Waarmee wc schoonmaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jinxx, 10 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danip

danip Actief lid

7 dec 2015
    311
    206
    43
    Pearl Jam natuurlijk! Al waardeer ik avocados ook wel hoor!

2. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik laat eerst Witte Reus (soort wc-eend) intrekken in de pot. Ga dan met een sopje van allesreiniger de wc schoonmaken.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat doe ik ook. Verder dagelijks een wegwerp schoonmaakdoekje er over heen. Ik gebruik meestal een milieuvriendelijke toiletreiniger en om de zoveel keer chloor ofzo. Maar goed, ik gebruik niet dagelijks toiletreiniger.
    Ik maak wel dagelijks het kraantje, lichtknopje, de klink, kraantje en het doortrekknopje schoon met dat wegwerpdoekje, daarna de bril en pot.

4. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    1 keer per week:
    -eerst chloor in de pot spuiten en laten intrekken
    -ondertussen met chloorwater de tegels afnemen
    -de pot schrobben
    -met hetzelfde chloorwater de pot afnemen
    -met hetzelfde water de vloer doen

Dagelijks:
    De sporen van mijzelf en de kinderen met onverdund chloor wegschrobben.

(ik heb wel andere dingen te doen dan poetsen....)

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.267
    25.734
    113
    Haha, same here!

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Dit gebruik ik ook!

7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Jeetje, wat maken jullie vaak het toilet schoon! Ik schrik er echt van. Is dat omdat jullie kinderen hebben? Wij zijn nog met zijn tweeën. Eens per twee weken sop ik het hele toilet uit met behulp van ecologische allesreiniger en een schuurspons, en verder haal ik twee keer per week een dot toiletpapier over de toiletpot en -bril heen. En dat terwijl ik onder behandeling heb gestaan voor een dwangstoornis op het gebied van schoonmaken. Mijn therapeut vond dit al extreem! Had ze dit topic eens moeten lezen ;).

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Haha ik vind Het ook heel veel wat ik hier lees en vind mijzelf bijna een viezerik

9. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Wow uhm ik ben ook een stuk viezer dan jullie de wc wordt 1x per week schoongemaakt. Maar sommige dagen wordt hij ook helemaal niet gebruikt. Wij zijn niet heel veel thuis. Hmm maar misschien moet ik het alsnog wat vaker doen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Toilet maak is sowieso 1x pd goed schoon, maar soms (id ivm kinderen en ongelukjes) vaker. Vind dat overigens ook niet gek eigenlijk en ook niet extreem. Nu hebben wij maar 1 toilet voor 5 pers en vind het belangrijk dat dat fris is en blijft.

11. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ja, dan snap ik het wel! Gelijk heb je, @mamabri.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Ik lees een paar keer de combinatie van wc-reiniger en bleek/chloor, maar dat is juist hardstikke gevaarlijk! Het moet echt één van de twee zijn en geen combinatie, anders kunnen er gevaarlijke gassen vrijkomen.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

maar heel lang geleden toen ik nog met zijn tweeën was (mijn oudste is 20, dus het is lang geleden :cool:) maakte ik het toilet 1 a 2x pw schoon. Werkten ook beiden fulltime dus werd niet zo heel vaak gebruikt.

14. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Serieus? Haha dan zal hij mij wel per direct op laten nemen :D
    Ik deed dit voordat er kinderen waren ook al. Ik vind het juist heel gek dat niet iedereen minimaal 1x per dag een doekje langs de wc-bril haalt en op zen minst even wceend of iets in die richting door de pot spoelt. Ik weet nu na dit topic wel weer waarom ik graag thuis naar de wc ga en het buiten de deur of op visite vaak ophoud ;)

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

klopt! Dat gas wat vrij komt is écht gevaarlijk, nooit mengen!!!

Ik gebruik trouwens vaak wc eend lavendel. Heb ook sanitairreiniger (ontkalker) maar die gebruik ik 1x in de 2 weken. Bleek doe ik maar zelden. Buitenkant en tegels doe ik met roze sanitairreiniger.

16. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Zo doe ik het ook. ;)

17. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Nou dan vraag ik me toch wel af wat volgens die therapeut normaal is hoor. De meeste mensen zonder smetvrees die ik ken maken het toilet toch echt wel 1x per dag schoon. Ik ken ook wel wat mensen die smetvrees hebben en die maken het toilet een aantal keer per dag schoon en eventueel ook nog eens met de stoomreiniger. Maar misschien uitte het zich bij jou wel extremer op andere vlakken (sommigen maken hun gootsteen 20x per dag schoon en anderen weer het toilet), dat gebeurt best vaak.
    Wij hadden vroeger een buurvrouw met smetvrees en als zij zag dat wij met onze hondjes langs haar huis liepen dan schreeuwde ze ons toe dat ze de politie zou bellen omdat wij haar terrein vervuilden.

18. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.751
    113
    Die ontkalker is toch niet nodig wanneer je wc-eend gebruikt, want in wc-eend zit dacht ik ook een zuur.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

geen idee, gewoon gewend om te doen, is speciale wc ontkalker trouwens, als ik die heb gebruikt blijft het toilet ook veel schoner als iemand een grote boodschap heeft gedaan, komt een gladde laag overheen, wat me uiteindelijk veel schrobwerk scheelt ;)

20. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Haha, en toch blinkt onze wc als een malle en zul je nooit viezigheid aantreffen in de toiletpot of op de bril! Ik denk dat wij gewoon heel nette plassers en poepers zijn ;).

Deel Deze Pagina