oudste met oorpijn steeds
    Jongste met reflux en kma!!!

10. memv2

memv2 Actief lid

17 feb 2012
    331
    2
    0
    NULL
    NULL
    Onze jongste was een huilbaby door verborgen reflux. Ook ik heb me daardoor veelal schuldig gevoeld tegenover zijn zus omdat ik de hele dag met hem rondliep en weinig tijd had voor haar. We hebben een schommelstoel aangeschaft en dat vond ie prachtig en sliep ineens zomaar een paar uurtjes achter elkaar. Wel bleef het een pittig mannetje die veel aandacht wilde.
    Mijn zoon is nu 3.5 jaar en is nog steeds pittiger dan zijn zus en heeft meer driftbuien, niet abnormaal veel hoor maar wel meer dan mijn dochter. Of dat door het huilen is gekomen geen idee. Hij vraagt zeker meer aandacht maar het is een
    prachtig en pienter mannetje :)

11. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    778
    68
    28
    Bedankt voor de reacties tot dusver.

Het lijkt hier wel wat beter te gaan. We lopen al bij de kinderarts en onze dochter krijgt al maagzuurremmers en sinds vorige week maandag zijn we over gegaan op de friso allergy care. Daarvoor zaten we op de pepti.
    Sinds afgelopen weekend lijkt ze opeens een stuk rustiger. Ze heeft zelfs in de box gelegen zonder gelijk te huilen.
    Het in slaap vallen gaat helaas nog wel steeds moeilijk. Daar zijn we wel een uurtje zoet mee, maar goed. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel goed.
    Helaas ging afgelopen nacht weer minder, maar ze is heel erg verkouden (verstopte neus en hoesten), dus denk dat dat de boosdoener is. Vanmorgen ook wat onrustig, maar wel tussen 9 en 10 geslapen en nu ligt ze nog steeds te slapen na de fles van 11u (wel sliep ze pas om 12u).
    Dus al met al een hele verbetering.. Hopen dat het zo blijft doorgaan.

Osteopaat lopen we ook al trouwens.. We hebben echt al van alles geprobeerd in de korte tijd dat ze bij ons is :)

12. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    hier ook zo'n ontevreden mannetje, was de eerste zes weken net een sticker, alleen maar op mama (of iemand anders) hangen. Daarna werd het beter, hij kon wat zien en doen in de box. Toen daar het nieuwe af was, weer een huilperiode en nu hij kan staan en kruipen is hij tevreden.

Een onderzoek bij de Masai wijst uit dat baby's die zich goed lieten horen als ze ontevreden zijn de meeste overlevingskansen hadden ;)

Hier leefde zoon in de draagdoek Dat vond hij echt heerlijk en kwam helemaal tot rust (en mama was zo weer in topconditie door dat vele wandelen). Nu heb ik hem nog vaak in de draagdoek, helemaal wanneer mn twee oppaskindjes er zijn, kan ik lekker met hen de speeltuin in en zoon slaapt heerlijk op de rug.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn dochter huilde ook veel en wilde pertinent niet in de draagdoek of op schoot. Bij 7 weken op koemelk en sojavrij dieet gegaan en wat een verademing! Elke keer als ze iets 'verkeerds' binnen had meteen een paar dagen verkouden/ziek.

Ze huilen meestal niet voor niets zo hard.

14. Mamsie2010

Mamsie2010 Bekend lid

1 jan 2013
    984
    6
    18
    Noord Brabant
    Hier ook een mannetje wat in het begin heel veel gehuild heeft. Maar met neocate ging het prima helaas is dat sinds vorige week verandert en is hij weer veel aan het huilen/krijsen

Deel Deze Pagina