Difrax fles

Discussion in 'Flesvoeding' started by Balou, Apr 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    We gebruiken af en toe de Difrax fles voor Sanne, ik heb het idee dat ze daar best goed uit drinkt, alleen ik vind het een onhandige fles. Als ik de bodem wat los draai dan gaat de fles lekken. Ik kan de bodem toch niet eerst wat losdraaien, voor ik de fles geef, want dan loopt de voeding uit de fles. Nu als ik Sanne de fles geef dan valt dat plastic rondje wat aan de bodem zit in de fles! Hoe kan dit?
    Hoe doen jullie dat als je je kindje de fles wilt geven en de bodem moet iets los gedraait worden, ik kom een paar handen te kort.
    Ze heeft nu een Dodie fles, ben ik erg tevreden over. Maar ik heb het idee dat de Difrax speen niet zover in haar mondje gaat, dus ik wil deze fles wel graag proberen. Maar als de fles steeds zo lekt en de bodem valt in de fles dan heb ik er weinig aan.

2. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    waarom zou je de bodem los willen draaien voor de voeding ?

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ik heb geen last van loslatende onderdelen in mijn fles.
    Ik haal ook de bodem alleen los met steriliseren van de fles maar tijdens drinken laat ik hem gewoon zitten.
    Hoezo haal jij de bodem los dan?

Ben zelf heel tevreden over de difrax flessen!

4. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    De bodem kun je los draaien zodat ze iets sneller kunnen drinken, en ik heb het idee dat hij anders vacuum zuigt. Iets wat niet kan volgens mij. Maar als Sanne tussen het drinken door even ademhaalt dan komen er bubbels in de fles, dan neem ik aan dat ie iets vacuum zuigt toch?

5. Mystery

Mystery VIP lid

Jul 21, 2007
    10,361
    0
    0
    dat gebeurd hier ook wel eens , maar niet zo vaak , je hoort bij die difrax flessen ook heel vaak een piep geluid , dan is de fles de lucht er uit aan het laten zeg maar ,

dat van dat los draaien , wist ik niet , sneller drinken is hier gewoon een andere speen :D.

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Hier indd ook een andere speen als hij sneller moet drinken.

Vacuum zuigen zou volgens de gebruiksaanwijzing niet moeten kunnen.

7. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Dus ik hoef de bodem niet los te draaien? Ik dacht dat ze dan wat makkelijker kan drinken :oops: . Mar dan heb ik wel het idee dat ze de fles vacuum zuigt. Hmm dan maar een nieuwe fles kopen want dat plastic gevalletje valt in de fles of zal dat komen dat ik de bodem een stukje los draai? Maar ik gebruik al een grotere speen omdat ze wat dikkere voeding krijgt.

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Ik denk indd dat jou plastic dingetje loslaat omdat jij de bodem los draait , probeer eens om die te laten zitten en met een M speen te voeden , misschien gaat dat beter?

Ik gebruik nutriton en de eerste 10 minuten op de S speen en de laatste 10 minuten met de M speen (op aanraden van kinderarts)

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik denk dat je de bodem te ver los draait. Je kan m iets losser draaien zodat ze sneller kan drinken, maar niet helemaal los, zodat de voeding eruit loopt.
    Ik draai ook wel eens losser, maar dan neem ik de fles gewoon even uit haar mond.
    Als het echt te langzaam gaat kan je beter een grotere speen kopen, of een 123 speen.

10. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Maar als je de fles uitkookt dan haal je hem toch helemaal uitelkaar en dus ook dat plastic dingetje. Ik draai de bodem ook een stukje los en niet helemaal. Ik gebruik nu de m speen, Ik heb ook de 123 speen dus ik kan alle kanten nog op.

11. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ja bij de uitkook maakt het niet uit, dat plastic ding (ventiel is het ;)) kan je er toch weer gewoon indoen? Ik doe ook alles los in de magnetronsterilisator.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Misschien zou je eens moeten kijken of het gaatje in het ventiel wel open is... Ik heb hier wel eens gelezen dat ze soms niet goed open zijn, en dan zuigt de fles dus vacuum... In het uitsteekseltje op het ventiel moet een gaatje (gleufje?) zitten.

Waarschijnlijk was dat bij mij ook het probleem, maar ik was intussen alweer over op de Avent.

Trouwens, ook als ik de bodem maar een klein beetje losdraaide lekte de fles als ik hem rechtop had gezet en daarna weer pakte... Ik was niet kapot van het systeem...

13. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Raar al dat gelek hoor.
    Ik heb het alleen als ik de fles even afspoel (ivm klungelig schenken) dat er wat water in de gleuf blijft zitten maar verder geen gelek.

14. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    als je wilt losdraaien kun je ook de ring van de speen wat losser zetten.

als je het idee hebt dat hij te hard vacuüm trekt moet je het onderste plastcije eruit halen. daarop zit een soort blokje, en in dat blokje zit een gaatje. dat moet je dan met een aardappelschilmesje wat groter maken. Dan is het opgelost.

www.difrax.nl

15. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ok. Ik heb een nieuwe gekocht, had waarschijnlijk niet gehoeven! Maar goed 2 flessen is nooit weg. Ik ben hem nu aan het uitkoken. Ik zal eens naar het gaatje in de ventiel kijken.

16. miranda22

miranda22 Bekend lid

Jul 5, 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    ik gebruik hier ook difrax en draai de bodem ook niet los, deed het in het begin wel, ook vanwege vacuum zuigen, maar xander krijgt het zelfs bij de difrax flessen voor elkaar oom vacuum te zuigen. Dus doe ik het niet meer vond het ook een geknoei.

17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Hier hetzelfde ook Difrax en niet de bodem losdraaien. Ze zuigt em niet vacuum, tenminste de S-flessen niet. En als ik iets wat losser zou draaien, zou ik idd ook de ring van d espeen nemen en niet de onderkant....
    Verder ook geen last van lekkerij hier, alleen als ie net schoongemaakt is en er dus in de bodemgaatjes (buitenzijde fles) nog wat water zit...

18. Balou

Balou Fanatiek lid

Mar 27, 2007
    2,320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Nou ik heb de fles gebruikt en idd ik hoef de bodem niet los te draaien :) . Ik dacht dat te hebben gelezen :oops: . Het plastic "ding"valt nu niet in de fles. Maar goed ik heb wel het idee dat ze hier beter uit drinkt, de speen gaat niet zover in haar mondje.
    Iedereen bedankt voor de reacties.

19. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben vanaf het begin af aan al de Difrax S flessen en ik wil niet meer anders! Hij kan soms idd vacuum zuigen maar dan draai je de bodem toch los? Dat doe je als de kleine aan het drinken is, en als hij klaar is draai je hem weer vast. Wel goed opletten dat je niet halverwege stopt en de bodem nog los hebt los hebt zitten (zoals ons) :)
    En idd, een beetje losdraaien, al deden wij in het begin soms wel de hele bodem losdraaien en eraf halen. Zo vergeet je het tenminste ook niet.

En meestal maakt hij dat gekke piep geluidje, dan loopt alle lucht eruit.

20. angeliq

angeliq Actief lid

Dec 16, 2005
    110
    0
    0
    hier ook een difrax fles. en dat plastic dingetje valt hier ook wel eens eruit dan heeft wesley hem vacium gezogen :(

Share This Page