waarneer gewoon kraanwater?

Discussion in 'Flesvoeding' started by miranda22, Apr 29, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    waarneer mag ik nou eigelijk gewoon water in de fles gaan gebruiken in plaats van flesjes water of uitgekookt water?

Was van de week op stap zaten eve lekker bij een restaurantje en had net niet genoeg water meer voor de voeding (dacht dat het wel genoeg zou zijn maar niet dus) en moest ik eerst een flesje water gaan kopen. en in een restaurant betaal je 1,50 voor een flesje water, dus dan een beetje gewoon water zou wel prettig zijn.

groetjes miranda

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Wij gebruikten bijna direct gewoon kraanwater..
    Even in de magnetron om op gewenste warmte te krijgen, en poeder erbij.

In het ziekenhuis kreeg C kant en klare voeding/BV. en thuis had de kraamzorg ons de 2e dag aan het kraanwater.
    Als je huis niet oud is, dan heb je waarschijnlijk geen loden leidingen. En kun je je kindje gewoon kraanwater geven. Hier in NL is kraanwater van hele goede kwaliteit. Er wordt wel beweerd dat kraanwater beter wordt gecontroleerd dan fleswater (geen idee of het waar is). En bij fleswater zit je soms met (ongewenste) toevoeging, zoals mineralen..

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Vavaf dag 1 op aanraden van de kraamhulp.

4. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    nou ook apart zeg, bij ons hadden ze juist in het ziekenhuis gezegd dat het beter was de eerste periode flesjes water te gebruiken of het water uit te koken. Mooi dat ik het weet! thanks

5. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    flesjes water en uitgekookt water schijnen de kans op darmkrampjes te verminderen geloof ik.

wij hebben ook vanaf dag 1 thuis kraanwater gebruikt

twinny

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ik geef mineraalwater uit een fles, gewoon van het huismerk van de supermarkt, kost 35 cent ofzo per fles. Ben ik in het begin gaan doen omdat dat beter zou zijn tegen krampjes, en ik dat uitkoken steeds zo'n gedoe vond.
    Nu geef ik wel eens als we ergens anders zijn toch gewoon kraanwater, en eigenlijk gaat dat dan ook wel goed, dus als we door de laatste 6pack flessenwater heen zijn, ga ik ook maar kraanwater geven.

Wel heb ik gehoord dat het beter is om koud kraanwater te geven en dat op te warmen ipv warm water uit de kraan, omdat daar toch weer teveel deeltjes uit leidingen etc inzitten. De waterleidingbedrijven adviseren zelf om geen warm kraanwater te drinken. Stond hier laatst op het forum.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    mineraal water is ook niet altijd goed. In sommige merken zitten wat meer mineralen, en daardoor iets belastender voor de kindjes. Maar dat verschilt ook per kind natuurlijk. Bar-le-duc schijnt een van de betere merken te zijn..

8. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    merk toch echt wel dat dit overal weer anders gezegd wordt he.
    Xander ligt dan nu in het ziekenhuis dus heb ik het daar ook nog een keer gevraagd en die zeggen absoluut geen kraanwater, maar bij cb en de huisarts zeggen weer o kraan water kan wel.

Nou ja ik denk dat het met dit gewoon is, wat je kind het lekkerste vindt

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    tot 3 mnd. raden ze vaak aan afgekoeld koud water te gebruiken, of koud wel al even latend stromend water uit de kraan, ik heb altijd afgekoeld koud water gebruikt gewoon gevoelsmatig, maar in principe kun je gewoon koud water uit de kraan gebruiken, maar wel eerst even goed door laten storen voor je het flesje vult om eventuele bacterieën er uit te laten stromen....

tenzij je in een heel oud gebouw zit o.i.d. dan zou ik er gevoelsmatig ff 1,50 tegenaan gooien voor een flesje water..

gr.smoekie

10. randi

randi Niet meer actief

hier gebruik ik het water van de aldi, maar moet wel zeggen dat er enorm veel kalk in ons water zit, en in belgie is het nu ook wel bekend dat er op de meeste plaatsen veel kalk in het drinkwater aanwezig is. ben wel content van het water van de aldi want ze hebben der ondanks hhun reflux en gevoelige maag geen last van ( zoals krampen) en t'is niet zo duur gelijk de meeste merken zoals evian en dergelijke

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Nou ik denk dat het meer te maken heeft met hoe je kindje er op reageert, wat krampjes ed betreft! :)

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

Sep 4, 2007
    4,576
    82
    48
    Ik heb wel gekookt, afgekoeld water gebruikt, de eerste weken na het stoppen met BV maar dat is idd gewoon gevoelsmatig geweest, want volgensmij kan je uit de kraan gebruiken, tenzij je idd in eenheel oud gebouw woont ofzo.

13. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik gebruikte vanaf dat Amanthis ong 3 maanden was gewoon kraanwater en opgewarmd in de magnetron.

14. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    bij beide kids direct kraanwater gebruikt

Share This Page