Help! Sinds 4 dagen heeft mijn meisje van bijna 10 maanden 8-10 keer per dag diarree. Niet gewoon volle luiers, maar echt langs haar benen naar beneden. Alles onder, continue schone kleren aan moeten. En dat zorgt natuurlijk voor heel veel luieruitslag. Ik poets haar billen niet meer met billendoekjes, maar ik zet haar iedere keer onder de douche kop. Hele lagen zinkzalf enz erop. Drinken doet ze goed, eten matig (vooral geen warm eten). Ze is niet ziek, ze speelt lekker en heeft geen koorts... Ik heb de huisarts al gebeld, maar die hadden natuurlijk geen tijd. Ik zou terug gebeld worden, maar tot op heden is dat nog niet gebeurd en het bandje staat erop als ik bel... Wie heeft DE tip tegen diarree, of een beter middeltje dan zinkzalf/maizena? ?
Oh, zo vervelend! Het gaat pas echt herstellen als de diarree over is. Mijn dochtertje heeft ook 3 weken antibiotica gehad en enorme uitslag, in het ziekenhuis lieten ze haar vaak in haar blootje op een onderlegger liggen met een flinke dot zink er op. Verder heb ik echt geen tips, ja, zo snel mogelijk iets tegen de diarree vinden. Wit brood met banaan?
Als ze alleen al haar commode ziet is het paniek.. Dus ik laat haar in haar blootje rondlopen, maar gisteren zorgde dat voor wildplas praktijken tegen de box aan... En vandaag voor diarree op het laminaat Banaan ga ik nog proberen straks. Thanks!
Kan het niet zijn dat er tanden/kiezen onderweg zijn? Dat geeft hier meerdere vieze doorlekluiers per dag.
Ach wat naar... Lijken mij ook kiezen idd, zoveel mogelijk in haar blootje laten lopen dan heelt het sneller. En geen billendoekjes want die doen dan zo'n pijn! Misschien is het schoonmaken van het laminaat nog een simpelere klus dan het verschonen van haar billen nu
Wat een naar probleem! Zou inderdaad voeding geven die wat stopt. Banaan is een goeie tip. Lust ze ook rijstwafels? Die stoppen ook. En wat belachelijk van die huisarts, geen tijd! Waar slaat dat op, een kind met diarree kan heel snel uitdrogen. Om nog maar te zwijgen over al die andere dingen die jij beschrijft, kapotte bips enzo. Heel veel sterkte en beterschap voor je meisje!
Witbrood geven! De poep heeft dan nog steeds de kleur en geur van diarree maar de structuur wordt veel harder waardoor het niet meer zoveel irritatie geeft. Even een paar dagen geen fruit en groente en zoveel witbrood waar ze trek i heeft.
Je kunt met kokosolie smeren, dat werkt beter dan welke zalf ook. Tegen diarree geen tips, als ze maar goed blijft drinken. En zou de ha gewoon nog een keer bellen hoor!
Hier ook in combinatie met tanden/kiezen. Banaan helpt hier als een trein. Hij had overal gewoon hetzelfde effect bij, maar bij 1 banaan was het gewoon een stevige drol. Dus in zulke periodes geef ik hem soms gewoon 2 bananen op een dag; want a. hij vind ze zoooo lekker en b. het helpt echt. Ze houden dan ook gewoon voedingsstoffen binnen i.p.v. alles eruit gooien.
Van de kinderarts kregen wok het advies om toen probiotica te geven toen ze diaree had. Hersteld de darmen. Hier hielp het goed.
Sowieso kan je beter geen dikke laag zinkzalf doen, dit sluit de huid af en werkt herstel tegen. Voor luieruitslag gebruik ik nog maar 1 ding; kokosnootolie. Ik zweer erbij.
Ik zou de billen ook niet dichtsmeren met zinkzalf, dan liever een olie. Of de zinkspray van Zarqa of die ene die ook bij kruidvat te koop is, is wat makkelijk te verkrijgen. Ben even de naam kwijt.. Maar bij een spray hoef je niet te smeren, scheelt wel.. Misschien raar maar een grotere maat luier omdoen? Zit wat ruimer, irriteert misschien minder en vangt toch 'iets' op, als tussenoplossing tussen niks en normale maat luier.. En zorg dat je ORS in huis hebt, voor het geval dit in deze maat aanhoudt.. Succes!