Deeltijdstudie Dietist

Discussie in 'De lounge' gestart door JJ1980, 15 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Heeft iemand van jullie wellicht een deeltijdstudie Dietiek gedaan? En zo ja waar en op welke tijden had je dan les?
    Heb je dit gedaan naast je werk of gezin? En heb je nu werk in die richting?

Ik zou me graag om laten scholen, maar twijfel een beetje mbt de uren en zie veelal alleen maar voltijdstudies hiervan.

2. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Zover ik weet is deze studie alleen fulltime. Helaas, want anders had ik hem zelf ook graag gedaan.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik heb hem zelf 2 jaar fulltime gedaan en ik vond het echt super pittig (in tegenstelling tot personeelsmanagement wat ik met 2 vingers in de neus deed deeltijd, was deze opleiding echt moeilijk, misschien daarom niet in deeltijd). Ik ben er na die 2 jaar mee gestopt, ik krijg het de scheikunde niet voor elkaar (ondanks een 8 op VWO en een chemicus als vriend).

4. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Er is zeker deeltijdstudie van. Toen ik de studie voltijda deed waren er ook deeltijdstudenten op de haagse hogeschool.
    Verder zou ik je de opleiding afraden... vrijwel geen werk in te vinden, veel van mijn oud-klasgenootjes hebben zich laten omscholen. Teveel studenten voor te weinig werk. Voor het geld hoef je het ook niet te doen helaas...

Edit: https://www.dehaagsehogeschool.nl/opleidingen/bachelors/voeding-en-dietetiek-deeltijd

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dank je wel voor je eerlijke reactie. Dat vroeg ik me dus echt af, ondanks mijn interesse hierin en 3 kinderen met viedselallergieen, wil ik er uiteindelijk dan wel mijn brood mee kunnen verdienen :)

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Het wordt echt wel weer iets beter, maar het is gewoon echt nog heel slecht in de banenmarkt @JJ1980 . In 2012 is de dietist een jaar uit het basispakket gegooid, veel zelfstandige praktijken vielen om en sindsdien is de banenmarkt gewoon overlopen.
    De uurtarieven van de dietist in de eerste lijn (dus betaald uit de zorgverzekeraar) is al 10jaar gelijk gebleven, dus effectief verdienen dietisten steeds minder. In de verpleeghuizen verdient de dietist een stuk minder dan andere paramedici.
    Als ik het over kon doen had ik denk ik een andere studie gedaan. Je moet er echt bovenuit steken en heel ondernemend zijn om je te redden. Er wordt al jaren geroepen dat de dietist het beroep van de toekomst is en dat geloof ik best. Tenslotte komt er steeds meer overgewicht en diabetes en ondervoeding bij ouderen worst ook steeds belangrijker, maar zolang niemand er geld voor uit wil trekken blijft het opboksen tegen de gezondheidsgoeroe's zonder enige onderbouwing.

Ik werk in de ouderenzorg en ik vind mijn werk echt heel leuk, maar ben het na 6 jaar werken nu al beu aan het worden om altijd te moeten vechten om een plekje te kunnen hebben in de zorg. Daar moet je tegen kunnen.

Deel Deze Pagina