hoi Allemaal, afgelopen vrijdag hebben we een echo gehad, de gyneacoloog zei dat hij de kleine niet goed meer kon meten en kwam maar op 12 cm. kan het zijn dat hij/zij te groot is voor de echo of dat er te veel is ingezoomd. ik vroeg aan de gyn. of het niet te klein was en hij zei dat hij het niet goed kon meten. gelukkig bewoog ons kleine wondertje wel goed (was lekker aan het zwemmen en schoppen)en hebben we het hartje gehoord. dus verder gaat het gelukkig helemaal goed maar vraag me alleen af of er meer meiden zijn die dit hebben meegemaakt. en kan de echoscopiste het bij de 20 weken echo weer wel goed meten? (vorige keer bij de nekplooimeting was het beeld bij de echoscopiste ook veel beter dus ik denk dat het apparaat van haar beter is). hoe groot was jullie kleintje bij 17 weken ???
Gemiddeld is het tussen de 15 en de 18 cm geloof ik. Wij krijgen maandag pas de echo dus ik kan je niet vertellen hoe groot onze baby nu is. Als je je zorgen maakt dan zou ik toch nog even bellen met je gyn.
Ik heb werkelijk geen idee hoe groot hij/zij nu is. Met de 16 weken controle kreeg ik alleen maar het hartje te horen (ik vind het bij onze verlos praktijk maar krom werken). Ik ben daarom ook echt nieuwschierig naar de 20 weken echo. De laatste meting was met de 12 weken en toen was hij/zij als ik me niet vergis 7 of 9 cm
Hier geen meting meer gehad na de 12 weken echo. En nu ook niet, nu wordt telkens het gewicht geschat. Dat zegt volgens mij ook veel meer.
Mijn gyn meet de lengte niet meer op vanaf 14 weken. Zegt volgens hem niet zoveel, omdat de babies vanaf dat termijn erg uit elkaar gaan lopen. Wel meet hij het hoofdje en de buikomvang elke drie weken. Dat schijnt nu meer te zeggen dan de lengte. Bij 12 cm denk ik trouwens dat het van kop tot stuit is gemeten of dat het krom lag. Sowieso is het bij een beweeglijke beeb erg lastig meten.