waarom 1,2,3,4 of misschien meer kids?

Discussie in 'De lounge' gestart door anniek, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik wil er eigenlijk twee als ik het voor het kiezen zou hebben maar ik denk dat het er bij eentje blijft. Vriend wil er maar 1, inderdaad de aanslag op je lijf en de verbonden risico's (ben harstikke ziek geweest op het eind en we hadden geen lekkere start) en ik vraag me af hoe verantwoord het voor ons is om een meer kinderen in deze wereld te zetten. Ik denk dat ik en mijn vriend in de toekomst voor onze zoon kunnen zorgen maar twee of meer? Maar ja, ik denk/ ben dan ook bang dat binnen nu en tien jaar, we allemaal een heel stuk anders zullen gaan moeten gaan leven hier in de Westerse wereld en het zal er niet bepaald beter op worden... Noem me maar gek, maar het is voor mij een hele zware reden.

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Meid ik noem je niet gek,het gaat om jou gevoel toch,en daar moet je naar luisteren

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ja dat is ook wel zo maar ik krijg altijd van die rare blikken als ik dat zeg tegen mensen.. Misschien ben ik gewoon te pessimistisch aangelegd, mijn vader had precies hetzelfde voor de geboorte van mij en mijn broertje en nu zijn we toch goed terecht gekomen en de wereld is nog niet vergaan... ;)

Het is wel vermoeiend hoor.. dan stop ik mijn zoontje lekker in bad en af en toe denk ik dan: zou hij nog een warme douche kunnen nemen als hij tachtig is? Hoe ziet de wereld er dan in godsnaam uit?

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    *geeft mariekev een rare blik*
    Nee hoor, geintje. Ik snap je wel. Ik kijk juist raar als ik hoor dat mensen weet ik hoeveel kids willen. Hoe ga je die allemaal onderhouden? Ja goed, het lukt vast wel en het wil ook niet zeggen dat je een minder fijne jeugd hebt als je minder hebt dan anderen... en als enig kind wil ik ook niet één enkel verwend kind hebben, maar 4+?
    Ach ja, ieder het zijne, hè?

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zou er graag 3 willen. Waarom? Geen idee, ik zie mezelf gewoon met 3 kinderen rondwandelen later. Net zoals dat ik mezelf met een klein meisje rond zag lopen...en het werd dus nog een meisje ook. ;) Ik vind het gezinsleven gewoon heel leuk; het maakt mijn leven compleet. Het past denk ik bij me om meerdere kids te hebben. Ik vind het een verrijking van het leven. Tezamen met muziek maken en beleven. Zo zie ik het gewoon voor me.....

M'n vriend wil er 2, maar hij zegt als het hem goed bevalt hij er nog wel eentje zou willen. Ik heb nog maar niet gezegd dat als het mij allemaal heel goed bevalt ik best een nummer 4 zou willen hahaha ;)

6. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    1, en wel om de reden dat ik god op mijn blote knieën bedank als we er überhaupt maar 1 kunnen en mogen krijgen!
    Het gaat allemaal helemaal niet zo makkelijk, en ik zal al zo blij zijn als er 1 kindje voor ons weggelegd is. Ik durf nu echt niet op een tweede te hopen.

7. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Marieke.........Dat is ook zo meid,maar ik hoop wel dat je die gedachtens wel opzij kan zetten en wel kan genieten,ik ben ook soms bang dat wat je allemaal ziet en lees op de tv,ik probeer niet meer zover vooruit te denken en van dag tot dag te leven.

Hai penelopea...........heel veel succes meid en ik hoop dat je snel zw bent,toen wij net moesten beginnen met IUI was ik zwanger,ik zal duimen voor je meid

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

mijn vriend wil er graag 4, nu zou ik dat zelf ergens voor de kinderen zelf ook wel willen omdat ze dan altijd elkaar hebben. ik heb zelf 2 broertjes en een zusje en we zijn heel hecht, dat is echt super fijn.

maar nu hebben we meer zoiets van:"we beginnen maar eens met eentje en daarna zien wel" voor hetzelfde geld lukt het hierna niet meer..je weet het niet.

9. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    He bedankt! Hopen dat het ons ook zo goed afgaat :D

10. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962